2.468 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Skifte tandhjul CBR F2 Skifte tandhjul CBR F2

Hej Mc galleri.
Har overvejet at skifte tandhjul på kværnen for at få et bedre optræk, har læst mig frem til at den standard køre med følgende:

530 tykkelsen på kæden
108 hvor mange led den har
15 antal tænder på fortandhjulet
43 antal tænder på bagtandjulet

Altså det man kalder 530 108/15/43 (hvis jeg ikke tager meget fejl.)

Men har så overvejet at skifte til en 15/46, men mit spørgsmål er om man vil kunne mærke nogle forskel? ville også være ked af hvis det går alt for meget udover topfarten, men har læst mig til at 1 foran = 3 bagved, skulle give lidt ekstra optræk, uden det rigtigt kan mærkes på toppen.

Synes ikke rigtigt jeg kan finde sådan et kit nogle steder, evt. nogle der har nogle links til steder hvor jeg kan finde det? må gerne være ved tyskforhandler, men hvis det er danske er det også fint.

Summa sumarum:

Kan man mærke forskel på 15/43 til 15/46?
Nogle der har links til kædekit, gerne overnævnt?
Er der andet man bør skifte når man skifter, tandhjul og kæde?

Puha, det blev lige langt, håber der nogle som kan hjælpe.
Stavefejl er heldigvis gratis smiley

God aften derude.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 500 kr.
  • Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skifte tandhjul CBR F2
  • #1   5. mar 2012 med 3 tænder bag på, kan du virkelig mærke forskel... og med mindre du kan køre 6. gear helt ud, med det kædekit du har på får du ikke problemer med at nå den samme tophastighed...

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.711
    #2   5. mar 2012 Du vil helt sikkert kunne mærke at den er mere kvik i optrækket.

Husk dog på at dit speedometer vil vise endnu mere forkert end det allerede gør...

på f.eks www.mcbutikken.dk kan man vælge alternative gearinger.

• #3   5. mar 2012 Okay super så skal det da prøves smiley

Hva Sajmon, de har godt nok kun PC35 derinde min er PC25, tror du/i at det passer på alligevel? Har fundet sådan et kit: http://www.motomike.eu/mcbutikken/k3/category/10199000000/vehicle/51189/?k3_editor=

Man kan vælge imellem DID og RK kæde, er der meget kvalitetsforskel; tænker på at jeg kan læse derinde, at DIDen har en trækkraft på 4700kg og RKén har en på 4000kg men er det ikke også rigligt, tænker lidt om det kan svare sige at spare de 400,- eller om der virkelig er forskel.

Sorry at det blev lidt rodet endnu engang:/

• #4   5. mar 2012 Hov kan se at dette kit er 525 bred, så den kan sku nok ikk bruges alligevel:(

• #5   5. mar 2012 Jeg har 14 tænder for og 45 bag på min F2 streetfighter, og det er den godt nok blevet levende af!!!
    Men den skriger også bare ved 120km/t
    Perfekt som bølleknallert i byen, men bestemt ikke egnet til langtur!

• #6   5. mar 2012 Ja, du kan mærke 3 tænder mere på. Og ja, det sænker din topfart, men har kun betydning hvis du tit ligger på +220.
    Og nej, det påvirker ikke dit speedometer. Hvis jeg ikke husker helt galt, har en F2 drev på forhjulet.

• #7   5. mar 2012 Hvis du køber en kvalitetskæde, kan du gå helt ned i 520, det vil også give hk, da den både vejer mindre, og løber lettere.
    (De kører med 520 kæde på 1000ccm racerne i Superbike)

Jeg havde 3 tænder ekstra på min CBR600, det gjore den noget mere frisk i optrækket, og temlig nem at lokke på et hjul smiley

• #8   5. mar 2012 Og jo, F2 har drev på forhjulet.

• #9   5. mar 2012 okay, så det du siger Rune er altså at jeg godt kan køre med kæden fra det kit som jeg linker til ovenover? bare lige for at være sikker inden jeg bestiller?
    Tænke også på om tandhjulene også passer på, eller er det bare og håbe det bedste? smiley

• #10   5. mar 2012 jeg lavede 2 målinger med min på rullefelt en med 15/43 og en med 15/44. den gik 251 med std. og 241 med en ekstra tand bagpå, mener ca. den gik med 500 rpm mere v. motorvejsfart i topgear... blev en anelse hurtigere i mellem acc. og det var så med 530 kæde. I praksis trak den en smule bedre i 6. hvor den manglede kræfter med std. gearing... så jeg vil sige til gaden giv den 2-3 tænder bagpå... min var slet ikke std. men kørte med komplet udst. og kn-filter. Skulle du kunne bruge et 43 tands 530 kædehjul har jeg et du kan afhente gratis. som ikke har kørt ret meget. så skriv pb for info.
    tandhjul og kæde skal altid passe sammen, - om det er 530, 525 eller 520. det er et udtryk for bredden på kæden og dermed også på dine tandhjul.

• #11   6. mar 2012 Kig her
    http://gearingcommander.com/

• #12   6. mar 2012 som offslow skriver, skal kæde og tandhjul passe sammen i bredden. 520 kæde kræver 520 tandhjul osv.

Kommentér på:
Skifte tandhjul CBR F2

Annonce