541 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Honda CBR 1000Fireblade.. Gearing Honda CBR 1000Fireblade.. Gearing

Jeg er lidt ny på MC området, og kunne godt tænke mig en forklaring på hvorfor nogle Fireblades går 160km/t i 1.gear og så efterfølgende kun går 200 km/t i 2.gear osv.. (Sådan er det måske også med andre cykler, men min onkel fortalte om at hans tidligere Fireblade gjorde det)..

Grunden er vel først og fremmest acceleration??

Men hvordan kan man lave sådan en "mærkelig" gearing og ja hvad er den "rigtige" grund til det?

Så behøver man jo aldrig og skifte ud af 1.gear hvis man overholder fartsbegrænsningerne.. (Medmindre man godt kan lide miljøet selvfølgelig).


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.
  • skifte ventilator 750 kr.
  • Opsætning af lille vitrineskab 750 kr.
  • Fjerne ukrudt, klip græs og græs kanter 2.500 kr.
  • Garderobe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Honda CBR 1000Fireblade.. Gearing
  • #1   11. feb 2008 Fedt at kører 160 i timen over en halv time .. det skal den nok have godt af smiley

  • #2   11. feb 2008 Jamen nogen har vel bare en høj gearing... det har jeg også på min, den kan ikke køre 160 i første, men ku den ta 14-16000 omdr så ku den nok, men jeg har det for at få den længere ned i omdr ved motorvejsfart.. og det spare en del benz... ved da godt den så ikke er så hurtigt ude af hullerne i føste, men den virker.. smiley

    Tror det er smag og behag hvad man er til af gearing..

    Standart gearing på min hedder 70kmt i første ved 9000omdr, nu går den så 100kmt i stedet..


  • #3   11. feb 2008 Michael.. hvorfor er du ikke solgt endnu.. LOL

  • #4   12. feb 2008 Som jeg har forstået det, har fabrikanterne tit denne "mærkelige" gearing, grundet en bedre accelerationstid fra 0-100 km/t. Dette er fordi at der spares et gearskift, og dette giver en meget bedre tid.

    Det skulle vist mest være fordi at motorcyklister går rigtigt meget op i en god 0-100 km/t-tid, og derfor balanceres gearingen tit indenfor dette. Men da det også betyder noget for kørbarheden ved lave hastigheder, er det selvfølgelig en afvejning af fabrikanten - god accelerations-tid kontra god kørbarhed kontra motorkarakteristik.


  • #5   12. feb 2008 -> Jannic

    Ja, jeg vil gerne den anden vej!!

    Min går nærmest i tomgang ved landevejskørsel i højeste gear, og jeg vil hellere have en god acceleration i stedet for at have en tophastighed, som jeg alligevel aldrig kommer i nærheden af. Jeg vil gerne ændre min fra 17/45 til 17/47, så ændringen er selvfølgelig ikke ret stor (også af hensyn til benzinforbruget), men jeg håber da at der vil være en mærkbar ændring.


Kommentér på:
Honda CBR 1000Fireblade.. Gearing

Annonce