xenon slukker efter opstart xenon slukker efter opstart
Ey..
Håber der er nogen der eventuelt kan hjælpe med følgende, eller har haft samme oplevelse.
Har sidste år haft lidt problemer med et ny monteret xenon kit på en r6 08. - xenon kittet er monteret fra en forfohandler og virkede fint i et stykke tid.
Efter ca nogle måneder begyndte nær lyset ikke at tænde når man fx havde været ude og kører og slukkede maskine for at tanke og derved startede igen efter 5 minutters tid. - hvis man eventuelt kørte hjem og lod den stå til næste dag, så virkede lyset igen.
Så fx hvis man kørte ud en dag og skulle tanke, slukkede makskinen i ca 5- 15 minutter, ja kunne lyset ikke tænde igen. Fjernlyset derimod tænder hver gang.
har efterfølgende brokket mig til forhandleren der har monteret det, og tror også de skiftede et eller andet, men det begyndte kort det efter igen.
fejlen er periodisk, så det kan være hver anden gang eller nogle gange flere dage imellem.
Nogen der har haft samme olevelser eller eventuelt et forslag til hvad det kunne være....???
Som sagt, så virker fjernlyset perfekt (venstre side, altså ikke samme pære som nærlyset)
På forhånd tak.
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.910
feb 2008
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 153
Check alle forrbindelser/stik og lign. Helst med lidt kontakt-rens.
Ellers kan det være ballaster eller pære der er ved at være slidt op.
Typisk problem på de oftest benyttede xenon kit, pris og kvalitet hænger sammen, og er de ikke lavet i Taiwan, står der Kina på kassen...
Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.803
mar 2008
Følger: 20 Følgere: 19 MC-er: 3 Emner: 46 Svar: 508
jan 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 25
Sajmon.: Kitten er forholdsvis nyt, men selvfølgelig kan der stadig være en defekt ballast. Jeg vil prøve at undesøge det nærmere eller eventuelt få den skiftet. Tak.
Rene P: Kan forstå det er lidt samme problem som Sajmon nævner pt. - Jeg vil prøve at checke om der står nogle nummer eller andet der kan fortælle hvad det hedder eller hvor det er fra. Tak.
Steffen.: Jeg undersøger det nærmere, og vender stærk tilbage hvis det er. Omvendt skulle det meget gerne være forhandleren der skulle skifte det igen og derved stå med omkostningerne. Men ind til videre tak.
Bo A.: Jeg prøver her i løbet af de kommende weekender når det hele skal samles at give det en ordenligt gang kontakt spray og derved gå alle stikkende igennen - så det bliver spændende at se om det kommer til at virke. Man kunne jo være heldig.
Tak endnu engang alle sammen, jeg har npget at prøve videre med.
nov 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 23
mar 2008
Følger: 20 Følgere: 19 MC-er: 3 Emner: 46 Svar: 508
xenon slukker efter opstart