Knastkæde Raslen {{forumTopicSubject}}
Hej MCG
Så er det blevet tid til vinter og jeg skal have lavet lidt service på min RF.
Har haft lidt problemer med en raslen der lyder lidt ligesom kaffebønner der bliver kværnet mellem 3-4000 omdrejninger. Jeg er meget sikker på at det er knastkæden. Har tidligere forsøgt at skifte strammeren, hvilket ikke hjalp synderligt. Nu skal jeg lige have undersøgt om den fungerer ordentligt før at jeg går igang med at skifte kæden.
Jeg vil gøre det selv, med lidt hjælp fra en fingernem kammerat.
Min motorcykel er en 93' RF600, og mit spørgsmål går på hvor tæt motoren er i familie med en 93'-95' GSXR-600. For mít problem er at jeg ikke kan finde mange informationer på nettet lige omkring RF600'eren, men derimod masser om GSXR-600. Såvidt jeg er informeret er det den samme motor med en lidt anden opsætning der favoriserer moment.
- Men kan jeg gå ud og købe en Haynes til GSXR-600 og bruge den til hjælp så jeg kan få skiftet kæden?
Og for de nysgerrige så har den kørt ca. 61.000km
Hjælp og råd til denne operation er velkommen.
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.777
evt lige tag og tæl antal led der er på kæden mellem top punkterne på knasterne, på en srad skal der være 15 det kan være det er det samme på sådan en RF'er.
apr 2007
Følger: 10 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 187
For hvis de skal skiftes så er det en lidt større operation.
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.777
den ene på min cykel var lettere slidt og havde nogen små revner hvis man bøjede dem, så den skiftede jeg ud, men det kommer jo helt an på hvordan den ser ud, så du må åbne den op og kigge på dem.
Knastkæde Raslen