{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvor varm skal den blive?
  • #1   15. maj 2012 Blæseren starter nok mellem 105 og 110, så bare under det, det er fint.
    Ang biler, så ligger de fleste også mellem 100 og 110 idag.


  • #2   15. maj 2012 hmm okay så hvis ikke blæseren er startet når den når 105 grader er der noget galt?

    by the way. hvor skal man ca ligge i omdrejninger når man ligger og kører?


  • #3   15. maj 2012 Jesper J - ( Lemvig )

    er da lige nysgerrig , hvilke biler kører så varmt ??


  • #5   15. maj 2012 Per J >> Snakker du biller eller mc nu?

  • #7   15. maj 2012 Stort set alle nyere benzinbiler. Der er ikke mange der ligger nede på de 90 mere.

  • #8   15. maj 2012 undskyld jeg låner dit topic. men min gsxr 600 srad bliver kun 70 når man køre og omkring 80 når man holder stille? er det for lidt? tænkter lidt den måske trænger til en ny termostat

  • #9   15. maj 2012 min gsxr 600 k6. Ligger gerne omkring 85-95 når jeg ikke kører by kørsel..

    når jeg konstant skal ligge og holde fra rødt går den op på en 100-110.

    Min blæser slå til på 104 grader.

    Og de grader og tal er ganske standart.

    Hvad angår hvordan du skifter gear og omdrejninger er det jo en smags sag.

    gixxer 600 er jo lavet til at æde omdrejninger og blive lidt pint.. Dog er det altid en god ide, lige meget hvilket køretøj. At du søger for at køre den lavet i gearene til den har fået lov at varme op efter du starter den.. og derefter kan du så "lege" i de høje omdrejninger.


  • #10   15. maj 2012 hmm folk virker ikke helt enige om hvor varm den skal være?

  • #11   15. maj 2012 Lasse L

    det sker nok aldrig smiley

    men vil mene at en 4-takter der skal lave lidt effekt og samtidig holde mange tusind KM skal holdes nede omkring de 90


  • #12   15. maj 2012 Lasse L: er de da ?, alt under 110c er fint, en srad ligger normalt omkring 75-85c når man kører i normalt vejr, også bliver den self varmere når man holder stille.
    så længe den bliver over 70c varm når du kører normalt, og ikke kommer over 110c, så virker din maskine fint.

    Omdrejninger bestemmer du helt selv fra 1100rpm til 13500rpm :).
    Men smid den i 3-4 gear når du kører i byen, så larmer du ikke unødvendigt meget, også ellers 6 på landeveje... og det er self når vi snakker konstant fart, skal man accelerere så skifter man ned smiley


  • #13   15. maj 2012 #Morten P smiley der er vi godt nok uenige om gearing.

    Jeg ligger kun i 2-3 i byen og kun i 3-4 gear på landevej. For syntes aldrig man rammer en konstant fart de to steder (trafik / sving) i forhold til en motorvej. - hvor den jo så ville stå på 4-5-6

    Du har sikkert ret i at den går stabil/konstant i farten.. Men kommer nu også meget ned til om man kan holde højre hånd i ro smiley

    Syntes bare hurtigt det glemmes at 600'eren er lavet til at ligge godt oppe i rpm før der rigtig sker noget.
    ----

    #Lasse L

    Vi var 10 ude og køre tur for 2 dage siden. Hvoraf 4 af dem var gixxere. k6-k7-k8 og alle mellem 600 eller 750ccm.

    Efter en masse landevejskørsel holdt vi ind for at samle to mere op. Og da jeg var rundt og sætte uret på de andre 3 var de alle over 104* og blæseren var i gang.

    Og der har de stået i 4-5 minutter slukket og lige startet op efter en halv times landevejskørsel.

    Så de kommer altså op i temperatur.


  • #14   15. maj 2012 hvornår åbner dækslet så ??

    føler mig meget gammeldags lige nu med de høje temperature smiley


  • #15   15. maj 2012 #dingel B

    Når du skruer proppen af ? smiley

    Men der kommer faktisk kondens omkring det til tider.


  • #16   15. maj 2012 Nick (København) S: tja jeg kan sagtens holde min hånd i ro, og er opdraget til ikke at genere folk alt for meget, så derfor ligger jeg ikke og kører rundt i 2 gear, når 3-4 gear sagtens kan bruges, mener omdrejningerne ligger på 4-6000 for det meste når jeg kører, og ikke leger.
    Så er der stadig acceleration og den larmer ikke unødvendigt smiley


  • #17   15. maj 2012 Tror i blander åbningstemp. for thermostat og start temp. på kølerblæseren lidt sammen.

    På min Triumph åbner thermostaten ved 71 grader og blæseren tænder ved 103 grader


  • #18   15. maj 2012 #Morten P
    Mener nu også selv jeg er ganske fint opdraget.

    Og er jo heller ikke for at brøle alle af gaden.. Der er jo heldigvis DP killers osv. til den slags.

    Jeg ved bare at hvis jeg ligger min i 4. gear i byen = jeg kører for stærkt. Og det har jeg også hørt rygter om kan genere folk en hel del smiley

    Så tror bare der er tale om to helt forskellige måder at køre sådan en 600 på når det kommer til gearing/rpm.

    Men er vel det samme med biler.. Min kammerat kører også hans fiat c500 i 4 gear så snart han kommer over 45 ktm. hvor jeg aldrig ville gå i 4. før 60+ i den. Og det har intet at gøre med larm eller noget.. Men bare hvor vi forskelligt syntes at den ligger bedst.


  • #19   15. maj 2012 I by ligger jeg paa mellem 90 og 105, afhaengig af trafik og "sommervejr", og blaseren bringer det fint ned igen. Men tag et kik paa din olie;)

  • #20   15. maj 2012 Jesper j Lemvig, nu arbejder jeg ganske vist kun med udvikling af biler, men hvor i alverden har du de temperaturer fra?? En normal motortemp er 92 grader +-, har aldrig hørt nogen køre med 110 som driftttemperatur, hvad bruger de som kølevæske, og hvad skulle gevinsten være ved den høje temp?

    Ang topic er normalen ca 75-85 ved almindelig kørsel og 90-100 ved entusiastisk kørsel


  • #21   15. maj 2012 Lasse L. Mener faktisk blæseren på min Srad først slår igang ved 108 grader.

  • #22   15. maj 2012 Hvis det er på biler et den faktiske temp som regl noget højere end den der er vist på uret
    systenet er under tryk og der for koger vandet ikke.
    Hvis fabrikanterne skrev den aktuelle temp ville der være alt for mange bil ejere som
    ville klage over at den bliver for varm da vand jo koger ved 100c
    2.5 bar tryk = kogepunkt på 127 c


Kommentér på:
hvor varm skal den blive?

Annonce