1.276 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

fælg rykket i dækket efter montering fælg rykket i dækket efter montering

med fare for en masse kommentarer om at så-hurtigt-kører-du-ikke, prøver jeg alligevel smiley

Er der nogen der har været ude for at bagfælgen rykkede en halv omgang i dækket under kørsel i forhold til da det blev monteret? jeg fik nyt bagdæk på hondaen lørdag eftermiddag på oshcersleben, søndag begyndte den at være i ubalance efter et par pas, og da jeg så kom hjem kunne jeg se at mærket ved ventilen stod 1/2 omgang forskudt i forhold til da det blev monteret..

Hvad kan det skyldes, og hvordan forhindrer man den slags? Er det for meget dækfedt under montering?
efter montering stod hjulet en lille time med 2.1 bar i, med dækvarmer på, inden kørsel sænkede jeg trykket til lige over 1,5 som er anbefalet til bane.
Dækket er et Dunlop D211GP medium hårdhed

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne sæbedispenser fra håndvask 350 kr.
  • Sætte seng sammen 600 kr.
  • Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Ophæng af spejlskab 650 kr.
  • Reparation af AEG vaskemaskine 1.000 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  fælg rykket i dækket efter montering
  • #1   23. jul 2012 Præcis en halv omgang kunne lugte af at montøren har misforstået prikken?

Men ellers er det vel ikke umuligt. R. Harms udgik/havde store problemer engang i WSS da fordækket rykkede sig på fælgen.

Min gamle Puch Maxi 2 gear håndgear gjorde det også på forhjulet, men det var på grund af en punktering, så det er nok ikke helt sammenligneligt, pånær at det måske kan skyldes (for) lavt dæktryk smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
    #2   23. jul 2012 Hvis ikke du er sikker på at prikken stod ud for ventilen da det blev monteret, er det jo svært at konkludere at det har rykket sig - og en halv omgang er MEGET.

• #4   23. jul 2012 Det er ret normal for liter cykler at lave det nummer... Micheline laver en Dækpaster, der udtøre rigtig hurtig og derfor ikke efterlader "glidemidel" på dæk og fælg..
    Hurtig løsningen er brug af bremserens, istedet for dækpasta. så flytter dækket sig med, garanti IKKE !!!

• #5   23. jul 2012 Rolig nu min ven, det er helt normalt, og min rykkede sig squ en hel omgang forleden. Ved bykørsel :o) hæhæhæ

Hov, og det var på forhjulet.... :o))

• #6   23. jul 2012 tja det er ikke umuligt... for nogle år tilbage efter et road race løb i dk ville en af de førende lave en brænder på sin yamaha R1 men dækket blev stående men fælgende drejede rundt... men nu er dækker jo også ekstrem varm efter sådan et løb. man må jo synes tolerancen mellem dæk og fælg er for stor eller noget i den stil, dæktryk kan måske også have noget og sige eller måske noget med det gummi dækket er lavet af sammen med dækfedt med montering, jeg er ikke sikker

• #7   23. jul 2012 Ja det kan rykke sig...
    Du har også skrevet hvorfor, lavt dæktryk og lidt for meget fedt/sæbe ved montering, og så den iver for at komme ud og køre he he...

• #8   24. jul 2012 det blev skiftet af bikepromotions tyske dækfolk.. men må bare købe noget af det der hurtigtørrende pasta selv, og så insistere på at det bliver brugt næste gang..

• #9   29. jul 2012 Helt normalt skete også på den 600 jeg havde

Kommentér på:
fælg rykket i dækket efter montering

Annonce