{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.583 visninger | Oprettet:

mangler hjælp!!! Suzuki SV 1000s {{forumTopicSubject}}

Efter en køretur på 2 timer rundt i nord Sjælland tog jeg motorvejen hjem til NordVest i København, turen på Ca. 40 kilometer motorvej var med ca 10.000 omdrejninger hele vejen, motor temperaturen lå stabilt omkring 87-91 grader under turen. efter at have kørt 3-4 minutter i byzonen 100 meter fra hvor jeg parkerer begyndt motoren/udstødningen at ændre lyd, mere hult.

En tur senere begyndte den at ryge, røgen kommer op mellem baghjul og motor, det skal siges udstødningen er en dobbelt potte. røgen er lidt for kraftig/massive til at virke sund, dog er den ikke hverken sort eller hvid i det.

Den står lige nu delvis adskilt i min baggård for at jeg bedre kan se om der skulle være noget galt med udstødningen, når jeg blokerer begge potter med hænderne går det ikke ud, men giver jeg gas kommer der en god gang røg fra motoren.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mangler hjælp!!! Suzuki SV 1000s
  • #1   22. jul 2012 kan du ikke se hvor røgen kommer fra ? hvordan er dit niveau for mc rep ? bare for at rådene kan afpasses .

  • #2   22. jul 2012 Det kan være udstødningen er revnet ved ophænget, evt. hvis en af monteringsboltene har siddet løst. Tjek det revner der.. Men er røg udviklingen blevet mere end normalt? Eller kommer det blot ud et andet sted?

  • #3   22. jul 2012 det er min hidtil største opgave at adskille den så meget som jeg har gjort nu, så jeg er rimelig rookie i lige det område, har lidt erfaring fra bil værksted, men ikke det store med MC.

    jeg skal ned igen nu og spørge en af mine gård-naboer om det ikke lige skulle have lyst til at give en hånd/øjne med, men so far er jeg ikke helt sikker på hvor fanden røgen kommer fra.


  • #4   22. jul 2012 røgen er vist blevet værre fra da jeg opdagede lyden til da jeg kørte på den igen om aftenen.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.698
    #5   22. jul 2012 Hvad lugter røgen af?

  • #6   22. jul 2012 Man kunne da godt forestille sig at motoren har taget skade på den ene eller anden måde.....Så vidt jeg husker ligger det røde felt ved 11.000 omd/min, og det vil sige du har kørt meget tæt på det røde felt i længere tid, hvilket efter min overbevisning de IKKE er lavet til......Ved godt rigtigt mange siger man kan ligge i det røde felt i flere timer uden motoren tager skade, det tager jeg dog ikke for gode varer. Selvfølgelig kan man snildt køre op til det røde felt men at ligger der i 10-20 min tror JEG ikke nogen motor har godt af.

    Der var da også en test for er par år siden hvor de havde taget de store liter maskiner, og kørt dem helt ud til det røde felt i laaaang tid (kan ikke huske om det var 200 km) og mener det var 3 eller 4 ud af ca 6 maskiner der brækkede sig


  • #7   22. jul 2012 Ligesom Søren L, undrer jeg mig også kun over hvorfor man kører 40km med 10.000 o/m, på en SV1000?? Hvad er der galt med 4. 5. og 6. gear?

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.698
    #8   22. jul 2012 Nu er det så ikke det han spørger om, men hvor røgen kan opstå.

    Min gamle SV motor (som ikke fejlede noget da den blev pillet ud) havde 98.000km på bagen, og i løbet af de km har den et par gange eller mere, rendt 30-40km ved bundgas i 5/6 gear uden at tage skade af det.
    Man skal jo ikke udelukke nogle fejlmuligheder før der er kommet lidt flere facts på bordet, men det er efter min mening ikke et problem at prygle sådan en.
    De går allesammen for fedt ved høje omdrejninger, så stempeltemperaturen burde ikke være et problem. Olietryk er der masser af og forudsat det er en god olie, skulle det heller ikke volde problemer.

    Det kan f.eks være noget smeltet plastik eller en slange der rører ved udstødningen, eller noget helt tredje...

    Vi mangler at få Kasper på banen med nogle svar. smiley


  • #9   22. jul 2012 Er lige kommet op igen efter at have rendt rundt og sparket til sten rundt omkring, derfor har jeg ikke svaret de sidste par timer.

