{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.171 visninger | Oprettet:

Gsxr 1100 hakker ved høje omdr. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har lige fået startet min nye mc op efter vinteren. Den har stået ude under halvtag og har været startet op et par gange.

Da jeg skulle starte den var den helt druknet og fik ikke liv i den før jeg fik alle tændrør ud og rensede dem. De er helt nye og har ikke kørt mere end 5 km, siden cyklen blev sat til opbevaring. De var våde af benzin. På den ene sad der ligesom en bobbel af benzin.

Nå men nu starter den fint. Jeg har bare problemet med at den ikke rigtigt vil tage gassen og røster når den nærmer sig 4000omdr.

Har næsten ikke prøvet at køre på den da jeg købte den, men syntes ikke den havde problemet der. Men selvfølgelig var jeg ikke særlig frisk på gassen da det var frostvejr.

Hvis jeg giver fuld gas er den ikke meget for at komme over 5000 omdr. Men hvis jeg starter med lidt gas og følger langsomt med deropad kan den sagtens komme op på 9000omdr. Men den går ikke helt rent i motoren.

Når den står i tomgang kører den perfekt og rent, og vil også gerne tage gas.

Jeg har lige fyldt 10 liter frisk benzin på, og tømt svømmerhusene.

Jeg tænker om det kan være kondensvand i tanken eller måske luftfilteret der er stoppet.

Jeg har kørt ca 40 km i håb om det var det der skulle til. Da jeg kom hjem efter den tur kom der en 4-5 dråber væske ud af overløbet til luftfilter, ligende umidbart en blanding af olie og vand(hvid snask)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gsxr 1100 hakker ved høje omdr.
  • #1   24. feb 2012 prøv med en slurk karburatorsprit ..
    så slipper du sikkert af med det problem..

    mvh


  • #2   24. feb 2012 Nye tændpløkker i igen.. de er bustet af det starten af fis i løbet af vinteren..
    Lad skidtet stå vinteren over, og start den op når du skal bruge dem ikke før.. Held og lykke med suzuki'en smiley


  • #3   24. feb 2012 De ser helt nye ud efter jeg har kørt turen.

  • #4   24. feb 2012 prøv at give den noget karb sprit, kan huske min også var utilfreds et år da der var koldt og jeg kørte rundt, der hjælp det at give den noget sprit

  • #5   24. feb 2012 de yderste hætter sidder rigtigt ??

    min gamle 750r havde det med at de yderste hoppede af eller blev pillet af af misundelige folk , men det resulterede i misfire ved 3500-4500 rpm og real pain in tha butt ved bykørsel da den sommetider "kom" på alle fire når man mindst ventede det smiley


  • #6   24. feb 2012 Ja de sidder fint. Hva nu med alt det her moderne benzin, der er jo 5% ethanol i, så siger de kloge at man ikke skal bruge kaburator sprit.

  • #9   24. feb 2012 Jeg har tømt svømmerhuse.

    Men jeg prøver noget kaburator væske.


  • #12   24. feb 2012 kondens og fugt , sprit på og nye tændrør og lad den blive driftvarm inden du krudter grisen af


  • #13   24. feb 2012 Karburatorsprit hjælper jo lissom ikke når der i forvejen er 5% ethanol i benzinen.!

    Tror jeg giver ret i at den skal ud og "brændes" lidt af


  • #14   24. feb 2012 Jeg har kørt 10 km med høje omdr 6-8000

  • #15   24. feb 2012 du spørger... vi svare.. kom nu det sprit på.... for h ........


    og

    god tur..

    mvh


  • #16   24. feb 2012 Min gamle suki gjorde det samme da den havde stået, benzinen fra svømmer husene var fordampet og der havde dannet sig en brun klistret masse i hoved dysen, rensede alle 4 og derefter gik den perfekt.

  • #17   25. feb 2012 Når der står gammel benz i carburatorene i længere tid bliver det noget tyk gnask som klumper lidt og stopper dyserne helt eller delvist. Prøv at rense dem.

    Det hjælper ikke ret meget på karburatorene at køre med fuld gas kontra 3/4 den løsning får tilgengæld renset godt ud i ventilere. Mine cykler hoster også lidt på sæsonens første tur smiley

    Og det der starten op i tide og utide, det er en rigtig dårlig vane som du bør lægge på hylden smiley skader mere end det gavner.

    Køb en batteri tender ( c-tek 0,8 ) så er kan batteriet ikke få det bedre og lad gixxeren være i hi indtil solen igen skinner.

    Med mindre selvfølgelig at du vil køre en tur i januar.

    // Brian


  • allan h
    allan h Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 6 Følgere: 4 Svar: 5
    #18   25. feb 2012 hej det er min gammel cykel jeg købet den hos HMC vodskov da hade den kørt 93000km og helt ognal med standart udstødiner ,jeg vil nok se om den dyset ind til de rør der sider på den nu
    .


  • #19   25. feb 2012 Den har fået original potter på igen.

  • #20   25. feb 2012 Hej

    Havde samme problem sidste år efter vinteren. Den kørte to gange og så var den HELT død. Kørte den på værksted og de skiftede bare tændrør, så var den ged barberet smiley

    Ikke fordi jeg vil prale med at være idiot, men prøv nye tændrør og spar dig de ærgelser jeg var igennem. Nogle tændrør kan ikke klare at blive våde (druknet motor) og så er det den eneste udvej selv om de umiddelbart ser fine ud.

    Mvh Thomas O


  • #21   25. feb 2012 Tja er fint der er alt det sprit og halløj i det nye benzin.
    Ændre stadig ikke på at man cykel kørte af lort når den ikke fik sprit i tanken, da der var koldt og fugtigt, den hakkede og spyttede som en hjemløs narkoman, en squis sprit, så var der ingen problemer... og hvad koster sådan én litter sprit 30kr ?, så prøv da lige at smutte på tanken efter sådan en, også kør cyklen tom, på med nyt benzin, så virker den garanteret igen smiley


  • #23   25. feb 2012 Jeg har hentet det. Nu venter jeg bare på at konen kommer hjem og tager den lille, så jeg kan komme ud og se om det virker.

  • #24   25. feb 2012 Så fik jeg kørt en tur. Den blev hurtig lidt mere omdr villig. Men den hakkede stadig ved 4000 omdr eller når man lod den rulle med jævn gas.

    Efter 50 km opgav jeg og kørte hjemad. Da jeg nåede byen kørte den pludselig anderledes.mere træk og hakkede ikke så meget mere. Så jeg kørte gennem byen og ud på landet igen. Og nu havde den pludselig en helt anden acceleration og ryster næsten ikke mere. Så måske er problemet ved at være løst. Det blev en helt fornøjelse at køre på den igen... Men synes stadig den småsitre lidt når man køre med et jævn omdr tal. men det skal den måske...Det kan også være det hjælper når den gamle benzin er brugt og den får lidt friskt.


  • #25   25. feb 2012 mm, vil tro problemet er ovre når der kommer noget nyt benzin på, du kan evt også give det lidt sprit

Kommentér på:
Gsxr 1100 hakker ved høje omdr.

Annonce