{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.240 visninger | Oprettet:

Kontrolleret udskridning {{forumTopicSubject}}

Bare sådan lidt nysgerrig - De der kontrollerede udskridninger på baghjulet som alle der kører Motard åbenbart kan finde ud af....hvordan gør de det? Personligt tror jeg da at jeg ville tabe sutten hvis røven kom sejlende foran mig...... Just curious - Men nu er jeg self også hammer rookie og stadig kun på udkig efter den ultimative cykel - Så bær over med de naive spørgsmål smiley

mvh
Morten


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kontrolleret udskridning
  • #1   28. nov 2007 Jeg tror de fleste har oplevet det, mere eller mindre kontrolleret.
    Og ja, de første par gang man oplever det, eksempelvis i vådt føre, taber man sutten.
    Som nybegynder er det er ingen dum idé at prøve at fremprovokere det, så man ved hvordan det føles. Eksempelvis igennem noget sand eller lignende, hvor der er nedsat friktion.


  • #2   28. nov 2007 Under indbremsningen er det et spørgsmål om at have den rigtige balance og fordeling af bremsekraften mellem for/bagbremse, så du kan kontrollere bagenden.

    Under acceleration er det et spørgsmål om power, aggression og balls! at kontrollere et spindende baghjul! smiley


  • #3   28. nov 2007 Jeg har prøvet det...
    Det var bestemt ikke med vilje, og hjertet sad oppe i halsen da det skete, men jeg red den ud og bag efter da chokket var forsvundet - sad jeg med et smil helt op til begge øre...

    smiley


  • #4   28. nov 2007 Det var en accelerations udskridning jeg lavede...
    smiley


  • #7   28. nov 2007 ja det giver et kick når mc tror den er en speedwaymaskine,men bagefter og man tænker lidt over det er det fedt.det sker en gang imellem men jeg ville ikke gøre det med vilje.


  • #8   28. nov 2007 har prøvet det på et vådt kloak dæksel... føj... men nu er min maskine heler ikke lige typen man skal gøre sådan med

  • #9   28. nov 2007 Har engang gjort det til træf på en våd græsplænde på den gamle Bol d'Or - Det lykkes at drifte i en fin cirkel rundt om 4-5 telte, i noget der lignede en kontrolleret udskridning! - Meen tro mig det var det absolut ikke og lur mig om sædet ikke var vådt bagefter!


  • #10   28. nov 2007 Kunne sgu godt være man skulle kigge lidt nærmere på de der Motard maskiner......det ser sgu lidt sjaw ud....

  • #11   28. nov 2007 Har også prøvet det i vådt føre. På min der snurrede hjulet bare rundt og havde nada fat i asfalten.

    Har også prøvet med et par baghjuls blokeringer når man lige får ramt bagbremsen for hårdt.

    Lige når det sker tænker jeg bare "Fuck".. Og bagefter er det bare et adrenalin kick der vil noget.


  • #12   28. nov 2007 hey Carsten, er det ikke det man kalder en high-sider ???? det er jo gerne det der sker for mig

  • #13   28. nov 2007 Mange baghjuls udskridninger ender som en highsider. Fordi når det uventet sker, slipper folk gassen og derved får hjulet bid igen.

    Så det er bare at holde kablet stramt, indtil driften fader ud.


  • #14   28. nov 2007 har prøvet at holde kablet stramt, det blev flyveturen sku ikke mindre af av av av , JAAA er det virkelig så nemt ???

  • #15   28. nov 2007 At lave en baghjulsudskridning vha bremsen på en motard, er ikke specielt svært. Bare stamp til, vip den lidt på siden og styr kontra... Men den er fandme svær at holde på gassen når den først er der. det er fordelen ved billige cykler... Man er ikke så nervøs for at lægge dem ned smiley

  • #16   28. nov 2007 Troede egentlig at motard kørerne brugte heftige nedgearinger og så styrede udskridningen med koblngen... Altså ved nedbremsningerne smiley

    Fik selv lavet en sidelæns indbremsning til forårstræning i Frankrig, omme efter det sidste stykke baglangside, skulle lige udbremse en anden kører, og så blev det lige sent nok, og temlig sidelæns, måtte bare slippe bremsen og dreje til sidst, og den blev da heldigvis på banen smiley
    Det så garranteret pisse godt ud smiley


  • #17   28. nov 2007 Udskridning med bagbremsen, er ikke svært. Det har de fleste, nok lavet til hudløshed, som knægt på cykel. Og princippet er det samme, bare cykel der er lidt anderledes :-). Powerslide med gassen, er squ straks sværre at styre. De par gange jeg har prøvet det, i dårligt føre, kommer røven meget pludseligt. Ganske ubehageligt når man ikke er forberedt.

    Måske man skulle til at øve sig, når nu det er ved at være glat og fedtet....


  • #18   28. nov 2007 jeg bruger aldrig bagbremsen, er ikke specielt interresseret i baghjulsudskridninger, skal bare afsted så hurtigt som muligt

  • #19   28. nov 2007 hmm så skal du vist læse lidt op, på din bremse teori!

  • #20   29. nov 2007 Har godt set den video LN2 hentyder til. Det var en video omkring hvorfor legenden Gary Mccoy altid slidede!
    Værsågod!:
    http://www.youtube.com/watch?v=gGIPmTLSxGI


  • #21   29. nov 2007 Det er jo et klip fra filmen "faster", hvis man ikke har set den så gør det smiley

  • #22   30. nov 2007 Motaderne kan lave den fede udskridning mestendels pga slipperkoblingen som begrænser motorbremsningen betydeligt prøv selv at lægge en næsten hvilkensomhelst en cylindret maskine ind i et sving og slip gassen , så det næsten sikkert cykeln ret hurtigt lægger bagenden ud og næsten med sikkerhed bliver ustyrlig
    slipperkoblingen "hjælper" med at styre balancen imellem slip og bid .........
    den med bagbremsen er ikke just den bedste idè ! for det første tager du for meget af farten og dit hjul er blokeret = 0 bid igen lig 0 kontrol over udskridningen.....hvor du med slipperkobling til dels stadig har styringen og bid med det samme du giver gas igen på vejen ud af eller igennem svinget


Kommentér på:
Kontrolleret udskridning

Annonce