Justering af ventiler og tænding - Honda GL1000. {{forumTopicSubject}}
Hej.
Står og er igang med en Honda Goldwing fra 1976. Har haft maskinen skildt ad, for at gøre den rent, og skal igang med at samle.
Er dog lidt udsikker på om jeg skal justere ventilerne. Cyklen har måske stået stille i over 5 år eller mere. Men det gør jo ikke at ventilerne har givet efter, så af den grund burde det ikke være nødvendigt.
Har været ved at prøve at se om de står rigtig efter mærkerne, og det gør de ikke helt. I servicebogen står der at når den står ud for mærket T-1 på krumtappen, skal vippearmene på Cyl. 1 kunne vippe. Altså sidde løse, og være i kompressions-takten.
Men når den står ud for mærket T-1 er vippearmene stadig stramme.
Da det er en amerikaner tænker jeg lidt på om det kan være meningen, for at få flere heste, for har set nogle med 100 Hk, og da jeg købte den af min onkel sagde han det var en 100 hestes.
Hvad skal jeg gøre med hensyn til ventiler og tænding? Skal jeg bare prøve at få den startet og se om den går ordenligt, og tage den derfra, eller justere med det samme.
maj 2009
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 345
okt 2008
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 4 Emner: 13 Svar: 39
maj 2009
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 345
Justering af ventiler og tænding - Honda GL1000.