{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.565 visninger | Oprettet:

Suzuki vil ikke starte? {{forumTopicSubject}}

Hej Folkens..

Jeg er totalt grønskoling og ved intet om mc rigtig.. smiley Endnu, i hvert fald.
Men, sagen er den, at jeg har købt mig en suzuki GSX 750F fra 1991.
Da jeg købte den i december kunne den sagtens starte og kørte også perfekt.

Siden december har den stået trygt og tørt i et fyrrum og de sidste par dage har jeg været ved at afmontere kåben, da den skal omlakeres.

Igår ville jeg lige prøve at starte hende op, men den ville sgu ikke starte.
Der er godt nok lyd i hende og hun lyder som om hun prøver på at starte, men så sker der ikke mere... smiley

Er der nogen der kan komme med nogle ideer til, hvad der kan være galt?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Suzuki vil ikke starte?
  • #1   3. feb 2012 Et godt bud må være at batteriet løbet tør for strøm.. Lidt flere detaljer hjælper som regel. Kører starteren f.eks. rundt eller tikker den bare?

Mvh. Mathias

• #2   3. feb 2012 De 4 nemme: Benzin på? Tændt for hanen? Dødemandsknap? Delvist afladet batteri?

Mvh Mathias

• #3   3. feb 2012 Det samme som Mathias

• #4   3. feb 2012 nu må den sygdom sku til at stoppe med de suzukièr.. jeg blir jo helt nervøs for min egen gixxer;)

Men som mathias skriver:)

• #5   3. feb 2012 Må sige tjek til alle 4 ovennævnte ting. Tanken er fyldt, batteriet har strøm (Ved dog ikke hvor meget) - Men nok til at starteren kører og dødmandsknappen er slået fra.
    Den opfører sig præcist, som når den normalt starter, bortset lige fra den sidste del, hvor den rent faktisk starter. smiley

• #6   3. feb 2012 hvis der ikke er fuld knald på batteriet så starter den ikke

• #7   3. feb 2012 hvis du har et måle apperat.. så stik det lige hurtig ind i din styreboks.. hvis den ikke af en eller anden årsag for strøm, så knister den ikke... det kan være en sikring.. og jo, starteren kan godt køre rundt, selvom styreboksen ikke tænder...

• #8   3. feb 2012 Der er jo vacumhane på sådan en fætter....
    Den har stået lunt og godt i et par måneder - og så er benzinen i karbu'erne stille og roligt fordampet...
    Sæt hanen på PRI og ven et par minutter. Lad evt. også batteriet op og prøv igen smiley

• #9   3. feb 2012 hvis ovenstående råd ikke virker, prøv da 4 nye tændrør, har været ude for det samme som dig engang, og det var tændrør der var "døde" selvom den kørte da den blev stillet til side for vinteren.

• #11   3. feb 2012 Som Carsten skriver! Prøv med fuld shocker og start uden at give gas, evt. Liiige en mm på gashåndtaget og så lidt tålmodlighed. Hvis batteriet er fladt kan det tydeligt høres på starteren. Hvis du er i tvivl så giv det et døgn i opladeren.

• #12   3. feb 2012 som anders skriver 4 nye rør i hvis ikke det er iridum rør skal den ikke slå mange forkerte skider så er rørene færdige
    mvh jimmy

• #13   4. feb 2012 fik du gang i maskinen?

• #15   5. feb 2012 Hey hey..

Tak for alle svarene.. Jeg drejede lige hanen til PRI i nogle minutter og satte en lader på batteriet imens.
    Så fik jeg liv i hende.. smiley
    Desværre lyder den sgu ikke helt sund.. Den hoster en del i det og hopper nærmest i gassen, når jeg giver den lidt omdrejninger. - Selvfølgelig efter den havde stået og var blevet varm.
    Hvis jeg kendte lidt mere til motorer ville jeg næsten gætte på den kun kørte på 3 cylindre.. smiley

• #16   5. feb 2012 Hold da kæft hvor er jeg klog... ;-D
    Du ka' evt lade den køle af igen. Så starter du og lader den køre 10-15 sek. slukker og mærker (forsiktigt) om et af afgangsrørene er koldere end de andre...
    Hvis 1 og 4 eller 2 og 3 er kolde er det et tændingsproblem.
    Hvis 1 og 2 eller 3 og 4 er kolde er det et problem med benzintilførslen.

Eller- Ud med tændrørene og tjek om et af dem er våde. Rens dem grundigt og juster gabet til 0,7mm.
    Sæt dem i og prøv igen...

Tap evt. den "gamle" benzin ud af karburatorenes svømmerhuse. Der kan være kondensvand og skidt i. Skift også benzinen i tanken hvis den er mere end 2-3 mrd. gammel...

• #18   5. feb 2012 så la da væer

med at starte de knallerter i tide og utide, vent til den skal ud og køre, det der sjatstarteri er lige til at sode tændrør til og danne kondens, og når det er tid så kan den ikke starte.

Kommentér på:
Suzuki vil ikke starte?

Annonce