1.013 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

peter e
peter e
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Problemer med vand Problemer med vand

Jeg er ejer af en YAMAHA XJ 550 MAXIM som kører som en drøm, dog ikke når det har regnet.
Dette problem er blevet undersøgt af et utal af mekanikere som ikke kan finde fejlen.
Dén kommer fra USA, Nevada ( har alle papirer), og den kører supert når det ikke regner, men har det regnet i løbet af natten og jeg skal ned og starte den, vil den ikke. Den skal lige ha lov at stå i solen i et par timer og da kan jeg være heldig at den vil starte...
Af og til starter den dog men den siger en noget underlig lyd, og sådan kan den stå i 10-15 minutter , hvor den ikke reagere på gashåndtaget eller noget, den står bare og brummer underligt...

Den sidste mekaniker jeg var til i Viborg, opgav.. Han vidste ikke hvad der var galt, han havde skiftet dele for 8000 kr og da jeg skulle hente den og det netop støvregnede ville den ikke starte...

Mon der skulle være en klog fyr/pige som kan fortælle mig hvad der kunne være problemet, ville jeg meget gerne hører fra dig.

Motorcyklen har ingen problemer med at starte når den har stået i tørvejr natten over, men har den stået under MC-kondomet vil den ikke...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El tavle 750 kr.
  • Vask af lejlighed 1.700 kr.
  • Ordnet døre 1.000 kr.
  • Rådgivning om TV 1.000 kr.
  • Opsætning af lampe. 802 kr.
  • Utæt vandrør inde i gipsvæg 1.140 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Problemer med vand
  • #1   7. mar 2004 Lyder som et fugt problem, evt i/omkring tændingen, tændspoler etc. Har du prøvet med nye tændrør, kabler og hætter?

• #2   11. okt 2004 Peter E
    Neeej hvor dejligt at høre, at der stadig findes XJ550'ere i Danmark. Jeg har selv haft een i mange år.
    Pas på tændrørshullerne! Der kan stå "blank vand" og kortslutte rørene. Ryk et rør ud og kig udenpå det. Er der ir, har der stået vand omkring. Sørg for, at tændrørshætterne har en gummi/silicone muffe foroven, hvor kablet går ind. Og smør så kablerne med silicone.
    Tændspolerne ligger under tanken. Der kan komme kondens på dem.
    .. og hold så øje med gummiforbindelserne mellem karburatorerne og cylindrene. Hvis der kommer den mindste mørne-rift, brænder du stemplerne - men det er en helt anden sag.

• peter e
    peter e Tilmeldt:
    mar 2004

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #3   12. okt 2004 Hejsa
    Jeg siger Tak for de besvarelser der er kommet. Efter at motoren er blevet adskildt, alle pakninger er skiftet, karburator renset, alt vendt og drejet og indstillet på kryds og tværs, er fejlen fundet...Problemet var tændingsboksen..En ny kostede ca. 5000 kr jeg fandt en på www.ebay.com til 1200 kr.
    Men jeg nåede da at give den pågældende motorcykel-forretning ca . 6500 i arbejdstimer for at finde fejlen...
    Mennnnn hvad betyder penge når bare de sataner starter og køre uden problemer.
    Nu starter den uden problemer, og kan køre selv om det
    regner... og vi nåede at nyde lidt af sommeren på den.
    Vi ses på landevejene, hold Jer munter..!!>:-)

Kommentér på:
Problemer med vand

Annonce