880 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Fzr 600 vil ikke starte Fzr 600 vil ikke starte

Nu har jeg lige skiftet min ensretter, og det gav ikke rigtigt noget resultat, som jeg havde forventet.

Når jeg drejer nøglen, så lader den på batteriet, som den plejer, men det er som om den ikke "tager fat" når jeg prøver at starte. Nogle bud?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fzr 600 vil ikke starte
  • #1   20. maj 2009 den skulle da ikke gerne lade på batteriet bare ved at dreje nøglen!!!!!!!!

• #2   20. maj 2009 har du tjekket stel-forbindelse til din starter??

• #3   20. maj 2009 Den klikker ihvertfald.. Det har den altid gjort.

Hvor skulle den stelforbindelse være?

• #4   20. maj 2009 Din ensretter virker først når mc er startet. Har du ladet dit batteri op? For har det været kørt tør for strøm, så er det jo ikke nok at skifte ensretter, det blier batteriet jo ikke ladet op af.

• #5   20. maj 2009 Det kunne godt være man skulle prøve at lade batteriet op. Jeg kørte to rigtig lange ture torsdag, og fredag var den død. Så umiddelbart tror jeg ikke det er batteriet. Men det kan ikke skade.

• #6   20. maj 2009 Wagner, der lades først på batteriet når motoren kører. Hvad er problemet??? Er der ikke strøm nok til at starte, så skal du selv lade batteriet op med en lader, eller løbe cyklen igang, eller bruge startkabler fra f.eks bilen.

• #7   20. maj 2009 Har du adgang til et voltmeter, kan du ret hurtigt afgøre om den lader, skal være over 13.5 volt når den går tomgang

• #8   20. maj 2009 Hva laver den så, når den står og tikker?

Jeg prøver at løbe den i gang, ellers må jeg smide batteriet til opladning.

• #9   20. maj 2009 når den står og tikker??? altså når du drejer nøglen?? uden at trykke på start??

KØB EN INSTRUKTIONSBOG!!! og så prøv at læs den...

• #10   20. maj 2009 Du skal være sikker på der er nok strøm på

Hvis den stadig klikker så tyder det på det er starteren som er et problem

Men ta 1 ting af gangen

• #11   20. maj 2009 lyder som om at han mener den tikker når der er tænding på.. det er jo bare benzinpumpen..

hvad gør den når du trykker på start??

• #12   20. maj 2009 når du sætter tændnig på så står den rigtig nok og tikker. Det er benzin pumpen der bygger trykket op og fylder svømmerhuse osv.
    Når det kommer så hurtig, så tror jeg det er noget simpelt. Kontrolere tænd/stop knappen. kontrolere om støttefodskontakten er defekt.

Når du vil lade batteri op, så husk lige at kontrolere om der er vand på det.

• #13   20. maj 2009 jeg har selv haft en fzr et par år.

er symptomerne: du har kørt torsdag/fredag og så vil den pludselig ikke starte... så er det rigtigt det er ensretteren..

men´.... du skal nok regne med batteriet er blevet kogt fordi ensretteren var gået. så køb et nyt. tvivler på du kan få det til at virke ordentlig i længden med det gamle batteri. jo skide træls at holde et eller andet sted og den ikke vil starte. - så køb også et nyt batteri.

det du kan høre er enten relæet der står og klikker.. fordi batteriet er dødt.. eller også er det bare benzinpumpen. det kommer an på hvornår.. hvis det klikker lige når du drejer nøglen og aftager indenfor et par sek er det benzinpumpen... rolig. sådan skal den sige. er kliklyden når du trykker på startknappen er det relæet der klikker fordi batteriet er dødt..

så først.. smut ud efter et nyt batteri og få det ladet op inden du sætter det på. så skulle dit problem gerne være løst.

mvh
    morten,

tidligere fzr-ejer.

• #14   20. maj 2009 Sådan som i beskriver det, så er det benzinpumpen der tikker. Den aftager nemlig relativt hurtigt.
    Nu har jeg løbet den i gang, og været ude og køre i ca 1 ½ time. Nu kan den starte igen. Men den lyder ikke som om den er helt glad for det. Kunne godt forestille mig det var starteren.
    Men nu prøver jeg at lade skidtet stå lidt, og så prøver jeg om den vil starte. Hvis ikke, så smider jeg batteriet til opladning, og tager den derfra..

Jeg siger mange tak for de gode råd. smiley

• #15   20. maj 2009 mål den imens den er startet for at se om den lader.. men det tyder det jo på når der er mere strøm nu end inden du kørte...

dit batteri er nok færdig.. tjek vand eller køb en ny..

• #16   20. maj 2009 Sæt det batteri til ladning og så virker det nu nok igen. Hvis batteriet er kogt som MYM M siger, så skal du huske at kontrolere om der er vand på. For ellers virker det stadig ikke.
    Hvis det er ensretteren der er død, så mål den gemmen med hjælp fra denne her (link fjernet) den brugte jeg og den virkede perfekt.

• #17   21. maj 2009 Umiddelbart var der stadig syre på batteriet, så jeg har smidet det til opladning natten over, og så prøver jeg om det har hjulpet. Ellers må jeg få mig et nyt batteri. Det er bare ærgeligt at skulle af med de penge.

• #18   21. maj 2009 Har du prøvet at måle efter om den ensretter er ok?
    Hvis den er deffekt så vil du kun kunne køre indtil at der ikke er mere strøm på batteriet og så stopper den. Hvis den er deffekt så hjælper det ikke bare at skifte batteriet.

• #19   21. maj 2009 Jeg har skiftet ensretteren, så den skulle være ok. Jeg har ikke noget at måle den med. Batteriet har siddet til opladning en nat + et par timer, og det hjalp ikke noget. Den ville stadig ikke starte. Så nu skifter jeg batteriet.

• #20   21. maj 2009 når nu du får købt et nyt batteri, så tag lige i harald nyborg og køb et af de billige multimetre. de koster 40kr... og så mål hvor mange volt der er hvis du stikker de to prøvepenne på batteriet når motoren kører ved 3000 omdr. et sted mellem 13-14,5 er ok.... better safe than sorry.

• #21   21. maj 2009 det vil jo være træls at koge endnu et batteri..

Kommentér på:
Fzr 600 vil ikke starte

Annonce