1.594 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 37 Svar

MC-musen S
MC-musen S
Følger: 1 Emner: 27 Svar: 91

med farer for en røffel med farer for en røffel

Med farer for at få en repremande (eller hvordan man nu staver det) kunne jeg godt tænke mig at stille et åbent spørgsmål til MCG og dets brugere. Jeg undre mig egentlig over hvem MCG er til for. Ved første øjekast burde siden være til for mc enthusiaster landet over og andre folk med interesse indenfor mc verdenen.
Men dette viser sig efter min mening ikke at være helt korrekt.

Min undren bunder i at der af og til bliver soteret ret kraftigt i indlæg postet herinde, og at det ikke er muligt at sige sin mening frit omkring ting.
Postets der negative indlæg om en forhandler eller lign. forsvinder disse tråde ret ofte ud i det blå, og brugerne som har postet disse ting risikere at blive froset eller slettet. Men er det ikke i alles interesse at vide hvilke produkter eller forhandlere man får den bedste service hos og hvem man burde undgå?

Endvidere er der ret stor forskel på hvad og hvem der må hvad på MCG. Det er åbenbart i vise tilfælde heller ikke tilladt at henvise eller linke til andre mc relaterede hjemmesider, selvom dette er til gavn for mc interesserede. Men dette gælder dog ikke alle. Nogle links må gerne postes mens andre ikke må. Men hvor går grænsen?
Der er åbenbart ikke ens regler for alle heller, for man kan da finde mange som linker til hjemmesider, mens andre som gør det får deres indlæg slettet. Man kan taget et eks i stephan sagen hvor den omtalte forhandler sluttede sine indlæg med at skrive sit firma navn, og samtidig åbentbart kunne oprette private annoncer for mc han solgte fra sit firma, og at der samtidig på billedet i baggrunden stod firmanavnet og kontakt nr med store tydelige bogstaver på firmaets bil. Dette skete der ikke noget ved og var åbenbart tilladt, for denne bruger, idet han samtidig vel reklamerede herinde. Men andre bruger må ikke linke til en konkurrerende side som har tilføjet et nyt tiltag til gavn for mc interesserede. Kan se at dette emne bliver diskuteret livligt på den konkurrende side efter at et indlæg omkring mc-tv på denne siden er blevet slettet.
Jeg kunne komme med flere ting, men tror folk kan se hvad jeg mener
Så hvem er MCG til for, brugerne eller folkene bag som kun ønsker at tjene penge ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Min tørretumbler skal tilsluttes en kontakt. Den skal løftes ned af vaskemaskinen og løftes op igen. 800 kr.
  • Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  med farer for en røffel
  • #1   9. mar 2009 folkene bag som kun ønsker at tjene penge . hvem ellers .

vi brugere MÅ jo bare være her . vi er frit stillet til at smutte hvis vi ikke kan li lugten i bageriet .

• #2   9. mar 2009 Det er ejerne der bestemmer hvad den er til for. Man må jo finde et alternativ hvis man er uenig...

Du er egentlig bare "gæst" smiley

• MC-musen S
    MC-musen S Tilmeldt:
    jan 2008

#4   9. mar 2009 men hvorfor er det tilladt at linke til nogen sider mens andre sider ikke er tilladt at linke til ? og nogen gerne må linke mens andre åbenbart ikke må. Burde det ikke være ens for alle?

• #6   9. mar 2009 Det er ikke alle tråde der bliver opdaget
    Og det er ejerne der bestemmer hvad der må linkes til eller ej

• #7   9. mar 2009 altså den dag der kommer betaling på siden her for at se billeder, så er jeg smuttet, som jeg ser på bilgalleri

så den dag lugten bliver træls for mig, jamen så smutter jeg

det gælder vel også dig stephan smiley

• #8   9. mar 2009 det koster også at oprette på bilgalleri Såå hygge med dem

• #10   9. mar 2009 mc-mus: Et link til en hjemmeside er ikke gråt og hvidt, som du tegner det. Det kan være et link til en konkurrent (dvs. andre sider som tilnærmelsesvis ligner denne på et eller flere punkter). Det kan være links skabt af en person, som kun ønsker eksponering, til at fremme hans/hendes salg og det kan være et ganske uskyldigt link til et-eller-andet.

Så ja, hvis man ikke ved, at der er forskelle og meninger med de links, folk smider på galleriet, så kan det se meget sort og mærkeligt ud, at vi ikke sletter alle links.

Håber det er svar nok.

• #11   9. mar 2009 @Narrowhead
    det kan da godt være at reglerne i din verden er klare, sådan er der bare en stor del herinde der ikke syntes , selv HA'er er i tvivl, og reglerne bliver dagligt overtrådt, uden konsekvenser...så hvordan mener du at folk skal forholde sig til dem..???

