{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.246 visninger | Oprettet:

Hjælp -motoren "dør" ved 6000 rpm. {{forumTopicSubject}}

Hej Med jer

Så fik jeg endelig afprøvet racer'n på bane...hvilket jo kun kan VARMT anbefales!!
Desværre var der en grim overraskelse gemt i cyklen.

Efter bedste evne skal jeg forsøge at beskrive problemet:

Motoren sætter ud omkring 6000 omdr. Den føles fuldstændig som om den løber tør for benzin. Der er de samme ryk i cyklen. Der er ikke noget problem i frigear. Der kører den op i omdrejninger uden problemer. Det tidspunkt, hvor jeg mærker mest til problemet er, når jeg slår gassen fra indtil svinget og efterfølgende lægger gas på i svinget og ud ad svinget. Så er den helt tosset. Hakker i det og sætter ud.

Hvad kan det skyldes? Der er ikke den store mekaniker gemt i mig, men mit eget bud er at problemet skal findes i kaburatorerne ... Nogen der har lidt mere forstand på det, der har nogle gode bud?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp -motoren "dør" ved 6000 rpm.
  • #2   27. maj 2006 Hey

Der sidder nok også et filter i din benzinhane, der stikker op i tanken. Prøv og tage tanken af, og lig den på hovede. Skru så hanen af, og se om filteret er stoppet, pga. møg og rust i tanken! Er der stoppet til, så rens tanken. Dette er bare et bud!
    Ps. Køre selv på bane, på min cbr, det er for fedt!!

• #3   27. maj 2006 Finn: Tak for rådet. Det må jeg få gjort. Men hvis problemet lå i benzinfiltret, ville jeg vel også mærke til det i frigear... ?

• #4   27. maj 2006 Måske.....men hvis der er møg i tanken, falder det til bunds, når du holder stille og gasser. Men når du kører, bliver det hvilvet op, og lukker måske filteret!? Jeg skal da heller ikke kunne sige det med sikkerhed!!

• #5   27. maj 2006 Hej Anders B... Har selv haft det samme problem.... kunne køre og køre uden problemer og så satte den ud ligesom om der ikke var mere benzin... min skulle stå lidt inden den kom igang igen... Men i vinters da cyklern var skilt ad tog jeg også lige mit filter i benzinhane, der stikker op i tanken og skilte... der så ikke ud til at der var noge i men jeg rensede den og satte den i igen... Har kørt 3000 km siden uden at have de problemer.... så måskr har Finn rat...... held og lykke..........

• #6   27. maj 2006 du skal tænke på at den mængde benzin din motor skal have for at komme op i rpm er meget mindre i frigear da den ikke skal trække noget jo... så det kan nemt skyldes for lidt benzin... men nu er jeg ikke ekspert... men kan det ikke også skyldes at dine karbs trænger til en gang sync??

• #7   27. maj 2006 har lige haft det samme problem bare ved 8000 og det var fordi den havde forkerte hovede dysser monteret så jeg gik fra 142 til 132 dysse åbning og det hjalp nu kører den bare perfekt ... det kan også være fordi dine nålestyr er slidte .. så kan det også hlælpe at gå ned i dysser vis nålestyrene ik er til at skifte... men pråv det dysserne koster kun ca.20 pr stk. og er nemme at skifte

• #8   27. maj 2006 Har haft et ligende problem.. Det viste sig at være et tilstoppet luftfilter.. Motoren begyndte at hakke i det ved 5000 rpm, når jeg kørte ellers var der ingen problem i frigear..
    Prøv at tjekke dit luftfilter..

• #9   28. maj 2006 Tak til jer allesammen for de gode råd. Jeg tror planen er;

-Rense benzinfilteret i tanken
    -Rense luftfilteret
    -skifte dyser i kaburatorerne tilbage til standard
    (Hvis de ikke allereder er standard)
    -Tjekke for slidte nåle i spjældet i kaburatoerne
    -Kalibrere kaburatorerne
    -Justere ventiler
    -Skifte tændrør

Al dette burde ordne problemet....ellers er jeg lidt på r....

• #11   22. jan 2013 Hej
    Jeg har lidt samme problem.
    Når jeg starter tager den gas til max (11-12000 omdrejninger)
    Efter 5 - 10 min. kørsel dør den ved 6000. Efter 5-10 min tager den så fuld gas igen.
    Det er f...... frustrerende i de 10 min. det tager.

Fandt du en løsning?

Kim

Kommentér på:
Hjælp -motoren "dør" ved 6000 rpm.

Annonce