955 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Påfyldning af vand - GSX-R 250!! Påfyldning af vand - GSX-R 250!!

Nu da jeg er ved at fylde væsker på dyret igen, så ville jeg lige høre, om der er nogen specielt udluftningsmetode, der skal anvendes, når vandet skal på?

Jeg har fyldt alt det på, der kunne være, og så har jeg fyldt kølervæskebeholderen til passende niveau. Jeg havde så tænkt mig at fylde efter (ved køleren selvfølgelig), når jeg havde kørt lidt.

Men er det noget andet, jeg skal gøre?

Simon.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Toilet løber 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Jeg har brug for at få opsat 2 Ikea gardin stænger i samme rum 499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Påfyldning af vand - GSX-R 250!!
  • #1   3. maj 2006 Jeg har de manualer der, og der står, at væsken primært skal være ren kølervæske (ca. 70%), og det har jeg også gjort! smiley
    Men det kan jeg kun se rigtigt, hvis det er for at opretholde en optimalt drifttemperatur, for jo tyndere blandingen er, jo bedre vil den vel køle.

Det er nu også mere udluftning og sådan, der er problemet (som jeg skrev først)..

Simon.

• #2   3. maj 2006 Tjekkede dog lige den anden manual, og der står 50/50, så mon ikke jeg er på den sikre side.. smiley

• #3   3. maj 2006 Der ska bare fyles på til den er fuld, og så skal den lige køre et minut eller 2, for at få det rundt i systemet, derefter tjekker du igen om der skal fyldes på...det var sådan jeg gjorde med min gamle baby gixxer... smiley Beholderen bede på siden skal ikkehave væske, da det er en expansions beholder, dvs. det er der det overskydende vand løber hen når cyklen bliver varm.. for vand udvider sig jo når det bliver varmt... håber du kunne bruge svarene til noget...

Mvh Per

• #4   3. maj 2006 Det var lige det, jeg skulle bruge, Per!
    Men expansionsbeholderen skal da være fyldt til (højst) det mærke (F), der er på den.. Det siger manualen da i hvert fald! smiley

• #5   3. maj 2006 nu vi er ved kølersystemen på en babygixxer. hvordan kan den så suge væske fra expantionsbeholderen? den fjederpåvirkede overtryksventil, gør jo at væsken kun kan løbe den ene vej skulle jeg mene? væsken udvider sig når den er vaarm, men trækker sig sammen når den afkøles så burde der jo være for lidt vand når den der kold.
    forstår ikke helt.

• #6   4. maj 2006 Morten R:
    Overtryksventilen sidder vel oven over den slange, der går ned til expansionsbeholderen? Herved kan den jo godt suge lidt nede fra beholderen, når det er nødvendigt..

Kommentér på:
Påfyldning af vand - GSX-R 250!!

Annonce