• MC-musen S
    MC-musen S Tilmeldt:
    jan 2008

#12   9. mar 2009 R46
    Hvor går grænsen så for hvem og hvad man kan linke til ? Hvornår er noget en konkurrent f.eks. Er bike en konkurrent f.eks. ?

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.911
    #15   9. mar 2009 Narrowhead - Det har du så evigt ret i. Du kender jo selv dem der bare ændrer små detaljer i en annonce når man sletter den - og så skriver "BYTTE MED BIL" i første indlæg.. Bare et eksempel...

Jeg synes som sådan heller ikke reglerne er så svære at fatte - selvom der er en del af dem jeg ikke er enig i...

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#16   9. mar 2009 Og som sagt : Er man i tvivl, så spørg dog før man poster...

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#17   9. mar 2009 Per E - Den er MEGET nem at svare på.

Det er 112% ubetalt.

Dvs INGEN fordele eller goder.

• MC-musen S
    MC-musen S Tilmeldt:
    jan 2008

#18   9. mar 2009 Jeg siger ikke at reglerne er sværer at forstå, men hvor går grænse for den ene ting og den anden? F.eks. i henhold til at linke.

• #20   9. mar 2009 Mus: Alm. sund fornuft mener jeg er grænsen for hvad der er tilladt. Det lyder måske mærkeligt, men hvis dagsorden er at flytte folk fra a > b, skal du nok ikke regne med at ejerne tager det pænt og roligt. Så et link til et konkurrent med besked om "tjek det her site ud!!!", falder nok ikke i god jord, hos de høje.

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#21   9. mar 2009 Jeg er 100% på for brugernes skyld.

Det er langt fra unormalt at der på en dag lander et par beskeder fra folk som henviser til annoncer som ikke må oprettes her (f.eks bytte med bil - salg af haveredskaber - eller salg af husdyr eller whatever) - og det kan jeg kun undgå ved at sidde og redigere / slette dem før de bliver opdaget.

• #23   9. mar 2009 Jeg er her for brugernes skyld 100%. Det er jo vores opgave at holde alle de ting, som ikke hører hjemme, væk fra siden. Ting som brugerne i sidste ende er irriteret over, er det vi fjerner.

• #24   9. mar 2009 Jeg skulle heller ikke nyde noget af at være HA, herinde bliver de skældt ud, og på Nørrebro bliver de beskudt ;o)

• MC-musen S
    MC-musen S Tilmeldt:
    jan 2008

#25   9. mar 2009 Jeg vil gerne lige slå en ting fast så det ikke misforståes. Jeg prøver ikke at bringe HA i fedtefadet eller brokker mig over dem på nogen måde. Mener heller ikke jeg har overtrådt MCG reglerne ved at oprette denne tråd. Skulle det være tilfældet sletter jeg sf. tråden igen.
    Ønskede bare svar på spørgsmålet. Mener nemlig at det er bedst at tale om tingene åben så der ikke kommer smuldren i hjørnet...
    Tager jeg fejl med ting indrømmer jeg det også og siger undskyld

• #26   9. mar 2009 Men når man så kontakter sidens ejer så sker der ikke en skid der kommer bare en standart mail og så det slut

• #28   10. mar 2009 Anders
    Ja så tror jeg også han svare hurtig

Men det er da trist .. men sådan er det jo åbenbart

• #29   10. mar 2009 Siden her tror jeg er for, at ejerne kan tjene MANGE penge.

Dybest set tror jeg ikke ejerne intereserer sig for motorcykler -eller ved en hylende fis om motorcykler.

Det her er blot for, at tjene penge og vi brugere herinde er midlet hertil.

Tror jeg..

• #30   10. mar 2009 Hvis du ser på BG hvad en af ejerne kører rundt i, så tror jeg altså ikke det er en milliard forretning...

• #32   10. mar 2009 Det er klart, at ejerne af MCG ikke kender en snus til motorcykler.

Der findes jo også bådgalleri, cykelgalleri, bilgalleri og så videre, hvor funktionaliteterne er nøjagtig de samme - bare med andet indhold. Det gør jo heller ikke noget, når det er brugerne, der skriver al indholdet.

Jeg kender ikke noget til regler og forbud herinde, men må sige, at administratorerne efter min mening må gøre noget rigtigt, for jeg har aldrig tidligere set et så velfungerende net-forum som MCG: Ekstremt mange vidende brugere, der er ivrige efter at hjælpe andre og gør det i en god tone og altid svarer lynhurtigt.

