837 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
2 Svar
dt 175 blinklys trouble. dt 175 blinklys trouble.
ja den kære dt er igen ved at have lidt svært ved at blinke. sidste gang var det nok bare at skifte den ene klemme sko for stelforbindelse på batteri.
hvad ville være det næste og prøve?
skift af blinklys relæ?
skift af batteri?
jeg overvejer selv bare at skifte batteriet da der ikke er meget krudt i det hvis der er for mange ting der skal lyse på sammentid.
andre forslag?
0 synes godt om
jan 2005
Følger: 33 Følgere: 37 MC-er: 7 Emner: 209 Svar: 1.933
Især hvis dit relæ er en "amerikaner-type".
Det fungerer ved at et stykke tynd kobbertråd er viklet rundt om en bimetalsfjeder. Når du tænder for blinklyset går der strøm gennem den tynde tråd der dermed varmer bimetalsfjederen op som derved bøjer og afbryder strømmen. Efter ca et 1/2 sekund er den kølet så meget, at der igen bliver forbindelse og så starter det hele forfra...
Hvis der ikke er "power" nok på strømmen bliver bimetalsfjederen ikke varm nok og blinklyset blinker ikke.....
Hvis du prøver at slukke kørelyset og gi' den lidt gas - Kommer det så ikke...?
okt 2008
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 22 Svar: 240
min DT kan nu ikke slukke lyset, det tænder sammen med motoren. men tror nu også det er batteriet der er færdig.
det startede med at den blinkede langsommere og langsommere, for at til sidst bare lyse svagt konstant.
jeg kan nu også se på de andre kontrol lamper at de bliver svagere og svagere ved at træde på bremsen, aktivere horn osv på engang. den har simpelthen ikke strøm nok til det hele.
skifter sgu det batteri som det første...
tak for et rigtig godt svar!
dt 175 blinklys trouble.