problem med støddæmper (xt350) problem med støddæmper (xt350)
Hej Folkens
Jeg har været ude og købe mig en lækker XT 350 i mandags.
Har dog et problem med den:
Monoshock´en føles som om den går i bund(der er heller ikke mere end 10-15 cm mellem dæk og bagskærm når den når "stoppet").
Om den egentlig går i bund er jeg ikke sikker på men man rammer et "stop".
Der skal faktisk ikke mere til end at jeg sidder mig på den
eller sidder og hopper lidt på den før den rammer mod.
Jeg har strammet min fjeder på Monoshock´en og justeret dæmperen. Den er også blevet hårdere men jeg har stadig meget let ved at ramme mod "stoppet".
Det lyder som om den støder på noget men har ikke været i stand til at lokalisere det.
Håber virkelig i kan hjælpe, skal til køreprøve den 25 så det kunne være lækkert hvis den kunne komme ud og trille der
På forhånd tak.
Mvh. Caspar Mikkelsen.
PS: Bolten i bundkaret (i ved den til at skifte olie) er totalt kværnet. Har i lige et hurtigt fif til hvordan jeg for den ud?
jan 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 9 Emner: 7 Svar: 459
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 19
Er det egentlig bare en standdard bundprop fra thansen jeg skal sætte i, efter jeg har fået den gamle ud? (har styr på kobber pakningen.)
Den er original og har en kammerat der har en magen til og der er ingen forskel på dem. Så er 99.9 % sikker på der ikke er anden dæmper på.
Kan det være fjederen der er blevet slap? (ville jeg mene var mærkeligt eftersom den ser fin ud)
Fordi dæmperen føles som om den virker, den køre nemlig ikke og "gynger" i fjedren når man køre.
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 912
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 19
problem med støddæmper (xt350)