Det er jo drevet af passion og interesse-fællesskab, og det er noget, som mange andre foraer godt kunne bruge. De er tit oversvømmet af sure og negative indlæg fra brokkende tågehorn = den sikre måde at skræmme folk væk på.

Jeg tror ikke, at MCG ville have samme nytteværdi for mig - og en fornemmelse af at det er brugerens forum - hvis foraet var oversvømmet af forhandlerlinks og skjulte reklamer.

Så thumbs up fra mig. Jeg synes, at det er et skidegodt forum - brugerdrevet og justeret med kærlig hånd af administratorrene.

• #33   10. mar 2009 Lars J: Det er muligt. Men tingene fungerer jo sådan, at der altid er alternativer, hvis man ikke kan lide et bestemt forum.

Det siger sig selv, at der ikke er nogen, der gider gøre noget som helst uden at kunne se en forretning i det, og siden MCG er gratis for dig og mig og alle andre, er det vel rimeligt, at der bliver taget hensyn til dem, der betaler showet, nemlig annoncørerne.

Det gælder om at finde en fornuftig balance, hvor annoncørerne godt vil betale penge for at reklamere samtidig med, at brugerne finder en værdi.

Den balance er ok her i dette forum, syns jeg.

• #34   10. mar 2009 Well, så må du jo derover, hvis du synes det er federe. Det står jo alle frit for at være der, hvor det passer dem bedst.

Var alle enige med dig, ville der nok ikke eksistere noget MCG, så det er jo dybest set meget retfærdigt og styret af, hvad brugerne vil og ikke vil finde sig i.

Indtil videre går det jo godt med MCG, ser det ud til.

• #35   10. mar 2009 Min personlige mening: Jeg har aldrig fået en reprimande, og jeg må sige jeg bruger MCG hver eneste dag. Nogen gange bare for at se hvad der sker, andre gange for at få hjælp eller hjælpe andre.

Jeg synes det kører fint, og ihvertfalde er stemningen 100x bedre end på BG. Hvis man synes her er lidt hårdt, så kommer man på andre tanker når man har været omkring BG smiley

Så min støtte ligger her...

• #36   10. mar 2009 Jeg kan kun være enig med Nikolai F

• #37   10. mar 2009 @ Mikkel J: Fordi 82% af MCG´s bruger er racister!

• #38   10. mar 2009 @ Mikkel J: Fordi 82% af HA'erne er racister?

• #39   10. mar 2009 og 33,3 % af dem mangler nosser

• #40   10. mar 2009 Mikkel: Der er MEGET der flyder igennem. Alt fra racistiske udtalelser til ulovlige annoncer. Hvis jeg spotter en racistisk udtalelse, så sletter jeg den også, hvilket jeg også går ud fra de 2 andre HA'er gør.
    Det kan meget vel være at 3 HA'er ikke er nok, hvis der er så meget, som du giver udtryk for, men når de værktøjer vi har, heller ikke hjælper så meget i den retning, så er det begrænset hvor meget vi egentlig finder. En ting er sikkert, jeg leder ikke forummet igennem hver gang jeg kommer online, med 20-30 forskellige søgeord, for at finde "lovbrydere".

Men hvis det er et problem for dig, så forstår jeg ikke, hvorfor du ikke retter henvendelse til HA'erne, når du finder disse ting.

• #41   10. mar 2009 Der er lys forude et sted på internettet smiley

• #42   10. mar 2009 Jeg bryder mig ikke om at slette hele tråde, men når muligheden for at låse tråden er "ikke-eksisterende" er det mange gange en nødvendighed. Vi kan selvfølgelig også bare slette alle de indlæg i tråden, som på den ene eller anden måde, bryder det nuværende reglement. Men så bliver indholdet mange gange uoverskueligt og svar på tidligere indlæg, giver ingen mening (for nye).

Jeg hører selv til typen, som gerne tager en debat om hvad der evt. kan være galt, men husk på at jeg intet kan gøre mht. ændringer at reglementet. Jeg kan også kun give min fortolkning af reglerne, når jeg bliver spurgt om det. Nogen kan så læse og forstå reglerne på andre måder, men man er nødt til at modererer, hvad man selv mener er korrekt. Er man så ikke enig i dette, så tag den med ejerne af sitet. Det er deres fornemmeste opgave at fortælle os, hvad vi skal gøre.

• #46   10. mar 2009 findes er ikke i forvejen et plæneklippergalleri.dk..???

• #48   10. mar 2009 Lars J - Hvilken litteratur er det lige du har læst om emnet ytringsfrihed?

• #49   10. mar 2009 Hold da kæft en tudetråd.

Kommentér på:
med farer for en røffel

Annonce