562 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Gearing på CBR f2 Gearing på CBR f2

Halløj :o)

Jeg over vejer at sætte en anden gearing på min CBR, da jeg syntes den køre med lidt for mange omdrejninger når jeg fx køre motorvej.
Bruger den hovedsageligt til touring, så jeg vil foretrække så høj gearing som muligt.
Nogle der har nogle gode erfaringer?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 250 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Samler en kontigent seng manuel 300 kr.
  • Montering af baderumslampe 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gearing på CBR f2
  • #1   9. apr 2012 Ikke på din specifikke model, men på v-strom forumet er der flere som kører med færre tænder bagi for at reducere vibrationer og benzinforbrug. Bare du er klar over prisen, men det lyder det jo til.

• #2   9. apr 2012 Ja altså benzinforbruget bliver nok ikke meget bedre, men det er nok mest på grund af tumpen der køre smiley
    Håbede lidt på at der var nogle der kender en specifik gearing som passer, og som kan være der, rent fysisk

• #3   9. apr 2012 Tror du skal passe på med at flytte omdrejningstallet for langt under det område, hvor din motor har sit max drejningsmoment. Ville være trist at skulle geare ned fordi der kommer en mindre bakke smiley

• #4   9. apr 2012 Jeg har udskiftet fortandhjul fra 14T til 15T på min RF 600, hvilket jeg er meget tilfreds med. Derudover er bagtandhjul på 42T i stedet for 43T.

o/m er faldet fra ca. 5.200 til 4.700 ved 100 km/t i 6. gear.

Benzinkonomi er uændret.

Den kan sagtens trække den højere udveksling ved alm. kørsel... ingen problemer overhovedet.

• #5   9. apr 2012 På denne side kan du taste forskellige værdier ind:

http://www.gearingcommander.com/

Du kan gå 2 tænder ned i bag eller 1 op foran, den teoretiske tophastighed bliver så 260 km/t, ved 12.000 omdr, men måske dit 6 gear i praksis bliver ubrugeligt så.

Kommentér på:
Gearing på CBR f2

Annonce