1.886 visninger
|
Oprettet:
Flytte og evt. skifte tændinsglås {{forumTopicSubject}}
Hej
I forbindelse med mit cafe racer projekt vil jeg have flyttet tændingslåsen væk fra styret til en alternativ placering enten under sædet eller tanken.
Rent lovmæssigt har jeg ikke kunne læse mig frem til, at der skulle være nogle problemer hermed. Nogen der kan bekræfte dette?
Derudover vil jeg, såfremt der ikke er nogen problemer hermed, skifte tændingslåsen til en anden og lidt mindre samt mere enkel tændingslås. Er der noget jeg skal være obs. herpå for at den skal kunne virke på cyklen?
På forhånd tak!
feb 2012
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 5
(link fjernet)
okt 2005
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 107
En lås er jo bare en lås og skal kunne starte din mc..
Go for it
jun 2004
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 40 Svar: 146
Jeg forlængede blot de eksisterende ledninger og brugte den originale tænding. Ville egentlig gerne have skifte tændingen til en mindre (eller alternativt en on/off kontakt), men er ikke en haj til el, så det blev ved den nævnte løsning. Du kan se billeder i mit fotoalbum.
feb 2012
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 5
Jeg har pt. også blot forlænget de eksisterende ledninger, og det var også planen blot at beholde den originale tænding, men den er bare lidt stor og klodset.
Så det var også for at høre, om der var noget jeg skulle være obs på, hvis jeg købte en anden tænding som f.eks. noget i stil med det her:
https://www.denniskirk.com/manual-electric-start-ignition-switch.p20211.prd
jun 2004
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 40 Svar: 146
maj 2006
Følger: 47 Følgere: 50 MC-er: 9 Emner: 37 Svar: 1.021
- Jeg gjorde det på min Husqvarna som var født uden.
Jeg købte en tændingslås til en Suzuki RMX-knallert hos T-Hansen. Den er lille, og har mulighed for både at bryde eller koble når man drejer fra "off" til "on". Og så er den billig.
Håber det kunne bruges.
Mvh.
Emil
Flytte og evt. skifte tændinsglås