{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.469 visninger | Oprettet:

"Gammel" mand 1. motorcykel. {{forumTopicSubject}}

Hej i stuen.

Min far på 62 vil gerne prøve at kører motorcykel, nu da sønnen har gjort det et par år uden at bliver kørt ned.

Men. Hvad skal han vælge at kører på..

Den skal være lav. Min far er 169 cm høj.

Den skal være billig max 30.000. Da den kun skal bruges til solskinds turer osv.

Vi har kigget på en XJ600 eller lign.

Sidste ting er. Kan det betale sig at hente den i feks. tyskland, eller er priserne herhjemme faldet så meget at det ikke kan.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Gammel" mand 1. motorcykel.
  • #1   2. feb 2010 62år.........så skal han sgu da have en kawa vn, yamha virago eller en suzuki vs´er.

  • #2   2. feb 2010 XJ600n/s diversion er ganske udemærket til formålet. Motoren er omgængelig og billig i drift. En fin måde at snuse til MC livet på.
    Eneste andet alternativ jeg kan komme på, er en XV535. Choppere er altid populære blandt gamle mænd.

    Er selvfølgelig også andre alternativer, men var nu ment som type-alternativ og ikke model, da jeg mener i rammer plet med en XJ600. Gå efter en så ny som muligt.


  • #3   2. feb 2010 en af de meget fine virago 250 der står rundt omkring Hvis han ikke er for stor altså .

  • #4   2. feb 2010 Hvofor skal han da have en chopper ??


  • #5   2. feb 2010 Jan M: fordi han er pensioneret eller lige ved at være det og ikke har tralvt. Kan turen tage en times tid eller to længere, så slipper han for lillemor derhjemme et par timer ekstra smiley

  • #6   2. feb 2010 fordi en chopper er lav har har et lavt tyngdepunkt som gør det nemt at håndtere for en nybegynder.

  • #7   2. feb 2010 Hvad med en Suzuki GS 500, der er vist en del at vælge imellem til budgettet, både som naked og med kåbe.
    Da jeg selv havde sådan en for 15 år siden rullede min den gamle en lille tur på den (han har samme højde)og det gik fint.
    Jeg tror han lige der var tæt på at bestille tid til at tage kørekortet, men han fik det desværre ikke gjort.
    Havde ellers været super at kunne køre nogle ture med ham nu han går på efterløn 1. marts.

    Held og lykke med jagten!


  • #9   2. feb 2010 "Jan M: fordi han er pensioneret eller lige ved at være det og ikke har tralvt. Kan turen tage en times tid eller to længere, så slipper han for lillemor derhjemme et par timer ekstra ;)"

    Choppers kan da godt være hurtige, kan de ikke? En Harley-Davidson VRSC V-Rod går fra 0-160 km/t på 8 sek. En Ducati Monster 1100S er næsten 9 sekunder om det samme.


  • #10   2. feb 2010 Han skal have en gammel BSA Golden Flash 650 ccm eller sådan , han kan gå og hygge om. der er historie, den er kultiveret, let kørt og tager ikke magten fra ham. Endelig vil han få masser af timer til at gå med at tale med ligesindede i samme alder om svundne tider. Den er billig, den er nem at reparere og billig i drift.

  • #11   2. feb 2010 Snetyven,jeg mener at jo ældre man bliver jo mindre tid har man tilbage, derfor skal man skynde sig .

    Min kone spørger altid "skal du køre så stærkt ? "

    Ja det er jeg nødt til for at nå det hele, er ikke helt så gammel .men det hjælper på det


  • #12   2. feb 2010 savage?

  • #13   2. feb 2010 Snetyven: Dem får du ikke for en 30´er.

  • #15   2. feb 2010 Nåja. Den typsik overset MC
    Honda NTV 650
    Spørg bare Knud om den.


  • #16   2. feb 2010 Hvis man er helt grøn skal han sgu da ikke have en chopper, så skal han da have en cykel der kan styre og bremse, det går sgu ikke med sådan en havelåge som en virago.

    Xj 600, lyder som et godt valg.


  • #17   2. feb 2010 Fordi man er 62 år er det ikke sikkert at man kører morfar-tempo, og det er heller ikke sikkert at man er til choppere. Uanset hvilken type han vælger, så er det måske smart at købe en model som blev solgt i stort antal i Europa. F.eks. XJ600 - eller CB500. Så er det altid nemt at få reservedele.

  • #18   2. feb 2010 Han skal da ha´en Honda Super Magna smiley

    Ligger helt suværent på vejen, V4 motor med masser af bundtræk ved lave hastigheder.

    Feks.

    http://www.dba.dk/honda-vf-700-c-super-magna/id-61304893/

    Ps. Ikke min mc, bare en jeg lige søgte i den blå avis smiley


  • #19   2. feb 2010 Ja en ls savage, min far er også blevet forelsket efter at jeg intruducerede ham for min.. Han var eller indstillet på en triumph, men mente at savagens udseende, stel og lign. havde mange af de karakter træk han godt kunne lide, plus det at den har et kanon godt moment, og så er den lav, og nem at styre

  • #20   2. feb 2010 og den passer fint ind i budgettet

  • #21   3. feb 2010 Hvad med en Honda CB500 Four fra sidst i 70erne til, har været totalt adskildt og sandblæst, synet og med nr pl, der er mange års problemfri kørsel i den!
    Skriv PM hvis interesse


  • #22   3. feb 2010 NTV er en fin cykel til sådan en gut, men som begynder i den alder tror jeg faktisk en chopper uden for meget efterløb er bedst. De styrer helt regulært, har lavt tyngdepunkt, trækker støt nede fra og så kan han sætte to flade fødder på jorden.