    Har lige samlet den lidt igen fordi jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvor røgen kommer fra, hvis jeg skulle komme med et gæt, er det bagerste cylinder/manifold område røgen kommer fra, men det hele er så kringlet og tæt pakket at det ikke er til at få klart syn på.

    når den som nu er helt samlet undtagen bagskjold og sæde starter den i tomgang fint, ingen lamper lyser og den lyder som den altid har gjort, men giver man gas til 3-4000 omdrejninger kommer der en lille gang røg ud af motoren igen, det lugter bare af udstødning, ingen brændt lugt, samme farve som før, hverken helt hvid eller sort.

    Det er vel irrelevant hvor hurtigt jeg har kørt, har bare ikke lyst til at skrive her "HVIS" nu jeg har kørt for hurtigt, jeg har kørt med gassen i bund før på vej over i sverige i periode af 5-10 minutter af gangen, og ikke før har jeg haft dette problem.

    P.S. røde felt ligger på 11000 omdrejninger, lå kun op 10.000, men hvad nu hvis det er en top pakning der er gået, hvordan finder man ud af det, og kommer der så røg ud af toppen :S ?


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.698
    #10   22. jul 2012 Hvis toppakningen går, vil den koge over med det samme du starter den - eller også vil den ryge ud af den ene udstødning hele tiden eller også vil den blande vand og olie til sådan noget gulligt snot som kan ses i olieglasset på højre side af motoren.

    Bølger røgen bare op bagved den bagerste cylinder eller kommer det ud af den ene udstødning?

    Der er jo en mulighed for at der er kædesnask på udstødningen i venstre side, fordi det er slynget af kæden på grund af den høje fart. Når det så brændes af, vil det ryge deromme fra. Bagerste forrør sidder jo lige ved siden af kæden og under den...

    Lige ud for kæden sidder der også en udstødningspakning som kan være futtet af, som så gør at den er utæt...


  • #11   22. jul 2012 jeg tror mest på problemet ligger i udstødningen, men det er måske fordi jeg vælger den mindre onde...

    Det med kæde olien, hvis der var olie på udstødningen, ville der da komme røg hele tiden, og ikke kun når jeg gassede op?

    Pakningen lyder meget muligt, når jeg kigger ind på udstødningen fra venstre side bagfra, kan jeg se den kommer oppe fra bagerste cylinder og går ned under til samlingen, er der en pakning eller sådan noget med et spændebånd på, har prikket lidt til den og rusket i den, ingen synlig skade og så vidt jeg kunne se, kom røgen ikke direkte derfra.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.698
    #12   22. jul 2012 Pakningen kan man kontrollere ved at blokere begge udstødninger med klude - så vil det fise kraftigt ud fra omkring spændebåndet som sidder lige på indersiden af kæden - pakningen sidder under det spændebånd.

  • #13   22. jul 2012 prøver lige det der med klude.

  • #14   22. jul 2012 okay, efter at have presset klude ind i potterne 19 gange med al min kraft, skød den dem ikke ud smiley

    Den fiser slet ikke, den storskider ud ved pakningen, det kunne jeg klart mærke da jeg stak min hånd ind mellem udstødningen og cylinderen, men det undrer mig der ikke er noget at se.

    Så der er ikke andet for end at høre rundt omkring hvad sådan noget skal koste.

    Nogen der kender nogen som kan hjælpe på det område, (udskiftning af defekt pakningen måske med mere?) jeg har lidt hast på da jeg skal på ferie i Sverige med den på Lørdag.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.698
    #15   22. jul 2012 Jeg har pakningen hjemme og det tager ca 15 min at skifte den. smiley

    Bor lige syd for Roskilde og er hjemme hele næste uge....


  • #16   22. jul 2012 så kunne vi måske finde ud af noget Man-Tirs? det ville virkelig være fedt !


  • #17   22. jul 2012 Sajmon,,, du er en guttermand,,, tomlen op


  • #18   22. jul 2012 Sajmon

    God stil.... det er noget vi kan lide på MCG:

    Henrik


  • #19   22. jul 2012 Hvis der er nogen der ved noget om SV'er er det da vist nok Sajmon, du er da for vild ;0)

Kommentér på:
mangler hjælp!!! Suzuki SV 1000s

Annonce