Kaliber renovering spørgsmål pakninger {{forumTopicSubject}}
Hello
søger knowhow !!
Har netop renoveret mine foreste bremsekalibere på min Honda Cbr 600 rr, 2007 Monteret med Tokico radial 4 pot kaliber, (ikke monoblock) Jeg har monteret nye stempel og støvpakninger og gjort det hele lækkert rent, så en youtube video om hvordan det gøres, i videoen pointeres det at det er yderst vigtigt at stempel pakningerne monteres den rigtig vej da de er koniske, tjek ! Får de nye pakninger fra England. Kan ikke se at de nye pakninger er koniske, kigget lidt på de gamle, svært at se.. Bliver enig med mig selv om de ikke er koniske, i det min værksteds manual eller instruktion det følger med pakninger siger noget om at de er koniske og skal monteres på en bestemt måde, det hele spiller og montere kaliber og udlufter. Strip på bremsen 1 døgns tid og alt virker stadig tæt og fint. Nu har jeg dog konstateret at de gamle pakninger var koniske Og er nu ikke sikker at jeg har udført opgaven korrekt, har i dag skrevet til Powerhouse i England hvor jeg har købt det nye pakningssæt, de svare at de pakninger de har leveret ikke er koniske, så de er ikke monteret forkert. Firmaet Powerhouse skulle være specialister i bremserenovering Men er sku bare i tvivl om jeg skal forlade mig på deres svar og stole på at alt er ok,
Høre gerne fra folk der har erfaringer inde for området og aller helst hvis man netop har erfaringer med de beskrevet Tokico kaliber
Vh Hansi
maj 2005
Følger: 33 Følgere: 31 MC-er: 4 Emner: 34 Svar: 352
aug 2009
Følger: 6 Følgere: 19 Emner: 49 Svar: 610
Jeg synes det er godt du er skeptisk, jeg kan ikke give dig andet svar end at jeg aldrig har hørt om pakninger til kalibre der ikke var koniske - Omvendt så har jeg hørt om folk der rodede med det selv, UDEN at have forstand på hvad de havde med at gøre, starte deres bil/mc op, for så ved første hårde opbremsning at miste bremsekraft og have olie udover kalibre, fælge mv. Vi taler om noget der kan være fatalt!
Jeg siger ikke at de ikke har ret, det kan de godt have, men blot at det for mig virker ulogisk og at det ikke stemmer overens med mine erfaringer!
Men tjeck ved Honda imorgen, det må de vide!
maj 2005
Følger: 33 Følgere: 31 MC-er: 4 Emner: 34 Svar: 352
Udført faktisk testen med at mærke efter pakningens kanten og den var mærkbar i alle cylindre efter montering af nye pakninger, men ved ikke om det så er ok antage at alt er ok. Må nok Ringe til et honda værksted imorgen og høre om de kan hjælpe med lidt knowhow
aug 2009
Følger: 6 Følgere: 19 Emner: 49 Svar: 610
maj 2005
Følger: 33 Følgere: 31 MC-er: 4 Emner: 34 Svar: 352
aug 2009
Følger: 6 Følgere: 19 Emner: 49 Svar: 610
Kan sige at jeg selv overvejede at købe pakninger fra nettet, men endte med at købe via Kawa forhandleren(det var så i Kolding) og prisforskellen endte alligevel med at være minimal, under 100 kr. i forskel!
Igen, er du i tvivl, så lad være at tage nogen chancer, køb et sæt org. pakninger fra en Honda forhandler, eller hør i det mindste om også de er koniske!
Så kort sagt:
I med en af de org. pakninger, tjeck om der er kant fra begge sider, eller kun nedenfra - Så får du svar på om de er koniske!
Hvis de er, så ville jeg helt ærligt ikke spilde mere tid på de pakninger du har købt, uanset hvad de måtte sige fra sælgers side!
Føles de org. IKKE koniske, så få fat i en honda dealer og hør dem ad om de OEM de sælger er koniske eller ej!?(Du kan for en sikkerheds skyld næsten ligeså godt ringe til Honda forhandleren uanset hvad, så har du ro i sjælen, så kan du også få prisen på et sæt org. pakninger!)
maj 2005
Følger: 33 Følgere: 31 MC-er: 4 Emner: 34 Svar: 352
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 21 Svar: 923
jul 2012
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 25 Svar: 128
Kaliber renovering spørgsmål pakninger