{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Må man montere en uoriginal caliper?
  • #2   20. feb 2011 har du skiftet bremsevæske klodser? evt kunne du jo overveje om din bremsemaster skulle renoveres

  • #3   20. feb 2011 Du kan også gøre det at du sætter en flyende bremseskive fra - måske Braking på den og så sinter klodser + stålarmeret bremseslange.
    Det hjælper altid på den gamle baljer.
    Men ja - der er ikke meget "bid" i den lille scooterkaliber den har.

    En så simpel ting så den stålslange vil faktisk kunne mærkes på den.


  • #4   20. feb 2011 Og som dækmanden siger. Så en rap.kit til master og kaliber - nu da du er igang.
    Så er alt nyt.


  • #5   20. feb 2011 ja og skift lige tændrør samtidig og så en tur hos mr dyno så spiller det

  • #6   20. feb 2011 Har renoveret caliperen, men jeg havde ikke tænkt på at sætte en flydende skive på...
    Men altså en stor caliper fra en eller anden sports ting, ville jo være et hit
    Men gidder bare ikke at dyret skal være ulovligt, hvis man skulle parkere i siden på en bil, så skal jeg i hvert fald ikke have skylden for en ulovlig ombygning...
    Syntes det er noget fis med alt det regl pis. Der skulle squ bare laves en eller anden "omsynings" test, noget med at skidet skal kunne styre og bremse efter en hvis standard, så kunne man også komme alt det billige bras af kina mc'er med trædæk og bambusbremser tillivs...


  • #7   20. feb 2011 Jamen det er jo sådan fordi, at fabrikken har foretaget prøver og beregninger og derfor kan stå inde for dem, ikke fordi en eller anden knold i Sønder Bøvelse synes og tror noget. Det har de også gjort ved den mest ydmyge kineser-knallert.
    Hvis du hat lyst, og råd, kan du da bare tage din model, og beregninger, med ud til teknologisk institut og lade dem kontrollere dine beregninger. Så kan du formentlig få godkendt de rappeste hardcore racerbremser på modellen også.
    Husk rigelig med penge, de tager ikke imod en check du selv har skrevet derude!


  • #8   21. feb 2011 Jeg havde i sin tid samme tanke som dig, Chris. Efter en komplet renovering af de originale kaliber, var jeg stadigvæk ikke tilfreds og jeg købte de bedste kaliber penge kan købe (hos Thunderbike) med flydende skiver med det hele. Tror jeg brugte ca. 10.000 og til ingen verdens nytte. Den bremsede præcis lige så dårligt som altid og jeg valgte enda at gå tilbage til orginal skiven igen på forhjulet, men beholdte kaliberne på. Kaliberne er selvfølgelig rigtig pæne i forhold til de originale, men det ændrede ikke ved at jeg har været ved at smide den op til flere gange ved hårde opbremsninger.

  • #9   21. feb 2011 Intruderens bremsekabiber er glimrende. Det er rigtigt at man kan for flere uoriginale til dem, men helt som Joe's Garage Z skriver, så har cyklens bremseegenskaber ikke så meget med skive eller klodser at gøre. Det handler allermest om geometri, nærmere den ret flade kronrørsvinkel, som er et udtryk for den fremlagte forgaffel.

    Så hvis du vil bruge penge på at forbedre en temmeligt god bremse, så bare Go-Ahead - du får ikke noget for dine 25-ører.....

    ....og forresten...hvis man lige husker, at det ikke er en sportscykel, så bremser den knallert ganske glimrende på forbremsen. Jeg kan i hvert fald sætte min på lige godt det halve af lovkravene:-)


  • #10   21. feb 2011 Tjaa, på min gamle virage sidder der noget af det bedste hverdags bremser jeg har prøvet, og det er ved at være nogle stykker, og det er skam også en chopper, men der er bare en smule føelse med bremsen, og den kan blokere forhjulet uden man behøves at skuppe håndtaget næsten helt ind til styret...
    Tror anyway jeg vil have en ameret slange på, det skulle også hjælpe...


  • #11   21. feb 2011 Chris:

    Udluftning (ordentligt) en renoveret master og armeret bremseslange, så bliver din bremse også doserbar.

    Viagraen som du nævner har en lidt anden forgaffel, men meget vigtivere - kronrørsvinklen er stejlere.

    Det er muligt, at disse maskiner ser ret ens ud, men der er temmelig store tekniske forskelle - alene viagraens større vægt i samme størrelse har en del betydning.-)


Kommentér på:
Må man montere en uoriginal caliper?

Annonce