{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.247 visninger | Oprettet:

Klaus K
Klaus K
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 10

Ny kølervæske på inden vinter? {{forumTopicSubject}}

Jeg har valgt at klodse op i skuret og har pakket min TL1000R ind i isolerende liggeunderlag, tørre tæpper samt MC garage. Inden da, fik kæden syrefri olie så den ikke ruster, og resten fik en dåse WD40. Jeg har pillet batteriet ud og så slog det mig...hvad med kølervæske? Tidligere ejer (købte den i sommers) har ikke skiftet, så reelt set ved jeg ikke om det er rent vand eller opblandet 1:1 kølervæske der er på, så hvad gør jeg, jeg kan jo nok ikke regne med, at der ikke kommer frost i den periode! Kan jeg spæde op med den blå fra Silvan (ufortyndet), eller skal jeg tappe det hele af og lade den stå uden kølervæske vinteren over, eller skal jeg pakke den ud igen og lave et kølervæskeskift? Hvad siger eksperterne smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny kølervæske på inden vinter?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.696
    #1   31. okt 2010 Pak ud og skift.

Ville jeg gøre.

Husk batteriet ikke må stå varmt, og at du skal huske at vedligeholdelseslade på det.

• #2   31. okt 2010 forbi biltema eller thansen og have fat i et refraktometer og tjek frysepunkt det er nok det billigste

• #4   1. nov 2010 Jeg havde også skiftet det, eller i hvert fald målt det om det nu er frostsikret, er da ret øv at stå med en revnet motorblok til sommer smiley

• Klaus K
    Klaus K Tilmeldt:
    jun 2010

#5   1. nov 2010 Hmmm...pakker ud og tjekker med en måler fra T Hansen til kr. 30,- skifter hvis den er helt gal...øv, men så kan der måske blive til en tur mere inden vinteren kommer smiley

Som altid, tak for jeres gode svar smiley

Vh. Klaus

• #6   1. nov 2010 Jeg ville nøjes med MC garagen og ikke andet... tæppet vil suge fugt.. det er bedere at der kan komme luft ind omkring.. Cyklen er ligeglad med tæpper og ligge underlag... fryser det ja så fryser det... smiley

Øster

• Klaus K
    Klaus K Tilmeldt:
    jun 2010

#7   2. nov 2010 Ok så denne gang uden tæpper smiley

Kan man tappe alt kølervæske af og lade den stå uden kølervæske i skuret hele vinteren uden der sker noget ved det, eller vil der komme korrosion o.lign?

• #8   2. nov 2010 Det er da en mulighed at der vil komme lidt korrosion, og hvorfor ikke hælde en ny blanding på, det skal jo aligevælge på til sommer ? smiley

• #9   2. nov 2010 ØsterXMC:

20 point - du har absolut ret, det er langt bedre, hvis cyklen kan ventilere frit.

Trådstarter - skift dog til frisk frostvæske 1:1 med vand. Du har jo ingen anelse om, hvor gammel frostvæsken er. Glycolindholdet siger bare noget om frysepunktet - intet om korrosionsbeskyttelse. Frostvæske skal skiftes hvert andet år mindst

Kommentér på:
Ny kølervæske på inden vinter?

Annonce