mangler hjælp!!! Suzuki SV 1000s {{forumTopicSubject}}
Efter en køretur på 2 timer rundt i nord Sjælland tog jeg motorvejen hjem til NordVest i København, turen på Ca. 40 kilometer motorvej var med ca 10.000 omdrejninger hele vejen, motor temperaturen lå stabilt omkring 87-91 grader under turen. efter at have kørt 3-4 minutter i byzonen 100 meter fra hvor jeg parkerer begyndt motoren/udstødningen at ændre lyd, mere hult.
En tur senere begyndte den at ryge, røgen kommer op mellem baghjul og motor, det skal siges udstødningen er en dobbelt potte. røgen er lidt for kraftig/massive til at virke sund, dog er den ikke hverken sort eller hvid i det.
Den står lige nu delvis adskilt i min baggård for at jeg bedre kan se om der skulle være noget galt med udstødningen, når jeg blokerer begge potter med hænderne går det ikke ud, men giver jeg gas kommer der en god gang røg fra motoren.
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 108 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.435
jan 2004
Følger: 16 Følgere: 14 MC-er: 5 Emner: 13 Svar: 238
feb 2012
Følger: 9 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 107
jeg skal ned igen nu og spørge en af mine gård-naboer om det ikke lige skulle have lyst til at give en hånd/øjne med, men so far er jeg ikke helt sikker på hvor fanden røgen kommer fra.
feb 2012
Følger: 9 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 107
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
apr 2006
Følger: 39 Følgere: 85 MC-er: 12 Emner: 463 Svar: 2.212
Der var da også en test for er par år siden hvor de havde taget de store liter maskiner, og kørt dem helt ud til det røde felt i laaaang tid (kan ikke huske om det var 200 km) og mener det var 3 eller 4 ud af ca 6 maskiner der brækkede sig
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 6 MC-er: 4 Emner: 13 Svar: 282
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Min gamle SV motor (som ikke fejlede noget da den blev pillet ud) havde 98.000km på bagen, og i løbet af de km har den et par gange eller mere, rendt 30-40km ved bundgas i 5/6 gear uden at tage skade af det.
Man skal jo ikke udelukke nogle fejlmuligheder før der er kommet lidt flere facts på bordet, men det er efter min mening ikke et problem at prygle sådan en.
De går allesammen for fedt ved høje omdrejninger, så stempeltemperaturen burde ikke være et problem. Olietryk er der masser af og forudsat det er en god olie, skulle det heller ikke volde problemer.
Det kan f.eks være noget smeltet plastik eller en slange der rører ved udstødningen, eller noget helt tredje...
Vi mangler at få Kasper på banen med nogle svar.
feb 2012
Følger: 9 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 107
Har lige samlet den lidt igen fordi jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvor røgen kommer fra, hvis jeg skulle komme med et gæt, er det bagerste cylinder/manifold område røgen kommer fra, men det hele er så kringlet og tæt pakket at det ikke er til at få klart syn på.
når den som nu er helt samlet undtagen bagskjold og sæde starter den i tomgang fint, ingen lamper lyser og den lyder som den altid har gjort, men giver man gas til 3-4000 omdrejninger kommer der en lille gang røg ud af motoren igen, det lugter bare af udstødning, ingen brændt lugt, samme farve som før, hverken helt hvid eller sort.
Det er vel irrelevant hvor hurtigt jeg har kørt, har bare ikke lyst til at skrive her "HVIS" nu jeg har kørt for hurtigt, jeg har kørt med gassen i bund før på vej over i sverige i periode af 5-10 minutter af gangen, og ikke før har jeg haft dette problem.
P.S. røde felt ligger på 11000 omdrejninger, lå kun op 10.000, men hvad nu hvis det er en top pakning der er gået, hvordan finder man ud af det, og kommer der så røg ud af toppen :S ?
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Bølger røgen bare op bagved den bagerste cylinder eller kommer det ud af den ene udstødning?
Der er jo en mulighed for at der er kædesnask på udstødningen i venstre side, fordi det er slynget af kæden på grund af den høje fart. Når det så brændes af, vil det ryge deromme fra. Bagerste forrør sidder jo lige ved siden af kæden og under den...
Lige ud for kæden sidder der også en udstødningspakning som kan være futtet af, som så gør at den er utæt...
feb 2012
Følger: 9 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 107
Det med kæde olien, hvis der var olie på udstødningen, ville der da komme røg hele tiden, og ikke kun når jeg gassede op?
Pakningen lyder meget muligt, når jeg kigger ind på udstødningen fra venstre side bagfra, kan jeg se den kommer oppe fra bagerste cylinder og går ned under til samlingen, er der en pakning eller sådan noget med et spændebånd på, har prikket lidt til den og rusket i den, ingen synlig skade og så vidt jeg kunne se, kom røgen ikke direkte derfra.
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
feb 2012
Følger: 9 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 107
feb 2012
Følger: 9 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 107
Den fiser slet ikke, den storskider ud ved pakningen, det kunne jeg klart mærke da jeg stak min hånd ind mellem udstødningen og cylinderen, men det undrer mig der ikke er noget at se.
Så der er ikke andet for end at høre rundt omkring hvad sådan noget skal koste.
Nogen der kender nogen som kan hjælpe på det område, (udskiftning af defekt pakningen måske med mere?) jeg har lidt hast på da jeg skal på ferie i Sverige med den på Lørdag.
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Bor lige syd for Roskilde og er hjemme hele næste uge....
feb 2012
Følger: 9 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 107
jul 2007
Følger: 49 Følgere: 48 MC-er: 3 Emner: 8 Svar: 353
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 16 MC-er: 2 Emner: 85 Svar: 227
God stil.... det er noget vi kan lide på MCG:
Henrik
mar 2009
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 50 Svar: 240
mangler hjælp!!! Suzuki SV 1000s