955 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

problemer med Honda NSR 125 :( problemer med Honda NSR 125 :(

Da jeg var ude og kører i dag, gik min motorcykel pludselig ud.. Motoren bliver stille og roligt kvalt når jeg giver gas og slukker efter 10 sek. Problemer. Jeg kan ikke starte den igen, jeg prøver både at tænde og slukke på ”dødmandsknappen” og slukke den helt. Efter ca. 2 min. kan jeg starte den med Choker, men giv jeg den gas eller slukker chokeren bliver motor igen kvalt! 5 min. senere kan jeg igen starte den og kører hjem på den på! Det er som om den skal blive kold før jeg kan, og ja der er benzin på den!!!

håber i kan hjælpe!

ps. Nogen snakker om, et kan være pga. vand... Jeg har aldrig kørt på den i regnvejr og den står i garage

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af rødder 6.000 kr.
  • Vægbeslag TV 500 kr.
  • Bore huller i beton væg til billeder 400 kr.
  • ømreropgave: Lægge én gulvbrædde, skære bjælke jævn m. væg, fjerne gips/stål fra loft + lukke hul, montere 60 cm opkant 3.200 kr.
  • Møbelsamling klædeskab 1.000 kr.
  • Fix mit komfur/kogeplader 1.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  problemer med Honda NSR 125 :(
  • #1   14. jul 2007 ang vand.... bruger du ikke det når du vasker den?

• #2   14. jul 2007
    Jeg har ikke vasket den endnu, så beskidt bliver den ikke!
    Den får vasket fælgene og en fugtig klud til resten

• #3   14. jul 2007 jeg tror du har skidt i dine dyser i kaburatoren..

• #4   14. jul 2007 Jeg tror ikke din motor bliver kvalt, nærmere det modsatte, den får ikke benzin. Det kan som nævnt være vand eller snavs i karburatoren og selv om du ikke pjasker med vand er der noget der hedder kondens. Det skader aldrig, at give cyklen en gang kaburator sprit en gang om året.
    Vær også opmærksom på, om benzinslangen fra hanen er i nærhed af varme motordele/udstødning, det kan give damplommer i benzinen og det er et fænomen som er blevet mere udbredt efter sammensætningen er blevet ændret.
    Og eftersom kvaliteten af benzinen er ret ringe herhjemme kan man forvente problemer med brændstoffet.

• #5   14. jul 2007
    okay.. I har da givet mig en start! Jeg bruger altid Shell V-power... er det i orden eller???

• #6   14. jul 2007 Det er en kendt sag inden for branchen, at dansk benzin ikke er verdens bedste, selvom prisen er høj. I "good old days", da der var ætylbly i benzinen var der ingen problemer, ætylblyet blev brugt som oktanregulator og derudover beskyttede det ventiler og sæder. Så kom hele hysteriet med blyfri og her man bla brugt æter som oktanregulator, men det sænkede osse benzinens kogepunkt, hvilket gav problemer med damplommer, Jaguar brugte at sende benzinen igennem en dims i airconditionen for at køle det ned.
    Jeg bruger selv Shell´s V Power og bilder mig ind at det kan mærkes....

• #7   6. aug 2007 Hey ville lige høre om du har fundet ud af hvad der er galt? for min cbr 600 har lige lavet samme nr, kan ikke få den igang igen.

• #8   7. aug 2007
    ja, den meget meget fint igen...

jeg tomte tanken, og spiltede karboratoren ad.
    fyldte nyt benzin på, sammen karb. sprit

held og lykke

• #9   7. aug 2007 Takker det vil jeg da så prøve,

• #10   7. aug 2007
    ja, lige som man har skrevet den virker 100%
    laver selvf. samme fejl i dag da jeg er ude og kører på den smiley

er det ikke typisk?

vil prøve at skifte benzinfilteret

Kommentér på:
problemer med Honda NSR 125 :(

Annonce