LED blink problem {{forumTopicSubject}}
Har en FZR 1000 fra 1988 som jeg er ved at montere LED blinklys på. Det er lidt rodet, da det orginale blinkrelæ åbentbart er noget kombirelæ. Det er en større fætter med 9 pins. Jeg har købt et LED relæ og har forbundet det rigtigt (tror jeg). Taget plus, stel, og blinklys plus fra org. relæ og koblet det til LED relæet. Blinklys plus fra org relæ er frataget så blinkrelæet der ikke virker. Jeg kan ikke koble hele det orginale relæ fra, da den ellers ikke kan starte.
Problemet er så nu: blinker til venstre = venstre for + bag blinker som det skal, men ingen blink ved instrumenterne. Blinker til højre = Højre for + bag + ved instrumenterne blinker som det skal, men den blinker sgu også i venstre bag.
Dette er med en LED pære/diode (hvad man nu kalder dem) ved instrumenterne. Vendes pæren er det det samme, bare i den anden side. Med alm. pære ved instrumenterne blinker alle blinklys (som katastrofeblink) undtagen ved instrumenterne. Uden pære ved instrumenterne blinker alle blinklys som de skal (altså kun i den side der blinkes til)
Sætter jeg alm. blinklys på ( med samme relæ opstilling (LED relæ) så virker det også som det skal.
Mit batteri er måske ikke så godt, men det er også afprøvet med motoren igang.
Hvad pokker er der galt. Nogen der har en idé eller løsningen ?
aug 2004
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 29 Svar: 79
Det skyldes at når man monterer LED blink, så vil de komme til at lyse i modsat side også idet den trækker stel igennem der, og da LED skal bruge lavere spænding for at lyse, gør det at de pludselig lyser i begge sider.
Så enten undvære du indikator pæren i instrumentet, ellers monterer du en ensretter diode på hvert blinklys så du undgår at det hele blinker samtidigt
apr 2009
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 4 Emner: 23 Svar: 1.421
Sådan en ensretter diode, hvordan monteres den ? Er det en bestemt type/spænding eller hvad det nu hedder ? Hvor købes de ?
jun 2007
Følger: 20 Følgere: 21 MC-er: 1 Emner: 185 Svar: 800
apr 2009
Ellers er der jo the easy way - af med indikatorpæren.
Tak for hjælpen
apr 2009
Steffen for fanden - YOU ARE THE MAN !!!
Sådan - af med LED blinkrelæ - på med 4 plug and play modstande (som jeg meget belejeligt havde liggende) - i med alm pære ved instrumenterne og voila. Alt spiller max.
Thanks !!!
jun 2007
Følger: 20 Følgere: 21 MC-er: 1 Emner: 185 Svar: 800
Når man har en FZR 600 der konstant går i stykker, så kender man sin kværn til sidst. 1000'ern er kun en smule anderledes (;
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 52 Svar: 343
aug 2011
Følger: 6 Følgere: 10 MC-er: 5 Emner: 12 Svar: 1.325
LED blink problem