{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.327 visninger | Oprettet:

Kaliber renovering spørgsmål pakninger {{forumTopicSubject}}

Hello
søger knowhow !!

Har netop renoveret mine foreste bremsekalibere på min Honda Cbr 600 rr, 2007 Monteret med Tokico radial 4 pot kaliber, (ikke monoblock) Jeg har monteret nye stempel og støvpakninger og gjort det hele lækkert rent, så en youtube video om hvordan det gøres, i videoen pointeres det at det er yderst vigtigt at stempel pakningerne monteres den rigtig vej da de er koniske, tjek ! Får de nye pakninger fra England. Kan ikke se at de nye pakninger er koniske, kigget lidt på de gamle, svært at se.. Bliver enig med mig selv om de ikke er koniske, i det min værksteds manual eller instruktion det følger med pakninger siger noget om at de er koniske og skal monteres på en bestemt måde, det hele spiller og montere kaliber og udlufter. Strip på bremsen 1 døgns tid og alt virker stadig tæt og fint. Nu har jeg dog konstateret at de gamle pakninger var koniske Og er nu ikke sikker at jeg har udført opgaven korrekt, har i dag skrevet til Powerhouse i England hvor jeg har købt det nye pakningssæt, de svare at de pakninger de har leveret ikke er koniske, så de er ikke monteret forkert. Firmaet Powerhouse skulle være specialister i bremserenovering Men er sku bare i tvivl om jeg skal forlade mig på deres svar og stole på at alt er ok,
Høre gerne fra folk der har erfaringer inde for området og aller helst hvis man netop har erfaringer med de beskrevet Tokico kaliber

Vh Hansi


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kaliber renovering spørgsmål pakninger
  • #1   29. apr 2015 Værksteds håndbogen siger IKKE noget om retning på pakninger. skulle der stå

  • #2   29. apr 2015 Har netop selv renoveret et sæt 4 stemplede Tokico kalibre på min Kawa zx6r og det renoveringsæt jeg brugte, pakningerne altså, ja de var koniske og det kunne ses meget svagt - Forskellen på de to "sider"(op/ned) er minimal, men du kan mærke det med fingere når har monteret en pakning! Efter hvad jeg ved, så skal pakningerne være koniske, da systemet jo baserer sig på hydraulisk tryk for derved at presse stemplerne ud, ja så kræver der en modstand fra pakninger, som omvendt ikke skal være der, når stemplerne skal løbe fri igen - Ergo skal du kunne mærke paknings kanten hvis du tager fingeren helt ned i cylinderen og lader den glide op af, men ikke modsat!

    Jeg synes det er godt du er skeptisk, jeg kan ikke give dig andet svar end at jeg aldrig har hørt om pakninger til kalibre der ikke var koniske - Omvendt så har jeg hørt om folk der rodede med det selv, UDEN at have forstand på hvad de havde med at gøre, starte deres bil/mc op, for så ved første hårde opbremsning at miste bremsekraft og have olie udover kalibre, fælge mv. Vi taler om noget der kan være fatalt!

    Jeg siger ikke at de ikke har ret, det kan de godt have, men blot at det for mig virker ulogisk og at det ikke stemmer overens med mine erfaringer!

    Men tjeck ved Honda imorgen, det må de vide!


  • #3   30. apr 2015 Hej Mikkel
    Udført faktisk testen med at mærke efter pakningens kanten og den var mærkbar i alle cylindre efter montering af nye pakninger, men ved ikke om det så er ok antage at alt er ok. Må nok Ringe til et honda værksted imorgen og høre om de kan hjælpe med lidt knowhow


  • #4   30. apr 2015 Var den KUN mærkbar nedefra og ikke ovenfra? For hvis det er tilfældet, så er pakningerne koniske og så turde jeg godt gå ud fra at det er iorden!

  • #5   30. apr 2015 Mest mærkbar fra bund og ud, men hvis udsagnet fra firmaet det har leveret pakninger :er at deres pakninger altid er med lige snit, så kan jeg ikke tror de er koniske. Og de har svaret mig i en mail, at jeg derfor ikke skal bekymre mig om at have montere dem forkert. Men jeg nu næsten 100 procent sikker på at de gamle pakninger er koniske. Og så skal de nye vel også være det- tænker jeg.

  • #6   30. apr 2015 Ja det vil jeg klart mene, hvis du stadig har de gamle pakninger, så prøv at sætte en af dem tilbage i og mærk om der er kant ovenfra eller kun nedenfra - hvis de er koniske, så ville jeg skaffe nogen lignende!

    Kan sige at jeg selv overvejede at købe pakninger fra nettet, men endte med at købe via Kawa forhandleren(det var så i Kolding) og prisforskellen endte alligevel med at være minimal, under 100 kr. i forskel!

    Igen, er du i tvivl, så lad være at tage nogen chancer, køb et sæt org. pakninger fra en Honda forhandler, eller hør i det mindste om også de er koniske!

    Så kort sagt:

    I med en af de org. pakninger, tjeck om der er kant fra begge sider, eller kun nedenfra - Så får du svar på om de er koniske!

    Hvis de er, så ville jeg helt ærligt ikke spilde mere tid på de pakninger du har købt, uanset hvad de måtte sige fra sælgers side!

    Føles de org. IKKE koniske, så få fat i en honda dealer og hør dem ad om de OEM de sælger er koniske eller ej!?(Du kan for en sikkerheds skyld næsten ligeså godt ringe til Honda forhandleren uanset hvad, så har du ro i sjælen, så kan du også få prisen på et sæt org. pakninger!)


  • #7   30. apr 2015 Tror fridagen imorgen bliver brugt på at skille tingene ad igen, og så bestiller jeg nye org. Pakninger. Men høre dem selvfølgelig ad om de jan svare på spørgsmålet om de skal være koniske eller ej, men er desværre bange for at de ikke kan svare. Og der er jo ingen forhandler der har nogle dele på lager, så de går jo ikke lige ud og tjekker. Tak for dine svar Mikkel

  • #8   30. apr 2015 Bremser den ordentligt, så ville jeg ikke røre mere ved det, chancen for at pakningerne vender rigtigt er jo ok stor.

  • #9   30. apr 2015 I en almindelig kaliber er pakningen lige og det holder altid tæt. Det er pakningen der trækker stemplet lidt tilbage når du slipper bremsen, sådan den ikke hænger. hvis Tokico har valgt at lave koniske pakninger, så handler det om klodsens afstand til skiven når bremsen er sluppet og altså ikke on den er tæt eller ej. Og hvis din leverandør af reservedele siger deres produkt er lige så stol på det.

  • #10   30. apr 2015 Mine pakninger smed jeg bare i uden at tjekke om de var koniske - og den har da bremset op til flere gange uden vrøvl, så tror godt du kan stole på dem smiley

Kommentér på:
Kaliber renovering spørgsmål pakninger

Annonce