{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.066 visninger | Oprettet:

Kører, slukker, kan ikke starte :/ {{forumTopicSubject}}

Hej Alle.

Jeg har fået købt en kawasaki zxr 400 fra 1989. En gammel satan smiley

Kører virkelig skønt, men mit problem er:

Jeg kan sagtens starte den på el-starteren uden problemer. Starter i første tryk, hver gang jeg skal ud og kører.
Men efter at have kørt den godt varm og jeg slukker den, kan den have problemer med at starte på el-starteren efterfølgende, hvad kan det skyldes? jeg kan uden problemer løbe den igang. Det er slet ikke svært. Men den har meget svært ved at starte på el-starteren efter en lang kører tur.

Håber virkelig i kan hjælpe mig.. smiley

Mvh

Mikkel

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kører, slukker, kan ikke starte :/
  • #1   27. okt 2012 fugt måske...

• #2   27. okt 2012 Prøv evt. lige at lette på tankdækslet - det kan være at der er opbygget et undertryk i tanken så den ikke får benzin nok..

• #3   27. okt 2012 Det må jeg prøve næste gang så.. fordi når den har stået stille nok tid, så starter den uden problemer igen..

• #4   27. okt 2012 Man vil tit høre sådan en svend (min inklusive) stå og "synge" når man har været ude at køre - altså hvor tanken forsøger at suge den manglende luft gennem dækslet som så skaber den karakteristiske lyd smiley

• #5   27. okt 2012 Er det fordi starteren ikke kører stærkt nok til at starte den eller kører starteren bare derud af?

Hvis det er det første, er det formentlig dit starterrelæ der trænger til udskiftning.

• #6   27. okt 2012 Kan også være en slidt starter, eller dårlig forbindelser til den, evt også karburatorene der står forkert.

• #7   27. okt 2012 Lige en helt anden idé: Min lillebrors cbr600 fra slutningen af 90'erne. Den kunne heller ikke starte på el-starteren når den var varm. Jeg målte spændingen og den ladede med 15 volt ved 3000 rpm. Det var laderegulatoren der var i stykker og batteriet var kollapset som følge heraf. Da de to dele var skiftet var problemet med el-starteren også løst. Blot en idé! smiley

• #8   27. okt 2012 Altså der rigeligt med spænding på, tror det står på 12-13 stykker. Og lader trækker rigtig fint rundt så det heller ikke det. Har skiftet generatoren, og det fungere bare nu.

PH. Det bare mærkelig når den så har stået i noget tid og kølet lidt ned, så starter den i første tryk.

• #9   27. okt 2012 Mener du at starteren kører fint rundt ?, altså den kører hurtigt rundt som når den er kold ?

• #10   27. okt 2012 Ja, starteren kører fint rundt. Hehe. smiley

• #11   28. okt 2012 Det var nøjagtig det samme med hans. Har du tjekket hvor meget den lader ved 3000 rpm?

• #12   28. okt 2012 Nej har jeg ikke fået gjort, kan være jeg lige må gøre det så. Men hvad koster det at skifte det andet der ? Hvor meget må den højst lade ved 3000 ?

• #13   28. okt 2012 Som det også er foreslået kan du jo tjekke om der kommer undertryk i din tank. Det er utroligt simpelt at tjekke. Hvis det er det med undertrykket plejer man så dog også normalt at kunne mærke det på køretøjet, da den jo så også under drift vil få vanskeligt ved at hive benzinen ud af tanken. Jeg tror ikke umiddelbart det er det som er problemet.......

Start altid med de lette og simple ting der kan tjekkes. Alle andre mere eller mindre komplicerede tiong skal du nok nå til, men det er fjollet at starte med at tjekke ting der fx er bøvlede.
    Synes det er lidt vanskeligt at gætte på, når man ikke står med mc´en "i hånden" da der ofte kan være vigtige detaljer der er overset.
    Men hvad er det specifikt der sker når den er varm? kører starteren lystigt rundt, men uden at motoren vil tænde? drejer elstarteren ikke eller kun meget vanskeligt rundt, når den er varm?

• #14   28. okt 2012 Hmm det kan jeg selvfølgelig ikke lige huske med sikkerhed. Der må være en som lige kan slynge det tal ud. Men omkring en 13-14 volt smiley

• #15   28. okt 2012 Snehvide
    - Tror også jeg starte med det nemme først og fremmest.. smiley
    El-starteren kører helt fint rundt, Den er også meget tæt på at starte nogen gange. Men den mangler bare lige det sidste før den kan starte..

