1.583 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

bolt i støddæmper dragstar bolt i støddæmper dragstar

Hejsa,

Jeg skal have bolten på min xvs650, der sidder i den nederste del af min støddæmper ud. Dog er jeg stødt på et meget irriterende problem, jeg kan nemlig ikke få denne bolt ud.

Jeg har fået selve møtrikken af og har jeg løftet cyklen op på den yderest til højre ramme. Jeg løfter cyklen op, sådan at den er lige løftet op over jorden og baghjulet kan dreje rundt, men bolten løsner sig altså overhovedet ikke. Hvad kan det være at jeg gør forkert. Jeg kan GODT dreje bolten rundt, hvis jeg skruer på den med en spændenøgle.

Mvh en frusterende ejer!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Min tørretumbler skal tilsluttes en kontakt. Den skal løftes ned af vaskemaskinen og løftes op igen. 800 kr.
  • Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bolt i støddæmper dragstar
  • #2   27. mar 2013 HH - der er jo stadigvæk belastning på, det må jo være derfor jeg ikke kan få bolten ud gennem hullet. Bolten sidder jo stramt fast, du kan evt se en video af hvordan jeg gør lige her, den eneste undtagelse er at jeg ikke kan få bolten ud!!!!!

https://www.youtube.com/watch?v=WV2hAeytQ30

• #4   27. mar 2013 Hvordan vil du banke den ud, det er meget svært at komme til med en hammer derinde. Jeg har sprøjtet noget Würth rust opløser på, uden godt resultat. Men jeg vil da prøve at give den lidt flere tæsk. Kom gerne med forslag smiley

• #6   27. mar 2013 Har du prøvet at løfte lidt i baghjulet imens du rykker i bolten?

• #9   27. mar 2013 Jeg vil prøve at gøre nogle af de forskellige ting.

HH - kan fortælle dig jeg helt sikkert ikke har stået med hænderne i lommeren smiley

• #10   27. mar 2013 Når du har løftet bagenden op på cyklen, er der stadig tryk på den nævnte bolt.
    Der sidder et "t - stykke" nederst som du skal aflaste for at få bolten ud, hvis du løfter med en lille donkraft feks. kan du normalt uden bøvl trække bolten ud.
    Har aldrig haft problemer på min 1100' ved at gøre det sådan.

• #11   27. mar 2013 KlausB - Dvs at jeg både skal løfte på rammen og på det store stykke jern der sidder lige under sæde rammen?

• #12   27. mar 2013 Nix,- når rammen er løftet trækker svingarm og hjul stadig nedad, derfor aflaster du "bunden" af støddæmperen og så kan du trække bolten ud..

• #13   28. mar 2013 Jeg har stadigvæk ikke kunne få bolten ud, har prøvet at rykke lidt op og ned i baghjulet, men baghjulet giver sig jo heller ikke meget.

Jeg kan godt rykke selve støddæmperen mellem den lille tolerance der. Men bolten giver sig overhovedet ikke.

Det skal siges at jeg befinder mig i Esbjerg, hvis nogle kunne hjælpe.

Jeg har taget at par billeder af hvordan det ser ud.

profilbillede
  • #14   28. mar 2013 Der hvor jeg løfter.

profilbillede
  • #15   28. mar 2013 Drejer bøsningen med rundt når du drejer på bolten.?
    Uanset hvad, så har det sikkert "sat" sig. Bolt og bøsning er slidt mod hinanden, og bøsning er trykket. Jeg har prøvet det flere gange, og det er pain in the ass. Du bliver nok nød til at opfinde et trylleværktøj med en aftrækker eller lignende, hvis du ikke kan komme til at skære på begge indersider af beslaget. Elllers rå vold...

• #16   28. mar 2013 De to skiver du kan se på hver indersiden af støddæmperuden ud mod bolthoved og bolt gevind, de drejer med rundt når jeg drejer på bolten. Synes godt nok jeg har prøvet at slå rimeligt hårdt, så hårdt jeg kunne pga den lille mængde plads der nu er.

• #17   28. mar 2013 Rustet sammen.:(

• #18   30. mar 2013 Tror du bliver nødt til at skære. Nedstrygerklinge med håndtag og en helvedes masse tålmodighed....

• #19   1. apr 2013 Hvis du ikke har fået skilt den kan du prøve at sætte en top på boltens hoved og så tage en papegøjetang og pres bolten ind i toppen. Dette kræver en rimelig stor tang og gode muller. Måske kan en rørtang bruges.

• #20   1. apr 2013 Hej Steen, jeg har desværre stadigvæk ikke fået den ud. Jeg har prøvet at sætte et skruesving på samtidligt med at jeg drejer rundt på bolten med en top. Dog uden held, er pt helt uden ideer. Har prøvet næsten alt.

• #21   1. apr 2013 har du prøvet med en splituddriver hvis du kan komme til?

• #22   1. apr 2013 Thomas K - Fin idé, men hvis det ikke var fordi at jeg ikke kan komme til at slå vinkelret på bolten, bliver det bare ikke særligt godt, desuden vil jeg også mene at de ikke er lange nok til at nå bolten. smiley

Kommentér på:
bolt i støddæmper dragstar

Annonce