{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.487 visninger | Oprettet:

Den ultimative Motard Pitbike {{forumTopicSubject}}

Pitstar.dk er netop nu, i samarbejde med et par Road Racing kørere, ved at få designet den ultimative Motard Pitbike.
Vi mener, at jo flere hjerner og erfaringer, de rkan komme med inputs til den ultimative motard maskine, jo bedre. Vi vil høre jer ad, hvad i mener en normal pitbike mangler, for at optimere den som en perfekt motard maskine?

I får helt frie tøjler, kom med alle idéer i har, også selvom de lyder til at være umulige at lave, så kigger vi på det.

Indtil videre, er vi kommet frem til følgende features:
Alu letvægts stel og bagsvinger
12"-14"Alu motard fælge
Holeshot launch controle
sænkning af forgaffel i raiser
Fuldt ud justerbare dæmpere, så de kan opsættes efter kørerens vægt og banens udformning
Oliekølet Lifan 150ccm 18hk> motor (gearing endnu ikke fastlagt, hvad mener du?)
92db Lowsound udstødningssystem
Sliders
Overløbskar

Har i noget at tilføje, eller eventuelle ændringer?

Og hvad mener i, at i vil være villige til at betale, for en Pitbike, der er bygget fra top til tå som Motard Road Racer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Den ultimative Motard Pitbike
  • #1   15. jul 2011 Jeg er først lige begyndt at sætte mig lidt ind i pit-bikes. Så har lige et par spørgsmål.
    Hvorfor en Lifan 150 moter? Hva med Yamaha TTR 50 og Suzuki DRZ70 motorerne med opboringskit. Er det ikke bedre motorer og gearkasser? Eller bliver de alligevel produceret på samme fabrik?

    Launch controle?? nå ja, hva ved jeg.

    Husk:
    - framesliders
    - radial bremser, både master og kaliber
    - styrdæmper
    - leveret i valgfri farve(stickers kit), Kawagrøn, Yamaha rød/hvid eller gul/hvid, suzuki farver osv.

    Hvis I kan bygge sån en til 15.000, så må de da gå som varmt brød.

    Vh. Stig


  • #2   15. jul 2011 Hva med en ekstra lang bagsvinger for øget stabilitet?

  • #3   15. jul 2011 Lifan motoren er valgt, da det er en af de mest anerkendte pitbike motorer i verden og da hele motoren er bygget som 150ccm, hvorimod det vil være umuligt at bore en ttr50 op til 150. Desuden vil dette også kræve køb af en hel Yamaha micro maskine, hvilket ville være tåbeligt.

    Mange tak for dit input!


  • #5   18. jul 2011 De må maks have 18hk for at køre med i Mini Motard klassen ifølge RR reglementet smiley

    Desuden koster en Honda 150'er også over dobbelt så meget som denne pitbike vil komme til at koste.


Kommentér på:
Den ultimative Motard Pitbike

Annonce