Integrerede blink - problem {{forumTopicSubject}}
Hej.
Har et problem med en baglygte med integrerede blink.
Når man blinker eks. til højre, sender den stadig 2-3V ud på ledningen til venstre blink. Det resulterer i at den slukker det alm. lys i venstre side samme tid som den blinker til højre.
Dvs. når man blinker til højre skifter højre lygte mellem rød og gul, men den venstre skifter mellem alm. lys og slukket.
Det er selvfølgelig det samme når man blinker til den anden side, bare modsat.
Kan man ikke sætte en zener-diode eller noget på ledningen, så den skal over 5V-7V før den slukker det alm. lys?
Eller er der andre muligheder udover at sætte andre blinklys på?
- P. Bruun
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 52 Svar: 191
jan 2004
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 27 Svar: 243
- P. Bruun
feb 2005
Følger: 29 Følgere: 21 MC-er: 5 Emner: 112 Svar: 970
jul 2006
Følger: 43 Følgere: 47 MC-er: 3 Emner: 93 Svar: 2.758
jan 2004
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 27 Svar: 243
- P. Bruun
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 52 Svar: 191
jan 2004
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 27 Svar: 243
Hvad skulle det hjælpe at skifte relæet? Det deler sig jo først ud til højre og venstre ved blinklyskontakten.
Det er et elektronisk relæ der er kommet på, så jeg ikke skal køre med modstande når jeg har diodeblink på.
Kan ikke huske om jeg allerede har prøvet med andet relæ, men kan da lige gøre det, bare for at afprøve.
- P. Bruun
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 275 MC-er: 5 Emner: 130 Svar: 4.957
Prøv ihvertfald lige at pille de forreste fra
jan 2004
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 27 Svar: 243
Hvis man fjerner relæet og luser benene sammen, så det bare lyser i den ene side, er der stadig 2-3V på den modsatte, så det er ikke relæet.
Tror lige jeg vil prøve at kontrollere selve kontakten på styret.
Ellers må jeg bare sætte alm diodeblink på i bag og droppe idéen med integrerede blink.
- P. Bruun
Integrerede blink - problem