med farer for en røffel med farer for en røffel
Med farer for at få en repremande (eller hvordan man nu staver det) kunne jeg godt tænke mig at stille et åbent spørgsmål til MCG og dets brugere. Jeg undre mig egentlig over hvem MCG er til for. Ved første øjekast burde siden være til for mc enthusiaster landet over og andre folk med interesse indenfor mc verdenen.
Men dette viser sig efter min mening ikke at være helt korrekt.
Min undren bunder i at der af og til bliver soteret ret kraftigt i indlæg postet herinde, og at det ikke er muligt at sige sin mening frit omkring ting.
Postets der negative indlæg om en forhandler eller lign. forsvinder disse tråde ret ofte ud i det blå, og brugerne som har postet disse ting risikere at blive froset eller slettet. Men er det ikke i alles interesse at vide hvilke produkter eller forhandlere man får den bedste service hos og hvem man burde undgå?
Endvidere er der ret stor forskel på hvad og hvem der må hvad på MCG. Det er åbenbart i vise tilfælde heller ikke tilladt at henvise eller linke til andre mc relaterede hjemmesider, selvom dette er til gavn for mc interesserede. Men dette gælder dog ikke alle. Nogle links må gerne postes mens andre ikke må. Men hvor går grænsen?
Der er åbenbart ikke ens regler for alle heller, for man kan da finde mange som linker til hjemmesider, mens andre som gør det får deres indlæg slettet. Man kan taget et eks i stephan sagen hvor den omtalte forhandler sluttede sine indlæg med at skrive sit firma navn, og samtidig åbentbart kunne oprette private annoncer for mc han solgte fra sit firma, og at der samtidig på billedet i baggrunden stod firmanavnet og kontakt nr med store tydelige bogstaver på firmaets bil. Dette skete der ikke noget ved og var åbenbart tilladt, for denne bruger, idet han samtidig vel reklamerede herinde. Men andre bruger må ikke linke til en konkurrerende side som har tilføjet et nyt tiltag til gavn for mc interesserede. Kan se at dette emne bliver diskuteret livligt på den konkurrende side efter at et indlæg omkring mc-tv på denne siden er blevet slettet.
Jeg kunne komme med flere ting, men tror folk kan se hvad jeg mener
Så hvem er MCG til for, brugerne eller folkene bag som kun ønsker at tjene penge ?
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 253 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.894
vi brugere MÅ jo bare være her . vi er frit stillet til at smutte hvis vi ikke kan li lugten i bageriet .
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.138
Du er egentlig bare "gæst"
jan 2008
Følger: 1 Emner: 27 Svar: 91
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.138
Og det er ejerne der bestemmer hvad der må linkes til eller ej
jun 2005
Følger: 7 Følgere: 120 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.715
så den dag lugten bliver træls for mig, jamen så smutter jeg
det gælder vel også dig stephan
Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.803
maj 2006
Følger: 47 Følgere: 46 MC-er: 1 Emner: 62 Svar: 1.386
Så ja, hvis man ikke ved, at der er forskelle og meninger med de links, folk smider på galleriet, så kan det se meget sort og mærkeligt ud, at vi ikke sletter alle links.
Håber det er svar nok.
maj 2005
Følger: 29 Følgere: 28 Emner: 39 Svar: 1.138
det kan da godt være at reglerne i din verden er klare, sådan er der bare en stor del herinde der ikke syntes , selv HA'er er i tvivl, og reglerne bliver dagligt overtrådt, uden konsekvenser...så hvordan mener du at folk skal forholde sig til dem..???
jan 2008
Hvor går grænsen så for hvem og hvad man kan linke til ? Hvornår er noget en konkurrent f.eks. Er bike en konkurrent f.eks. ?
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.911
Jeg synes som sådan heller ikke reglerne er så svære at fatte - selvom der er en del af dem jeg ikke er enig i...
Online Tilmeldt:
mar 2004
Online Tilmeldt:
mar 2004
Det er 112% ubetalt.
Dvs INGEN fordele eller goder.
jan 2008
maj 2006
Online Tilmeldt:
mar 2004
Det er langt fra unormalt at der på en dag lander et par beskeder fra folk som henviser til annoncer som ikke må oprettes her (f.eks bytte med bil - salg af haveredskaber - eller salg af husdyr eller whatever) - og det kan jeg kun undgå ved at sidde og redigere / slette dem før de bliver opdaget.
maj 2006
jul 2007
Følger: 45 Følgere: 44 MC-er: 3 Emner: 67 Svar: 2.936
jan 2008
Ønskede bare svar på spørgsmålet. Mener nemlig at det er bedst at tale om tingene åben så der ikke kommer smuldren i hjørnet...