    Man skal ikke glemme, at en mand på 60 + ikke har svært ved at knække knogler, men til gengæld har svært ved at gro dem sammen igen. Som begynder skal han ikke have noget, der er for højt - han skal kunne hoppe væk fra lortet, hvis (når) han får overbalance.


  • #23   3. feb 2010 Jonas W:

    En Savage er et kanongodt bud til ham. Prisen er rigtig, den er let, den er lav, men han skal ofre et par risere og et lige styr på den, så styrer den meget mere direkte end med standardgedebukken.

    Fin cykel:-)


  • #24   3. feb 2010 en xj 600 ville være midt bud


  • #28   3. feb 2010 Hvad med en Boss Hoss??

    Eii det gas, tror en xj600n ville passe ham fint. Husk på at man kan få sænket mc'en på flere måder. Lavere støddæmper eller lavere sæde ved ny polstring.


  • #29   3. feb 2010 I skal sq da ud og finde en M-Spjætter eller en Nimbus eller måske en Jawa c";)

  • #30   3. feb 2010 Han kan vel starte med at overveje, hvilken type han vll have: En basicting, chopper, antal cylindre, med eller uden kåbe etc. Så bliver det lidt lettere at pejle sig ind på. Og så prøve nogle forskellige inden han vælger, han kender jo nok ikke til forskellen på en Savage og en XJ600.

  • #31   3. feb 2010 hvorfor købe en chopper???? når man er gammel er det da med at nyde livet og den tur man er på.. så KOMFORT må være det vigtigste.. de choppere jeg har prøvet er generelt trælse at sidde på til længere ture..

    så hvis du vil nyde det så kig efter lidt touring som de nævnte ntv, division osv


  • rasmus t
    rasmus t Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 346
    #32   3. feb 2010 169 cm -- så tror jeg han vælger den største GoldWing, gerne med sidevogn og trailer smiley

  • #33   3. feb 2010 Hvis det "bare" er til hyggeture en gang i mellem på Strandvejen i solskinsvejr, kan en 250cc også klare jobbet. Vægten er mindre - absolut en fordel, hvis man ikke er vant til at køre MC. I hvert fald et fornuftigt sted at starte - man kan altid skifte til en større model, hvis man bliver bidt af at køre MC ... smiley

    F.eks.
    Yamaha 250 Virago
    Suzuki GN250
    Honda Rebel 250


  • #34   3. feb 2010 hvorfor er der ingen der foreslår en kina mc?
    det er da et godt alternativ til en gammel udslidt japaner
    de koster ikke alverdens, og hvis det viser sig at det ikke var noget med motorcykel så har det da været en billig fornøjelse


  • #35   3. feb 2010 Det er lidt rigtigt, men det kan også skræmme nogen væk fra at køre mc!
    F.eks. har min gamle Honda CM250 fra 1976 flere HK end en kina bike fra 2009, selvom den er snart 35 år ældre! Min er den som de andre kopierer, ufatteligt at de ikke på 35 år har formået at ha bare 2 hk mere end den gamle af min, burde jo ligge omkring 30 HK, men har kun 20-22 trods aldersforskellen, min 22-24 mener jeg!
    Og så er min faktisk ikke ret meget billigere end kineseren, det er til gengæld svært at konkurrere mod, prisen der!


  • #36   3. feb 2010 Allan R: Nu er det siden 1976 også kommet en del flere krav til forureningen, det er primært derfor kinøjserne ikke har de samme kræfter. Den seneste udgave af CM250 motoren i CMX250 rebel havde 18hk

  • #37   3. feb 2010 Det er da en reduktion der vil noget, men mon ikke det er fordi de har lagt en anden knast i for at få mere træk ved lavere omdr?

  • #38   3. feb 2010 Det har de nok også gjort, men emmisionskravene har også gjort en sin del. GS500 gik fra 52 til 45hk i sin produktionstid.

  • #39   3. feb 2010 En anden ting er, at kineserne har det med at sætte ret små dyser i karburatorerne for at opnå så god en benzinøkonomi så muligt. Og det går selvfølgelig ud over motorydelsen ... smiley

  • #40   3. feb 2010 Jeg kan anbefale en Kawasaki ER-5, den startede jeg selv med ( du kan se den i min profil ), dejlig maskine, som jeg endda kunne finde på at købe igen smiley

    Den kan du godt få til det budget der er lagt smiley


  • #41   4. feb 2010 Om man er 22 eller 62 ved valg af cykel forbliver det vel et temperamentsspørgsmål, min svigerfatter købte som 70 årig en SV1000 og gav mange af de "unge smarte" baghjul, så alder ingen hindring, det meste sidder alligevel i højre hånd og den har de fleste drenge lært at træne fra små.

Kommentér på:
"Gammel" mand 1. motorcykel.

Annonce