{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
894 visninger | Oprettet:

1 mand - 7 sind {{forumTopicSubject}}

Dav. Har haft emnet omkring mine bremsekalibre op at vende før, men er nu blevet lidt mere forvirret end hvad godt er.
Jeg har en forgaffel fra en TL1000S fra enten 98 eller 99 siger sælger. Et TL1000 forhjul 3.5" fra 97 med nye Kagizume skiver. Har derefter købt disse kalibre som sælger siger var til en TL1000, http://motorcykelgalleri.dk/alb_vis.aspx?AlbumId=15978, men som man kan læse er der mange der er uenige i det. Efterfæølgende skriver sælger han havde købt dem til sin ZXR1100...!!! Nu er mit dilemma så om man kan stole på det folk skriver på ebay ud fra deres annonce. Har set denne annonce (link fjernet) . Har haft lidt bøvl med de forrige kalibre ikke passede helt og der skulle skæres i anlægsfladen som ikke er optimalt. Er der en kyndig der kan se på sidste link om disse er til en TL1000S (har 4potts) Jeg har spurgt sælger og han siger selvfølgelig det passer. Er sgu lidt bange for at købe et nyt sæt kalibre og de så ikke passer.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  1 mand - 7 sind
  • #1   10. jan 2012 Bremserne der sidder på en TL1000S er de samme som der sidder på en GSX-R 600 96-00.
    Og ud fra billedet på annoncen, så ligner de de rigtige kalibre smiley

• #2   10. jan 2012 Men de kalibre du har fået og prøvet at montere, ligner de samme ?... mon ikke det mere er et problem med forgaflen/fælgen og ikke selve bremse kalibrene ?

• #3   10. jan 2012 De kalibre jeg har monteret er det 1. link og jeg vil mene de minder meget om det andet link...Kunne jo være en lille forskel... Jeg har læst utallige fora som siger det samme som dig. At en gsxr 600 kaliber er den samme som på en TL1000S. Kan simpelthen bare ikke se hvad der skulle være galt med det lort smiley

• #4   10. jan 2012 Jeg har ingen ide om hvilke kalibre du skal bruge, men hvis du er sikker på det er TL1000S 97-01, du skal bruge, så er de de samme som sidder på en GSX-R 600 97-00.
    Også vil jeg tro at dem du har i dit galleri er de samme, ligner i hvert fald dem smiley

Sikker på du ikke skal bruge kalibre fra en TL1000 ?, det er dem med 6 stempler i

• #5   10. jan 2012 Jeg har målt det skulle være en TL1000S udgave og ikke en R. R skulle være lidt kortere. Men det kan da være jeg skal prøve med 6 stempler i stedet... smiley

• #6   10. jan 2012 Er i hvert fald ret sikker på det er gsx-r 600/TL1000S kalibre du har i dit album, så det vil nok ikke hjælpe på noget at købe et sæt magen til.
    Kunne da forestille mig at når den har et TL1000 forhjul på, så sidder skiven anderledes end på en TL1000S'er ?

• #7   10. jan 2012 tl1000r forgaffel og gsxr 600 kalibrer passer 100 % sammen, med srad hjul. den kombination har jeg selv på min gsxr 93'. og ja, dine kalibre på dit billed ligner mine på en prik. Jeg har ikke haft nogle af dine problemer.

• #8   11. jan 2012 Men nu har han jo TL1000 forhjul og TL1000S forgaffel, er ikke sikkert de ting passer ordentligt sammen, vil tro at det er der problemet ligger, når nu de 4 pot bremser ikke passer derpå, fordi selve forgaflen er jo født med dem, så der er jo sådanset kun gaffelbroen og forhjulet tilbage.

• #9   11. jan 2012 Har også erfaret efterhånden at kaliberne er de rigtige og forgaffelen er rigtig. Så efterlader det jo kun hjulet. Kigger man på roter center on stock wheel kan jeg se 134 for TL1000 S/R, men 132 for GSXR 600/750. Det er sjovt nok de ca 2 mm jeg skal "hente" et sted.
    http://wotid.com/pictures/albums/userpics/10001/Fork-Conversion-Details.jpg
    Morten P:
    Kan være jeg spørger dumt, men du skriver TL1000 forhjul og TL1000S forgaffel måske ikke passer sammen. Hvordan kan det være hvis de er "født" til det i følge skemaer og ligende. Har jeg misset et eller andet...?

• #10   11. jan 2012 Målte lige på mit forhjul, det der i skemaet hedder: wheel hub disc mounting face appart, her er min 130 mm, det er et hjul fra en srad 98'
    Måske dit hjul ikke er fra den cykel, sælger siger og er fra en nyere gsxr ?? kan se de ligger på 128 mm...

• #11   11. jan 2012 Michael T: Jeg har målt mit forhjul og måler også 130 som dit. Så ude fra det du skriver har vi samme forgaffel, samme kalibre og samme forhjul...

• #12   11. jan 2012 Uffe M: har ingen ide, var bare et gæt, når nu bremserne er forskellige fra TL1000 og TL1000S, så kunne det også være at fælgen var forskellige, jeg har desværre ikke løsningen på dit problem smiley

Kommentér på:
1 mand - 7 sind

Annonce