1.016 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

gs500 Olie temp føler gs500 Olie temp føler

Hej McG.

Jeg står og skal have monteret en Olietemperaturføler på en gammel GS500, og min første tanke var, at montere føleren i dækslet til oliefilteret, den ville nemlig have en perfekt placering der.
Men dækslet er ikke mere end 3mm tykt, så der er ikke ret meget materiale at skære gevind i, Mit spørgsmål lyder derfor således, Kan det holde? og hvis ikke, hvor skal sådan en satan så monteres?

Mvh

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af lampe 350 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Bosch vaskemaskine gået i baglås. Har prøvet alt i henhold til manual intet virker 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Skift forlyslygter Opel Karl 300 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  gs500 Olie temp føler
  • #1   26. dec 2013 Hvis føleren er af den type som skrues i, kan du måske bore hul i dækslet og så sætte en møtrik på indersiden. Tjek endelig om du har plads under dækslet før du borer.

• #2   26. dec 2013 Den er nemlig med gevind, men der er ikke så meget plads under dækslet, at der kan være en møtrik, derfor ville jeg skære gevind i selve dækslet for at kunne skrue føleren i, til der ikke er mere plads, er det en dum ide?
    Hvor ville man ellers placere sådan en føler?

Mvh

• #3   26. dec 2013 Jeg havde Olie temp føler på min Fj 1200 det giver KUN dårlige nerver, man har kunne køre i 100 + År uden så det kan man stadig.
    Hvis det var vigtig så var det på som standart, Det kolde klima vi har her er der ingen grund til panik

• #4   26. dec 2013 Jeg ved godt at Suzuki nok havde monteret en hvis det var nødvendigt, men da jeg har mulighed for det, grundet nyt speedo, og at min cykel ikke er helt standard mere, ville jeg være glad for, at følge lidt med i hvor varm hun bliver.
    Varmen bliver nok alligevel mest et problem ved kø kørsel, men "better safe than sorry"

Mvh.

• #6   26. dec 2013 Jo helt bestemt smiley det ligger bare i, at jeg har føleren og med den kan jeg få udskrift direkte på speedo. Jeg kan godt lide når tingene bare spiller perfekt sammen, og ser godt ud samtidig.

Mvh

• #8   26. dec 2013 Hvis jeg husker korrekt, havde nogle af de ældre GS'ere en bolt i filterdækslet så man kunne tømme filteret uden at afmontere det. Har jeg ret, vil denne type dæksel sikkert også passe på din motor, da der kun findes to typer o-ring til GS/GSX oliefilter dækslet. Typen med en bolt må kunne bruges ved at bore hullet op og skære gevind. En anden mulighed er at svejse en 'klump' på dækslet og så gennembore det i klumpen. Firmaet Anker i Kolding kan hjælpe dig med det.

Kommentér på:
gs500 Olie temp føler

Annonce