{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.440 visninger | Oprettet:

Jeg hader EL... {{forumTopicSubject}}

Det er simpelthen ikke logisk for mig & derfor bliver jeg nød til at bede en kyndig galleri-bruger om lidt hjælp...!

Min lille kineser vil ikke starte. Det startede med at den sagde "klik" når jeg trykkede på start-knappen, men trykket efter sagde den ingenting. Det må være batteriet tænkte jeg og løb den i gang. Kørte en tur på 30 min. og forsøgte så at slukke og tænde den med det samme uden held. Satte laderen på men stadig intet held efter 3 timers opladning.

Så vidt jeg ved så er min alarm sat ind over tændingen, så det kunne være den, men den lader til at fungere korrekt - selv efter en "nulstilling".

Jeg mener at selv med motorstop-knappen på ville starteren kunne køre rundt, men det er ikke tilfældet her.

Er der nogen der lige kan pege mig lidt i den rigtige retning....!?
Mvh. J.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg hader EL...
  • #1   29. maj 2011 Prøv i Kinøjserklubben før du får sarkastiske kommentarer herfra.

  • #2   29. maj 2011 Jeg har ingen problemer med mit valg af mc, så det frygter jeg ikke så meget.... bare der lige kommer et par gode råd! c",)

  • #3   29. maj 2011 Hmm.. er batteriet faldet sammen? Vil også sige at det lyder meget som et problem med batteriet.. du har ikke mulighed for at prøve med et andet?

  • #4   29. maj 2011 Sarkastiske , hmmmm hvad mener du ?

    http://magacin.dk/motorcykler/artikler/vis.php?elementID=2268


  • #5   29. maj 2011 fuck den var god Per E heheh har vi en importør af det i danmark

  • #6   29. maj 2011 Kunne godt være dårlig stel til starter

  • #7   29. maj 2011 Jeg har prøvet lignende på en bekendts mc. Det var en dårlig stel på selve starteren. Tjek om der kommer spænding til starteren når starterrelæet trækker (den klikkende lyd).

  • #8   29. maj 2011 Hvis det er originalt batteri kan det nemt være stået af, har du ikke et amperemeter du kan sætte på mens du lader på den! så kan du hurtigt se om den tager mod strøm eller ej. eller sæt nogle start kabler på fra et bil batteri og se hvad den så siger, virker det så er det batteriet, hvis ikke ville jeg gå videre til næste trin, nemlig, prøve at lægge et stykke jern (evt. en 17 nøgle) over de hoved klemmer på dit start rele, kører starteren så er det releet, kører den ikke er der ikke meget andet tilbage end starteren eller en dårlig stel forbindelse fra batteriet af.

    Steffan


  • #9   29. maj 2011 Jeg vidste jeg kunne regne med et par konstruktive foreslag (og lidt gas i mens jeg ventede!! c",). Jeg prøver nogle af foreslagene imorgen.... tak for det!!

  • #10   29. maj 2011 Det va så lidt, vi har vel alle haft en kineser eller to

  • #11   30. maj 2011 Steffan jeg har kun haft de koreaner, hun var ellers fræk nok.;-)
    Tilbage til emnet, det lyder klart til at det er din starter eller forbindelsen til den, tror bestemt ikke det er pga for lidt strøm:-) held og lykke med det:-)


  • #12   30. maj 2011 Prøv at gi start relæet et lille klask med en hammer.
    Der har været et par relæer der har hængt.
    Ellers må du gå ledningerne igennem. Husk at rense af under stelledningerne.


  • #13   30. maj 2011 med andre ord , når du har hammeren i hånden så det bare slå løs smiley
    lyder som en dårlig forbindelse eller et startrelæ der er afgået ved døden


  • #14   30. maj 2011 Du kan vel ret hurtigt se om der er batteri på - hvis lys/horn virker normalt burde der ihvertfald være smæk nok til at relæet klikker.
    Jeg tror nu også at det er stel, starter eller relæ.


  • #15   30. maj 2011 Part 2 :

    Start-relæet klikker nu igen når jeg forsøger at starte (ved ikke lige hvorfor det var holdt op, men det er måske også lige gyldigt nu...!?)

    Med alarmen på kliikker relæet slet ikke, så det er helt sikkert ikke alarmen der er problemet.

    Har i dag forsøgt at sætte startkabler på den, men stadig ingen ændring.
    Forsøgte herefter at gøre som Steffan foreslog og lagde en nøgle henover klemmerne på relæet og det skete der ingen ting ved heller....!

    Så hvis Steffan har ret så er der kun tilbage at det er et problem med forbindelsen til starteren eller selve starteren der er stået af. Nogen let forklarlige tests jeg kan udføre for at finde ud af det helt præcist??

    Mvh. J.


  • #16   30. maj 2011 Hvis du har et måle apperat kan du måle på + kablet på starteren og finde en god stel forbindelse på motoren til den anden måle pind, hvis du trykker på starter knappen skulle du gerne kunne måle 12v (eller der omkring) hvis ikke du kan det vil jeg mene det er dit start rele, Hvis du KAN måle 12v på starteren vil jeg mene den er død, for at være sikker kan du evt. tage en start kabel dierekte fra + på batteriet og ned på starteren, (husk fri gear) sker der stadig intet er den sikkert død forudsat dit batteri virker.

    Steffan


  • #17   30. maj 2011 Jeg har haft samme problem med en Japaner, Der var det batteriet som ikke kunne levere nok.

  • #18   30. maj 2011 Prøv at forstærke stelforbindelsen til selve starter-motoren, evt. ved at ligge en tyk ledning fra minus polen til stel på starter.

    lykkedes for mig engang på en Geely, der var nemligt dårlig stel til starter


  • #19   2. jun 2011 Lige for at runde tråden af så har jeg nu fundet problemet - det endte med at være ledningen fra start-relæ til starter der var skidt.... den bliver erstattet så snart det er muligt - tak til alle der deltog...!!! c",) Der var en masse rigtig gode svar imellem.....!!!

Kommentér på:
Jeg hader EL...

Annonce