PH
    - Jeg prøver lige at måle det på et tidspunkt, men nu ved nogenlunde tallet. og hvis den er oppe på 15 er den for høj ved jeg. smiley
    Men har lige købt helt nyt batteri her for 2 månedere siden.

• #16   28. okt 2012 Hmmmm hvis den lader med 15 V er det uden tvivl for meget og kan så afstedkomme forskellige problemer, men jeg tror desværre heller ikke rigtig på denne fejl. Hvis fx den massive ladning fx havde ødelagt batteriet, ville du med sikkerhed have endnu større problemer med at starte fra kold.......
    Det lyder umiddelbart heller ikke sandsynligt at det er batteriet den er gal med, men omvendt er det én af de ting der også er ret let at kontrollere. mål på det ubelastede batteri, men prøv også at tænde lyset. Nogle gange har jeg set batterier der umiddelbart så OK ud mht spænding, men som ikke tålte den mindste belastning uden at falde adskillige volt. At et batteri er nyt er desværre ingen garanti for et intakt batteri nu til dags smiley . Præcis det samme gælder fx tændrør og tændrørshætter. De kan sagtens være defekte selvom de er helt nye.....

• #17   28. okt 2012 Snehvide: Den lader ikke 15 volt. Læs lige det han skrev igen smiley

• #18   28. okt 2012 til PH
    Jeg er ALTID åben for læseundervisning og indrømmet kan selv jeg !!!!8hvor utroligt jeg selv synes det lyder!!!) være en anelse for hurtig nogle gange hahaha.
    MEN
    Mr. Hartmann har skrevet:
    Altså der rigeligt med spænding på, tror det står på 12-13 stykker.
    BEMÆRK at han her skriver TROR..... dvs en formodning ergo ikke noget han har målt eller VED.
    Samme hart skriver lidt længere nede:
    - Jeg prøver lige at måle det på et tidspunkt, men nu ved nogenlunde tallet. og hvis den er oppe på 15 er den for høj ved jeg.

Jeg synes det underbygger at han ikke ved om den lader 15V.

dette tog jeg udgangspunkt i, og skrev bl.a. HVIS.... *SS*

• #19   28. okt 2012 hehe,, jeg takker for jeres svar begge to smiley Vil prøve at tjekke det næste gang jeg skal ud og kører, men bliver nok først en gang næste år desværre, synes det blevet for koldt nu smiley

• #20   28. okt 2012 Arhhhh nu må du satme hold´ op. Er du en frossenpind/pivskid (hahaha)

nå spøg til side (hvis det overhovedet er muligt for undertegnede *S*)
    HVIS nu det var mig, hvilket det jo ikke er, men alligevel.......... jeg ville nok undersøge tingene nu, da det er så forbandet træls at starte en sæson med bøvl. måske er du heldig og ka finde fejlen relativt hurtig men viser det sig at det er mere bøvlet og i værste fald måske inkluderer at du skal købe (eller "finde" - det er jo en lidt ældre sag ,-) ) reservedele, så kan næste sæson måske blive kortere end den ellers ville være.......

• #21   28. okt 2012 Ja, synes sku det for koldt nu. Vil meget hellere tage bilen. Hehe. smiley men du har fat i noget om det måske er en god idé at få det tjekket nu. smiley tror lige jeg vil undersøge det senere så. smiley

• #22   28. okt 2012 Så har jeg undersøgt det, den står på 13.50-13.80 volten. Så det er jo fint nok. så må jeg tjekke næste år om det er benzin dækslet jeg bare lige skal løfte smiley Fordi gider simpelthen ikke kører en tur i det her vejr. smiley

• #23   28. okt 2012 Jeg tør nu også godt umiddelbart udstikke en garanti for, at den bliver varm ved at stå stille evt. med forøget tomgang (er på nogle modeller let at gøre - kender ikke din).
    Men fejlfinding er jo ofte lidt Sherlock holmes-agtig, og nogle gange forfølger heldet de tossede (det har jeg haft rigtig megen gavn af flere gange *SSS*)

• #24   28. okt 2012 Så du tror at den skal være godt varm inden jeg kan måle det?

• #25   28. okt 2012 *S* du er vel nødt til at forsøge at få den under de betingelser der gør, at den "skaber sig". Og det skrev du den gjorde når den var godt varm....
    Det med dækslet er jo let men jeg tror som sagt ikke det er her problemet ligger begravet. men at prøve skader jo ikke. Men det kommer selvf. også an på om alt skal foregå ude eller om du kan hive den ind i stuen (eller lignende smiley )

• #26   28. okt 2012 Det hele skal forgå ude desværre.. smiley hehe. Så derfor må det vente lidt smiley

Kommentér på:
Kører, slukker, kan ikke starte :/

Annonce