Tager jeg fejl med ting indrømmer jeg det også og siger undskyld
Ja så tror jeg også han svare hurtig
Men det er da trist .. men sådan er det jo åbenbart
jan 2005
Følger: 46 Følgere: 35 MC-er: 4 Emner: 63 Svar: 2.041
Dybest set tror jeg ikke ejerne intereserer sig for motorcykler -eller ved en hylende fis om motorcykler.
Det her er blot for, at tjene penge og vi brugere herinde er midlet hertil.
Tror jeg..
jul 2007
jul 2007
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=80
jan 2008
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 348
Der findes jo også bådgalleri, cykelgalleri, bilgalleri og så videre, hvor funktionaliteterne er nøjagtig de samme - bare med andet indhold. Det gør jo heller ikke noget, når det er brugerne, der skriver al indholdet.
Jeg kender ikke noget til regler og forbud herinde, men må sige, at administratorerne efter min mening må gøre noget rigtigt, for jeg har aldrig tidligere set et så velfungerende net-forum som MCG: Ekstremt mange vidende brugere, der er ivrige efter at hjælpe andre og gør det i en god tone og altid svarer lynhurtigt.
Det er jo drevet af passion og interesse-fællesskab, og det er noget, som mange andre foraer godt kunne bruge. De er tit oversvømmet af sure og negative indlæg fra brokkende tågehorn = den sikre måde at skræmme folk væk på.
Jeg tror ikke, at MCG ville have samme nytteværdi for mig - og en fornemmelse af at det er brugerens forum - hvis foraet var oversvømmet af forhandlerlinks og skjulte reklamer.
Så thumbs up fra mig. Jeg synes, at det er et skidegodt forum - brugerdrevet og justeret med kærlig hånd af administratorrene.
jan 2008
Det siger sig selv, at der ikke er nogen, der gider gøre noget som helst uden at kunne se en forretning i det, og siden MCG er gratis for dig og mig og alle andre, er det vel rimeligt, at der bliver taget hensyn til dem, der betaler showet, nemlig annoncørerne.
Det gælder om at finde en fornuftig balance, hvor annoncørerne godt vil betale penge for at reklamere samtidig med, at brugerne finder en værdi.
Den balance er ok her i dette forum, syns jeg.
jan 2008
Var alle enige med dig, ville der nok ikke eksistere noget MCG, så det er jo dybest set meget retfærdigt og styret af, hvad brugerne vil og ikke vil finde sig i.
Indtil videre går det jo godt med MCG, ser det ud til.
apr 2007
Følger: 36 Følgere: 33 MC-er: 6 Emner: 56 Svar: 948
Jeg synes det kører fint, og ihvertfalde er stemningen 100x bedre end på BG. Hvis man synes her er lidt hårdt, så kommer man på andre tanker når man har været omkring BG
Så min støtte ligger her...
aug 2008
Følger: 28 Følgere: 29 MC-er: 1 Emner: 191 Svar: 2.418
aug 2008
Følger: 28 Følgere: 29 MC-er: 1 Emner: 191 Svar: 2.418
okt 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 572
maj 2006
Det kan meget vel være at 3 HA'er ikke er nok, hvis der er så meget, som du giver udtryk for, men når de værktøjer vi har, heller ikke hjælper så meget i den retning, så er det begrænset hvor meget vi egentlig finder. En ting er sikkert, jeg leder ikke forummet igennem hver gang jeg kommer online, med 20-30 forskellige søgeord, for at finde "lovbrydere".
Men hvis det er et problem for dig, så forstår jeg ikke, hvorfor du ikke retter henvendelse til HA'erne, når du finder disse ting.
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 124 Svar: 1.777
maj 2006
Jeg hører selv til typen, som gerne tager en debat om hvad der evt. kan være galt, men husk på at jeg intet kan gøre mht. ændringer at reglementet. Jeg kan også kun give min fortolkning af reglerne, når jeg bliver spurgt om det. Nogen kan så læse og forstå reglerne på andre måder, men man er nødt til at modererer, hvad man selv mener er korrekt. Er man så ikke enig i dette, så tag den med ejerne af sitet. Det er deres fornemmeste opgave at fortælle os, hvad vi skal gøre.
maj 2005
Følger: 29 Følgere: 28 Emner: 39 Svar: 1.138
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 25 Emner: 26 Svar: 1.324
jan 2005
Følger: 46 Følgere: 35 MC-er: 4 Emner: 63 Svar: 2.041
med farer for en røffel