3.413 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Laver for meget strøm... Laver for meget strøm...

Min gamle suki 125'er laver for meget strøm så pærene futter af... det eneste jeg har gjort er at skifte til et nyt batteri. nogen der ved hvordan man kan reducere spændingen? den er ikke født med en spændings regulator, det eneste der sidder er en ensretter og den har jeg prøvet at skifte det hjalp intet.

det er både forpære, baglygte og bremselys og instrument-pære der futter af... hjælper det at sætte større pære i med flere watt en originalt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Laver for meget strøm...
  • #1   21. aug 2011 har du købt det rigtige batteri til den ? spænding om amparer ?

• #3   21. aug 2011 Jens E der tager du fejl for den har ikke spændings regulator det vil sige den er reguleret af batteriet og amparene på batteriet giver et forbrug og dermed nedsætter spændingen ud til pærene

og jeg er sikker på det her for sådan har jeg lavet det på min dt da jeg lavede den om til 12 volt

tror nærmere at hans 125'er er med 6 volt orginalt og han har sat et 12 volt batteri på eller et for lille batteri på

• #4   22. aug 2011 Man sætter vel ikke et 12v batt. på en MC med 6v anlæg uden selv at være klar over det !

• #5   22. aug 2011 har jeg set før

• #8   22. aug 2011 vis han cykel lader med mere end batteriet kan tage mod så ryger der ud til pærene og der ved springer det

min dt levere 18 volt uden batteri og smadre pærene da jeg satte det lille 12 volt batteri på med lavt amparer tal leverede den stadig for meget så satte jeg et større på som krævede noget mere for at lade det op og der ved faldt det til ca 13 volt og mine pærer springer ikke

den kan godt køre med ensretter uden spændingsregulator i det sidder der på min

• #9   22. aug 2011 Altså der "må være" en form for en ensretter / regulator ala http://www.stuff4bikes.co.uk/regulator-rectifier-suzuki-gt125-lma-74-76-5877-p.asp.

Prøv at mål hvad ensretteren laver af input (fra generatoren) og hvad den smider ud (til batteriet).

.. og tjekt nu også lige om det SKAL være 6 eller 12 V

• Dennis H
    Dennis H Tilmeldt:
    aug 2011

Følger: 1 Svar: 2
    #11   25. aug 2011 Hmm, jeg sidder i samme situation, min dtér lader op til 20v. popper pærerne.
    købte den for 3 uger siden og har stadig ikke fået lavet strømmen. Ham gutten jeg købte den af sagde at det var nok bare en dårlig forbindelse:p
    "opdagede efterfølgene at han havde sat
    Har lavet nye stel forbindelser, og skiftet ensretter, snakkede med en mc forhandler der sagde at jeg bare skulle have en ny spændingsregulator, men er lige kommet hjem med den og den passer slet ikke sammen med cyklen selv om han fik stelnummer. Er også lidt på herrens mark nu.
    Har set gutter der har skrevet at de slet ikke har batterier på deres dtér, så tror heller ikkke helt på den med batteriet.

Er der ikke nogen der kender et sted hvor man kan købe en universal 6v spændingsregulator og kan man ikke bare smide såen en på efter ensretteren så?

• #12   25. aug 2011 Dennis H lav den da om til 12 volt som jeg har gjort med min

en dt kan ikke reguleres ned til 6 volt med kun et batteri men den kan til 12 volt

• Dennis H
    Dennis H Tilmeldt:
    aug 2011

Følger: 1 Svar: 2
    #13   26. aug 2011 sad 12v batteri på den da jeg overtog men kun 6v "sprungne pærer" og det er kun en 6 v ensretter der sidder på den, har du skiftet til 12v ensretter batteri og pærer og så er det det eller hvordan?

• #14   26. aug 2011 jeg lavede selv en ensretter og satte 12volt batteri på kan ikke lige huske størrelsen på det men det kan jeg se når jeg kommer hjem
    og så lavede jeg nyt ledningsnet og så 12volt pærer

Kommentér på:
Laver for meget strøm...

Annonce