848 visninger
|
Oprettet:
Dragte, Textil el. Læder ? {{forumTopicSubject}}
Skal ud og investere i sådan noget, min første dragt.
Men ved ikke lige hvad man skal vælge ? for kan da godt li at ha begge slags og gå i begge slags ?? men jeg må jo ikke låne det til en længere tur for at se hvad jeg føler mig bedst tilpas i ?? altså svede det kan jeg hurtig komme til og hader det, vil hellere føle mig lidt kold så.. jeg er en stor fyr (er ikke fed!)... Har os set man kan få fede dragte i halv læder og textil....? men har i nogen gode ting jeg kan tag til overvejelse når jeg nu skal vælge ?
feb 2010
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 20 Svar: 284
Hvis du vil have bedre slidstyrke generelt, tag læder.
Hvis du kan lide at vedligeholde ting, så tag læder...
Ellers,,,, tag en omgang tekstil
jul 2009
Følger: 14 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 21 Svar: 91
mar 2004
Følger: 16 Følgere: 17 MC-er: 8 Emner: 67 Svar: 421
Hej.
*Nå ja, så ser det også bare federe ud med en flot læderdragt end sådan et sæt fisketøj i nylon :-)*
Hemmmm............ der er vi så ikke helt enige!
er ikke sikker på at et stramt lædersæt er så smart at se på hvis man ligner Master Fat Man! .......
/Dennis
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.777
Men læder er sådan set bedst til det hele, du kan købe en dragt med perforering, så burde du ikke blive så varm, i hvert fald ikke varmere end i et sæt textil.
jan 2005
Følger: 33 Følgere: 26 MC-er: 3 Emner: 35 Svar: 451
Hvis vi så snakker Textil tøj, hvad dur så, og hvad skal man holde sig fra?? Rukka er jo en stor spiller på banen, men også røv dyrt. Er det så mange penge værd?? En ting jeg ser vigtigt ved tøjet, er at det sidder tilpas stramt til, så beskyttelsen på de udsatte steder ikke flytter sig ved et evt. uheld....en knæ beskytter hjælper jo ikke noget hvis den sidder bag på benet ved et uheld.
Jeg har altid kørt i læder, men har da tænkt på at skaffe mig et sæt vandtæt textil med inderfor til de kolde mdr.
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Men, der er så mange aspekter i det her.
hvordan bruger du din MC - bare til leg eller som egentligt transportmiddel??
Hvor langt ud i de kolde og våde sæsonender kører du?? En gennemvåd læderdragt - og tro mig man har IKKE altid en regndragt med nåpr man kører ud - tager dage om at tørre, hvis den ikke skal blive mør.
Kø'rer du f.eks til og fra arbejde, giver tekstil meget bedre muligheder for at have alm. tøj på indenunder.
Det kan man også, hvis man anvender gammeldags kørejakker af læder og læderovertræksbuksen, men det er endnu mindre elegant end tekstiltøj.
Ideelt var at have to sæt, men anvender du din MC til noget som helst andet end leg på dage med godt vejr, så vil jeg anbefale en god tekstildragt til en begyndelse. hvis du kun skal have et sæt. Det giver langt den største fleksibilitet i anvendelse:-)
jan 2008
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 350
Og så kan man have almindelige bukser på indenunder, hvis man skal bruge motorcyklen som almindelig transportmiddel og ikke kun til spas.
Læder er langt mere lækkert at have på, når det er godt vejr, da der kan blive megavarmt inde i tekstil, men læder er ikke særligt praktisk, når det gælder almindelige vejrforhold og anden anvnendelse end leg og sjov.
Selv kører jeg i tekstil-jakke og læderbukser, fordi bukserne får mig til at 'være tæt' på motorcyklen på en måde, som ikke kan lade sig gøre i tekstilbukser (hvor min røv også koger i laser om sommeren).
feb 2010
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 20 Svar: 284
Dragte, Textil el. Læder ?