{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.367 visninger | Oprettet:

Yamaha FJ1200 Hvordan tjekker man olie (Sidevogn) {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har en kollega der har en Yamaha FJ1200 med sidevogn.
Og vi talte om olieniveau.
På min CBR1000F er der 1 liter til forskel om den står på center støtteben eller om den står på hjulene når man tjekker olieniveau.
Så hvis man altid tjekker den på hjulene, vil der være fra minimum til en liter for lidt.

Er der lige så stor forskel på det ved en Yamaha?
Og skal den tjekkes på hjulene eller på centerstøtteben?
Hvis der skal være ekstra på når man tjekker glasset, er der så nogen der kan give en udtalelse om hvor meget?

Venlig hilsen Flemming

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Yamaha FJ1200 Hvordan tjekker man olie (Sidevogn)
  • #1   7. maj 2013 Jeg skulle da tage meget fejl, hvis standen IKKE skal checkes på hjulene. Det er jo der dn kører oc der maskinen har behov fpr olie. Min vfr viser ohså pænt stor forskel på om den står på hjul eller centerben. Det kommenterer manualen som obenfor. Dog den kpm faktisk tilbage fra første service med for meget olie på - af samme grund.
    Beklager fejltastninger - fandens fokofon!

• #2   7. maj 2013 Så fik man da øgene op i gear også Tak Knud smiley
    Når den står med vognen på så tjekker du bare der, Jeg havde ikke central ben på min og det blev altid gjort på en bagløfter, og det virkede også fint

• #3   7. maj 2013 Det er jo ikke uvæsentligt.
    Om man køre med for meget eller for lidt olie.
    Jeg tror at min gamle motor knaldede plejlleje fordi den kørte med for lidt olie, det var da jeg satte ny motor i at jeg fik en manual, og der kunne læse at forhandleren havde givet mig forkert instruktion, så jeg altid kørte imellem minimum og en liter for lidt.
    Som sagt så siger manualen (Haynes) til min at det er på central støtteben.
    Havde en Kawa zzr1100 på værkstedet til lidt tjek og olieskift forleden, den skulle også tjekkes på central støtteben ifølge Haynes manualen.
    Og det passede i øvrigt også når man så hældte den mængde i der var oplyst ved Olie filter skift.

Kommentér på:
Yamaha FJ1200 Hvordan tjekker man olie (Sidevogn)

Annonce