1.940 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
9 Svar
Syn af mc, forureningskontrol? Syn af mc, forureningskontrol?
Hej MCG
Jeg skal til syn med min DT175 knallert imorgen.
Og kom lige til at tænke på om de tester udstødningsgasserne for forurening på en MC?
Da den lige er blevet honet op og fået nyt stempel, har jeg valgt at komme lidt extra olie i benzinen de første 1000km, men det kommer jo til at få den til at forurene mere, så er lidt bange for den dumper på det
Mange tak!!
0 synes godt om
apr 2011
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 34 Svar: 110
jul 2006
Følger: 43 Følgere: 47 MC-er: 3 Emner: 93 Svar: 2.757
Men hvis det viser sig at en MC feks. oser for meget, kan den dumpes.
jul 2006
Følger: 43 Følgere: 47 MC-er: 3 Emner: 93 Svar: 2.757
Kapitel 7.06.031
jun 2007
MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 131
jun 2007
MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 131
1) Punkt 2.2.1.1 affattes således:
"2.2.1.1. Type I-prøve (kontrol af den gennemsnitlige emission gennem udstødningsgassen)
For køretøjstyper prøvet i forhold til de emissionsgrænser, der er anført i række A i tabellen i punkt 2.2.1.1.5:
- Prøven udføres ved at gennemføre to elementære bykørselscyklusser som tilpasningscyklusser og fire elementære bykørselscyklusser. Emissionsopsamlingen skal indledes umiddelbart efter afslutning af den sidste tomgangsperiode i tilpasningscyklusserne og afsluttes efter afslutning af den sidste tomgangsperiode i den sidste elementære bykørselscyklus.
For køretøjstyper prøvet i forhold til de emissionsgrænser, der er anført i række B i tabellen i punkt 2.2.1.1.5:
- For køretøjstyper med en motorkapacitet på under 150 cm3 gennemføres prøven ved at udføre seks elementære bykørselscyklusser. Emissionsopsamlingen skal indledes, før eller når proceduren for motorstart indledes og afsluttes efter afslutning af den sidste tomgangsperiode i den sidste elementære bykørselscyklus.
- For køretøjstyper med en motorkapacitet på 150 cm3 eller derover gennemføres prøven ved at udføre seks elementære bykørselscyklusser samt en cyklus uden for bymæssig bebyggelse til emissionsopsamling. Emissionsopsamlingen skal indledes før eller når proceduren for motorstart indledes og afsluttes efter afslutning af sidste cyklus uden for bymæssig bebyggelse."
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 709
På min lave han bare krontrol om den larmet for meget, med hans egne øre
okt 2004
Følger: 14 Følgere: 11 MC-er: 5 Emner: 60 Svar: 308
Dem der har fjernet deres katalysator risikere at få et ordentlig hug, da de bevist laver miljøforurening!
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 2.854
7.06.001 Generelle bestemmelser
(1) Motor skal være således indrettet, at den ikke afgiver unødig røg.
Som Carsten (Oxie) H også skriver
apr 2011
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 34 Svar: 110
Syn af mc, forureningskontrol?