{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.043 visninger | Oprettet:

hvordan tjekker man om ensretteren er defekt {{forumTopicSubject}}

hej
hvordan kan jeg tjekke om det er ensretteren der er defekt eller om det er et andet problem jeg har, fejlen opstår i at jeg havde en forlygtepøre der var sprunget sidste dag, den skiftede jeg så men første tur efter der sprang den igen. så tor jeg og målte ved pæren, når mc'en står i tomgang giver den ca 13-14 v og når jeg giver den lidt gas ryger den op på et sted mellem 17-18v
maskinen det drejer sig om er en Honda CBR 600 F2 fra 91

mvh morten

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvordan tjekker man om ensretteren er defekt
  • #1   15. mar 2012 Den er defekt så.
    Den må slet ikke sende så meget ud til ledningsnettet.
    Du bør også gå alle dine stik igennem og se om der er fejl eller løse forbindelse.
    Min ville ikke lade og ladet nogle gange med 15Volt.

Find et ledningsdiagram og se om der går en ledning fra batteriet, op til tændingslåsen og derfra, ned til ensretteren, for så er der en fejl på den.

Det var der på min og den lader flot med 14,3 Volt nu og 14,1Volt når alt lyset er tændt, da min forpære er 20Watt for kræftig.

• #2   15. mar 2012 Jeg har godt aldrig oplevet, den går op på 17-18 Volt. Normal kommer der slet ingen strøm, når ensretteren er defekt.
    Jeg vil nok anbefale dig, at lave være med at køre. For det næste der sker er du brænder tændingsboksen af.

Normal ladespænding er 13,8-14,3 Volt

• #3   15. mar 2012 Min ensretter var også defekt men jeg målte ikke på den for den blev så varm at man kunne spejle æg på den ,og da jeg fik pillet den af var den smeltet i midten ....så har bestilt en ny fra mc nøglen der kommer imorgen.
    Mvh
    Jan

Kommentér på:
hvordan tjekker man om ensretteren er defekt

Annonce