1.058 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

MC-Service .. stor undren MC-Service .. stor undren

En af mine bekendte har en aldrende Virago 700 (US-model). Den har kørt fint, men var begyndt at trække ujævnt og skyde nogle knald ind imellem. Han henvender sig på flere værksteder - Bl.a. Fisker og Aagesen. Den generelle besked er, at de ikke arbejder med US-importmodellerne, fordi de har så mange særheder. Det ene sted siger man til ham, at han nok skal skifte karburatorer!!!! Man kan(vil) i øvrigt ikke komme med nærmere bud på, hvad der er i vejen. Dette undrer mig-de to nævnte værksteder har begge godt rygte.

Han kom så hos mig bevænet med nye tændrør, luftfilter, en flaske dieselstart lidt tålmodighed og morgen brød forleden. Vi skilte dyret ad og karburatorerne var som forventet fulde af snask, men hvad værre var - slangen mellem bageste karburator og luftfilterudgangen sad simpelthen ikke ordentlig på.

Jeg blæste sagerne igennem, samlede dem med det nye filter og de nye tændrør, brugte et par minutter på at balancere karburatorerne ud og Vupti- den kører perfekt!
Det tror jeg såmænd den havde gjort, blot jeg havde sat ovennævnte luftfilter forbindelse ordentligt på.

Har nogen en ide om, hvorfor sådan et par velrennommerede værksteder ikke simpelthen sige: "Giv os et par timer, og lad os så se, hvor vi havner?"

Det her er for banalt at afvise!!


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.
  • Løs vandhand skal fastgøres 499 kr.
  • Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Skridsikker måtte 800 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  MC-Service .. stor undren
  • #1   21. jun 2006 Jeg tror det er fordi idag er man reservedels udskifter mere end fejlfinder og kommer du med noget uden for normalen vil de ikke investere noget i at lære om pågældende model, vel fordi de har kunder nok!
    har oplevet lidt det samme med min kones cykel, en model som havde for vane at brænde knaster på de første modeller så når man henvender sig er det første bud!!! så nu makker jeg selv!


  • #2   21. jun 2006 Hej,

    der er ingen tvivl hos mig hvorfor de afviser sådan en cykel........de har simpelthen nok at lave, de har masser af cykler som "bare" skal ha olie og filter, ventiltjeck og derfor gider de ikke rode med en gammel importeret "luder"

    Det er jo som når håndværkerne får nok at lave..så gider de ikke reparere gamle udestuer og carporte, nej de vil selvfølgelig hellere bygge nyt.

    Sådan er det bare............se positivt på det, i fik selv noget ud af det.


  • #3   21. jun 2006 Du har muligvis ret, Jeg synes bare, at der kører så mange "viagraer" rundt, at en Yamaha mekaniker burde kunne spadser rundt om kværnen og give et helt reelt forslag. Og der er langt større dækningsbidrag i arbejdstimer, end der nogensinde bliver i reservedele - ????

  • #4   21. jun 2006 Ved nu ikke om jeg udelukkende har hørt godt om Fisker MC. *prik prik prik*
    Jeg har dog oplevet en forhandler i Odense hvor der blev ordentligt fejlsøgt og med gevinst. -Kostede godt nok kr500 plus arb. løn, så det er en lidt dyr tombola. Jeg selv er heller ikke så meget for at gå i tivoli og så få at vide: "skrid vi har faktisk lukket for typer som dig". Så finder jeg sgu et andet tivoli...


  • #5   21. jun 2006 Nu står jeg selv ved en disk og tar imod kunder og fortæller man ikke dem det de vil høre bliver de tit fornærmet. Hvis vi skal gi kunden et ca tilbud ved disken eller i telefonen er vi nødt til at tage alle forholdsregler så hvis vi har erfaringer med at karburatorene er noget rod på de modeller kan vi jo starte med at sige at det KAN være dem, ikke at det ER dem. Set på en anden måde, hvis nu de havde taget den ind og brugt 4 timer på at rense, samle osv og det ikke havde hjulpet, så ville de fleste kunder blive ret sure over de skulle betale for noget der ikke virkede.

    Det skal ikk lyde som om jeg ikk kan følge dig, for det kan jeg sagtens, det kan bare være svært at få kunden til at forstå hvor man vil hen. Det er så heller ikke mc'er jeg tar imod med scootere og de kunder er tit endnu være fordi regningerne hurtigt løber op.


  • #6   21. jun 2006 Tue - selvfølgelig har du en pointe, men jeg er selv gammel handelsmand og serviceorienteret. Der er forskel på folk. Her taler vi om et af de mest distingverede individer på 60+, der høfligt spørger om de kan kigge på det. Han har garanteret været indstillet på at betale alene for et udsagn!

    Lige nu har jeg alle helvedes problemer med at holde ham og hans hundredekronesedler væk smiley

    Jeg ville tro at personalet hos både den ene og den anden af de nævnte værksteder havde rutine og tæft nok til at skelne men .........


  • #7   21. jun 2006 knud...altså hvis de hundrede krone sedler bliver et seriøst problem kan du bare sende dem min vej : )

  • #8   21. jun 2006 Knud - Du har da ret.. Man træffer ikke altid de bedste valg. Jeg holder sku med Jonas der. Du ringer bare hvis det bliver et problem. Jeg drikker Carls Lager.

  • #9   9. mar 2015 Tuborg Classic hér smiley

  • #10   9. mar 2015 Megt spøjst-


    jeg snakkede lige med manden i strengen her i fredags:-)


  • #11   9. mar 2015 Forhandleren har nok troet din ven var en bande.
    De folk der med US viagra modeller, læder frynser på styret samt læder tasker med nitter ... Ja det er ofte nogen grimmer karle man ikke skal bide skeer med.


  • #12   9. mar 2015 Jeg tror det nøppe Jan.
    'Tråden er fra 2006 .dengang var bandekriminalitet vist ikke opfundet endnu - næh det tror jeg næppe.


Kommentér på:
MC-Service .. stor undren

Annonce