2.357 visninger
|
Oprettet:
hvor varm skal den blive? {{forumTopicSubject}}
Jeg har en suzuki gsxr 600 fra 1999.
Hvor varm må den egentlig blive? er det ligesom biler ca 90 grader?
Fordi når jeg køre bykørsel bliver den ofte over 100 grader det højeste den har været er 113 grader.
maj 2006
Følger: 113 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.092
Ang biler, så ligger de fleste også mellem 100 og 110 idag.
mar 2008
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 23 Svar: 60
by the way. hvor skal man ca ligge i omdrejninger når man ligger og kører?
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.648
er da lige nysgerrig , hvilke biler kører så varmt ??
mar 2008
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 23 Svar: 60
maj 2006
Følger: 113 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.092
aug 2005
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 44 Svar: 1.009
aug 2011
Følger: 50 Følgere: 84 MC-er: 3 Emner: 44 Svar: 1.421
når jeg konstant skal ligge og holde fra rødt går den op på en 100-110.
Min blæser slå til på 104 grader.
Og de grader og tal er ganske standart.
Hvad angår hvordan du skifter gear og omdrejninger er det jo en smags sag.
gixxer 600 er jo lavet til at æde omdrejninger og blive lidt pint.. Dog er det altid en god ide, lige meget hvilket køretøj. At du søger for at køre den lavet i gearene til den har fået lov at varme op efter du starter den.. og derefter kan du så "lege" i de høje omdrejninger.
mar 2008
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 23 Svar: 60
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.648
det sker nok aldrig
men vil mene at en 4-takter der skal lave lidt effekt og samtidig holde mange tusind KM skal holdes nede omkring de 90
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.777
så længe den bliver over 70c varm når du kører normalt, og ikke kommer over 110c, så virker din maskine fint.
Omdrejninger bestemmer du helt selv fra 1100rpm til 13500rpm :).
Men smid den i 3-4 gear når du kører i byen, så larmer du ikke unødvendigt meget, også ellers 6 på landeveje... og det er self når vi snakker konstant fart, skal man accelerere så skifter man ned
aug 2011
Følger: 50 Følgere: 84 MC-er: 3 Emner: 44 Svar: 1.421
Jeg ligger kun i 2-3 i byen og kun i 3-4 gear på landevej. For syntes aldrig man rammer en konstant fart de to steder (trafik / sving) i forhold til en motorvej. - hvor den jo så ville stå på 4-5-6
Du har sikkert ret i at den går stabil/konstant i farten.. Men kommer nu også meget ned til om man kan holde højre hånd i ro
Syntes bare hurtigt det glemmes at 600'eren er lavet til at ligge godt oppe i rpm før der rigtig sker noget.
----
#Lasse L
Vi var 10 ude og køre tur for 2 dage siden. Hvoraf 4 af dem var gixxere. k6-k7-k8 og alle mellem 600 eller 750ccm.
Efter en masse landevejskørsel holdt vi ind for at samle to mere op. Og da jeg var rundt og sætte uret på de andre 3 var de alle over 104* og blæseren var i gang.
Og der har de stået i 4-5 minutter slukket og lige startet op efter en halv times landevejskørsel.
Så de kommer altså op i temperatur.
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.648
føler mig meget gammeldags lige nu med de høje temperature
aug 2011
Følger: 50 Følgere: 84 MC-er: 3 Emner: 44 Svar: 1.421
Når du skruer proppen af ?
Men der kommer faktisk kondens omkring det til tider.
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.777
Så er der stadig acceleration og den larmer ikke unødvendigt
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 2.856
På min Triumph åbner thermostaten ved 71 grader og blæseren tænder ved 103 grader
aug 2011
Følger: 50 Følgere: 84 MC-er: 3 Emner: 44 Svar: 1.421
Mener nu også selv jeg er ganske fint opdraget.
Og er jo heller ikke for at brøle alle af gaden.. Der er jo heldigvis DP killers osv. til den slags.
Jeg ved bare at hvis jeg ligger min i 4. gear i byen = jeg kører for stærkt. Og det har jeg også hørt rygter om kan genere folk en hel del
Så tror bare der er tale om to helt forskellige måder at køre sådan en 600 på når det kommer til gearing/rpm.
Men er vel det samme med biler.. Min kammerat kører også hans fiat c500 i 4 gear så snart han kommer over 45 ktm. hvor jeg aldrig ville gå i 4. før 60+ i den. Og det har intet at gøre med larm eller noget.. Men bare hvor vi forskelligt syntes at den ligger bedst.
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 26 MC-er: 13 Emner: 139 Svar: 3.701
mar 2006
Følger: 12 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 239
Ang topic er normalen ca 75-85 ved almindelig kørsel og 90-100 ved entusiastisk kørsel
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 257 Svar: 1.276
feb 2009
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 75
systenet er under tryk og der for koger vandet ikke.
Hvis fabrikanterne skrev den aktuelle temp ville der være alt for mange bil ejere som
ville klage over at den bliver for varm da vand jo koger ved 100c
2.5 bar tryk = kogepunkt på 127 c
hvor varm skal den blive?