541 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
5 Svar
Honda CBR 1000Fireblade.. Gearing Honda CBR 1000Fireblade.. Gearing
Jeg er lidt ny på MC området, og kunne godt tænke mig en forklaring på hvorfor nogle Fireblades går 160km/t i 1.gear og så efterfølgende kun går 200 km/t i 2.gear osv.. (Sådan er det måske også med andre cykler, men min onkel fortalte om at hans tidligere Fireblade gjorde det)..
Grunden er vel først og fremmest acceleration??
Men hvordan kan man lave sådan en "mærkelig" gearing og ja hvad er den "rigtige" grund til det?
Så behøver man jo aldrig og skifte ud af 1.gear hvis man overholder fartsbegrænsningerne.. (Medmindre man godt kan lide miljøet selvfølgelig).
0 synes godt om
jun 2006
Følger: 18 Følgere: 12 Emner: 190 Svar: 2.111
apr 2005
Følger: 27 Følgere: 26 MC-er: 1 Emner: 112 Svar: 1.064
Tror det er smag og behag hvad man er til af gearing..
Standart gearing på min hedder 70kmt i første ved 9000omdr, nu går den så 100kmt i stedet..
apr 2005
Følger: 27 Følgere: 26 MC-er: 1 Emner: 112 Svar: 1.064
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 72 Svar: 663
Det skulle vist mest være fordi at motorcyklister går rigtigt meget op i en god 0-100 km/t-tid, og derfor balanceres gearingen tit indenfor dette. Men da det også betyder noget for kørbarheden ved lave hastigheder, er det selvfølgelig en afvejning af fabrikanten - god accelerations-tid kontra god kørbarhed kontra motorkarakteristik.
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 72 Svar: 663
Ja, jeg vil gerne den anden vej!!
Min går nærmest i tomgang ved landevejskørsel i højeste gear, og jeg vil hellere have en god acceleration i stedet for at have en tophastighed, som jeg alligevel aldrig kommer i nærheden af. Jeg vil gerne ændre min fra 17/45 til 17/47, så ændringen er selvfølgelig ikke ret stor (også af hensyn til benzinforbruget), men jeg håber da at der vil være en mærkbar ændring.
Honda CBR 1000Fireblade.. Gearing