464 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

FZR vil ikke starte FZR vil ikke starte

Hej MCG.
Jeg har haft problemer efter mit batteri pludselig døde. Jeg har været henne og oplade det, men da jeg satte batteriet til motorcyklen og ville starte den, skete der ikke andet en den klikkede en masse og lyset dykkede. Startermototen drejede ikke, og jeg kom ingen vejene.
Batteriet har stået til opladning i en times tid.

Så er det batterier jeg skal fokusere på, eller er det motorcyklen er der noget galt med? smiley

- Steffen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af 5g til tv 1.700 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  FZR vil ikke starte
  • #1   20. jul 2012 først er dit batteri dødt... så der skal du ud at købe et nyt.
    derfter skal du højst sansynlig have fat i en ny ensretter. den sidder på venstre side bag plastikken på bagenden.

start med et nyt batteri på mcen og sæt så et voltmeter på plus og minus mens den kører med ca 5000omdr. den skal vise mellem 13.5 og 14.5v.
    din vil tydeligvis vise over de 14.5v.

• #2   20. jul 2012 Se det er da et godt råd! Luxus.
    Tusind tak skal du have, nu håber jeg det virker (:

• #3   20. jul 2012 køb et gel batteri de dør ikke ... lige sådan

• #4   20. jul 2012 Nyt batteri !!

• #5   20. jul 2012 Det kan tilføjes, at batteriet kun et 1 år gammelt. Skal det virkelig dø så hurtigt? smiley

• Claus L
    Claus L Tilmeldt:
    aug 2006

Følgere: 3 Emner: 11 Svar: 235
    #6   20. jul 2012 Hvis du kun har ladet på det en time skal det ikke.., i første omgang.. Prøv en 24-38 timer inden du " lader " dommen falde over det.. Gerne ved 0.8 amperes ladning, hvis du har en lader der kan klare det..

• #7   21. jul 2012 åh... så ikke du skrev du kun havde ladet 1 time... som cloaus skriver.. lad det op over de næste to døgn.... lad det stå nogle timer og mål så hvor mange volt der er på selve batteriet med et multimeter. skal gerne ligge på 12.6-13.1v...

jeg holder dog stadig på at ensretteren eller statoren er død med mindre du bare er heldig batteriet er klappet sammen,ellers det er blevet malket for strøm ved startforsøg.

• #9   21. jul 2012 Jeg har fået den startet igen.
    Det vidste sig, at det slet ikke var motorcyklen der var noget galt med, men min lader. Efter jeg lånte naboens lader sprang den til livs igen efter en lille opladning.
    Så jeg må ud og have købt mig en ny lader.

Hans: Jeg takker for vejledningen. Tror jeg vil give den et service nu hvor du har givet sådan en god guide smiley

• #10   20. aug 2012 Din lader kan være ok, bare fordi den lader med lidt ampere og ikke kan lade hurtigt er ikke ensbetydende med defekt, men naboens var måske en ældre type der lader for fuld skrald hele tiden?

Kommentér på:
FZR vil ikke starte

Annonce