682 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

temp. føler temp. føler

Jeg står med det problem at min rs 125 ikke bliver rigtig varm. Ifølge displayet, som kan vise temp. så opnår jeg kun en temp. på omkring 40-50 grader (thermostaten åbner først ved 70-75). Dette problem er kommet meget pludseligt, fra dag til dag, og min første tanke var at thermostaten måske ikke lukkede rigtigt, men dette har jeg tjekket, og dette er ikke et problem.

Motorcyklen kører fint, og opfører sig ikke som om den er kold, så min næste tanke var at det måske er føleren der er problemet (at motoren bliver varm, men der bare bliver målt forkert).
Ifølge min haynes bog så skulle min temp. føler have en modstand på 1000 ohm ved 20 grader, og komme ned på 15 ohm ved 120-130 grader.

Nu har jeg så prøvet at måle på den, og jeg får et resultat jeg ikke helt kan forstå. Når jeg måler på den ved stue-temperatur, så får jeg et resultat på 500.000 ohm?

Kan dette virkelig passe???
På en eller anden måde giver det jo mening at hvis modstanden i føleren er blevet for stor, så måler den for lavt, men hvordan kan modstanden fra dag til dag blive 500 gange større?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Min tørretumbler skal tilsluttes en kontakt. Den skal løftes ned af vaskemaskinen og løftes op igen. 800 kr.
  • Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  temp. føler
Kommentér på:
temp. føler

Annonce