Gsxr 1100 hakker ved høje omdr. {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg har lige fået startet min nye mc op efter vinteren. Den har stået ude under halvtag og har været startet op et par gange.
Da jeg skulle starte den var den helt druknet og fik ikke liv i den før jeg fik alle tændrør ud og rensede dem. De er helt nye og har ikke kørt mere end 5 km, siden cyklen blev sat til opbevaring. De var våde af benzin. På den ene sad der ligesom en bobbel af benzin.
Nå men nu starter den fint. Jeg har bare problemet med at den ikke rigtigt vil tage gassen og røster når den nærmer sig 4000omdr.
Har næsten ikke prøvet at køre på den da jeg købte den, men syntes ikke den havde problemet der. Men selvfølgelig var jeg ikke særlig frisk på gassen da det var frostvejr.
Hvis jeg giver fuld gas er den ikke meget for at komme over 5000 omdr. Men hvis jeg starter med lidt gas og følger langsomt med deropad kan den sagtens komme op på 9000omdr. Men den går ikke helt rent i motoren.
Når den står i tomgang kører den perfekt og rent, og vil også gerne tage gas.
Jeg har lige fyldt 10 liter frisk benzin på, og tømt svømmerhusene.
Jeg tænker om det kan være kondensvand i tanken eller måske luftfilteret der er stoppet.
Jeg har kørt ca 40 km i håb om det var det der skulle til. Da jeg kom hjem efter den tur kom der en 4-5 dråber væske ud af overløbet til luftfilter, ligende umidbart en blanding af olie og vand(hvid snask)
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.460
så slipper du sikkert af med det problem..
mvh
jul 2008
Følger: 12 Følgere: 29 MC-er: 8 Emner: 109 Svar: 642
Lad skidtet stå vinteren over, og start den op når du skal bruge dem ikke før.. Held og lykke med suzuki'en
apr 2005
Følger: 7 Følgere: 10 MC-er: 6 Emner: 83 Svar: 272
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.777
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.648
min gamle 750r havde det med at de yderste hoppede af eller blev pillet af af misundelige folk , men det resulterede i misfire ved 3500-4500 rpm og real pain in tha butt ved bykørsel da den sommetider "kom" på alle fire når man mindst ventede det
apr 2005
Følger: 7 Følgere: 10 MC-er: 6 Emner: 83 Svar: 272
apr 2005
Følger: 7 Følgere: 10 MC-er: 6 Emner: 83 Svar: 272
Men jeg prøver noget kaburator væske.
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
aug 2007
Følger: 4 Følgere: 72 MC-er: 9 Emner: 154 Svar: 2.174
Tror jeg giver ret i at den skal ud og "brændes" lidt af
apr 2005
Følger: 7 Følgere: 10 MC-er: 6 Emner: 83 Svar: 272
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.460
og
god tur..
mvh
jun 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Svar: 105
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.027
Det hjælper ikke ret meget på karburatorene at køre med fuld gas kontra 3/4 den løsning får tilgengæld renset godt ud i ventilere. Mine cykler hoster også lidt på sæsonens første tur
Og det der starten op i tide og utide, det er en rigtig dårlig vane som du bør lægge på hylden skader mere end det gavner.
Køb en batteri tender ( c-tek 0,8 ) så er kan batteriet ikke få det bedre og lad gixxeren være i hi indtil solen igen skinner.
Med mindre selvfølgelig at du vil køre en tur i januar.
// Brian
jun 2007
Følger: 6 Følgere: 4 Svar: 5
.
apr 2005
Følger: 7 Følgere: 10 MC-er: 6 Emner: 83 Svar: 272
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 58 Svar: 147
Havde samme problem sidste år efter vinteren. Den kørte to gange og så var den HELT død. Kørte den på værksted og de skiftede bare tændrør, så var den ged barberet
Ikke fordi jeg vil prale med at være idiot, men prøv nye tændrør og spar dig de ærgelser jeg var igennem. Nogle tændrør kan ikke klare at blive våde (druknet motor) og så er det den eneste udvej selv om de umiddelbart ser fine ud.
Mvh Thomas O
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.777
Ændre stadig ikke på at man cykel kørte af lort når den ikke fik sprit i tanken, da der var koldt og fugtigt, den hakkede og spyttede som en hjemløs narkoman, en squis sprit, så var der ingen problemer... og hvad koster sådan én litter sprit 30kr ?, så prøv da lige at smutte på tanken efter sådan en, også kør cyklen tom, på med nyt benzin, så virker den garanteret igen
apr 2005
Følger: 7 Følgere: 10 MC-er: 6 Emner: 83 Svar: 272
apr 2005
Følger: 7 Følgere: 10 MC-er: 6 Emner: 83 Svar: 272
Efter 50 km opgav jeg og kørte hjemad. Da jeg nåede byen kørte den pludselig anderledes.mere træk og hakkede ikke så meget mere. Så jeg kørte gennem byen og ud på landet igen. Og nu havde den pludselig en helt anden acceleration og ryster næsten ikke mere. Så måske er problemet ved at være løst. Det blev en helt fornøjelse at køre på den igen... Men synes stadig den småsitre lidt når man køre med et jævn omdr tal. men det skal den måske...Det kan også være det hjælper når den gamle benzin er brugt og den får lidt friskt.
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.777
Gsxr 1100 hakker ved høje omdr.