1.940 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Syn af mc, forureningskontrol? Syn af mc, forureningskontrol?

Hej MCG smiley
Jeg skal til syn med min DT175 knallert imorgen.
Og kom lige til at tænke på om de tester udstødningsgasserne for forurening på en MC?
Da den lige er blevet honet op og fået nyt stempel, har jeg valgt at komme lidt extra olie i benzinen de første 1000km, men det kommer jo til at få den til at forurene mere, så er lidt bange for den dumper på det smiley
Mange tak!! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af 5g til tv 1.700 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Syn af mc, forureningskontrol?
  • #2   28. feb 2012 Tak! smiley du har lige redet min dag smiley

• #3   28. feb 2012 Rettelse...der ER krav til forurening på en mc, men de bliver aldrig kontrolleret.
    Men hvis det viser sig at en MC feks. oser for meget, kan den dumpes.

• #4   28. feb 2012 www.fstyr.dk

Kapitel 7.06.031

• König
    König Tilmeldt:
    jun 2007

MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 131
    #5   28. feb 2012 Før 01.07.04: Gælder ikke.

• König
    König Tilmeldt:
    jun 2007

MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 131
    #6   28. feb 2012 I bilag II til kapitel 5 i direktiv 97/24/EF foretages følgende ændringer:

1) Punkt 2.2.1.1 affattes således:

"2.2.1.1. Type I-prøve (kontrol af den gennemsnitlige emission gennem udstødningsgassen)

For køretøjstyper prøvet i forhold til de emissionsgrænser, der er anført i række A i tabellen i punkt 2.2.1.1.5:

- Prøven udføres ved at gennemføre to elementære bykørselscyklusser som tilpasningscyklusser og fire elementære bykørselscyklusser. Emissionsopsamlingen skal indledes umiddelbart efter afslutning af den sidste tomgangsperiode i tilpasningscyklusserne og afsluttes efter afslutning af den sidste tomgangsperiode i den sidste elementære bykørselscyklus.

For køretøjstyper prøvet i forhold til de emissionsgrænser, der er anført i række B i tabellen i punkt 2.2.1.1.5:

- For køretøjstyper med en motorkapacitet på under 150 cm3 gennemføres prøven ved at udføre seks elementære bykørselscyklusser. Emissionsopsamlingen skal indledes, før eller når proceduren for motorstart indledes og afsluttes efter afslutning af den sidste tomgangsperiode i den sidste elementære bykørselscyklus.

- For køretøjstyper med en motorkapacitet på 150 cm3 eller derover gennemføres prøven ved at udføre seks elementære bykørselscyklusser samt en cyklus uden for bymæssig bebyggelse til emissionsopsamling. Emissionsopsamlingen skal indledes før eller når proceduren for motorstart indledes og afsluttes efter afslutning af sidste cyklus uden for bymæssig bebyggelse."

• #7   28. feb 2012
    På min lave han bare krontrol om den larmet for meget, med hans egne øre smiley prøve tur blev det heller ikke til for han havde glemt sin hjelm, og kunne ikke få min på smiley

• #8   28. feb 2012 På motorcykler fra 2004 og frem er der miljøkrav, men jeg har ikke indtryk af det bliver kontrolleret...
    Dem der har fjernet deres katalysator risikere at få et ordentlig hug, da de bevist laver miljøforurening!

• #9   28. feb 2012 Den eneste form for miljøkontrol der skal foretages / bedømmes til syn af en MC er:
    7.06.001 Generelle bestemmelser
    (1) Motor skal være således indrettet, at den ikke afgiver unødig røg.

Som Carsten (Oxie) H også skriver smiley

• #10   29. feb 2012 Der kom lige en hel del mere data på, det skal i have mange tak for drenge!! smiley

Kommentér på:
Syn af mc, forureningskontrol?

Annonce