{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
897 visninger | Oprettet:

Hylende bremser {{forumTopicSubject}}

Hey!

For nogen tid siden, var der et spørgsmål i min tråd om rengøring af bremseskiver, som aldrig blev besvaret.

Jeg har lidt samme problem, og kunne da godt tænke mig at høre svaret på:

Hvad gør man ved hylende (især bag-)bremser? Vil det være nok at gøre dem rene, for så må jeg jo nok hellere se at komme i gang.. smiley

Mvh.

Allan

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hylende bremser
  • #1   25. apr 2006 ofte er det i forbindelse med faste skiver man har problemet med at bremserne hyler... det er fordi der opstår vibrationer imellem bremseklodserne og stemplet i kaliberne... brug kobberfedt der kan tåle varmen til at smøre på bagsiden af klodsen og på stemplet... det burde hjælpe dig med at få løst dit problem.

mvh Offslow

• #2   25. apr 2006 Jeg måtte skifte mine klodser før de stoppede med og hyle. Dem jeg først have købt fra Saito Sinter, og de hylede som bare f*****.... De nye er fra Lucas, og de hyler svagt når jeg bremser meget let.

Har på et tidspunkt læst, at man hvis klodserne har gået en glaseret overflade af en eller anden grund, så hyler de, men andre steder har jeg også læst, at nogle klodser hyler lettere end andre.... Så det er vist lidt trial and error....

• #4   26. apr 2006 Det kan da også sagtens være bremsestøv? Hvis dine klodser har fået en nærmest blank overflade af skidt, kan de godt hyle? Jeg har savet et par riller i mine med en nedstryger klinge, og det hjalp på hylen! smiley Selvfølgelig blive rillen fyldt med lorte efterhånden, men så renser man jo bare til den tid.. smiley

• #5   26. apr 2006 Det er ganske rigtigt hvad Erling skriver med den overflade der kommer på klodserne.
    Jeg har prøvet ligende på min drag star.

Så ved et tilfælde kom jeg til at læse om et danske firma som laver nogen af verden bedste klodser, skiver osv. både til biler og motorcykler.
    Det hedder SBS.
    Yamaha raceteam køre med klodser fra SBS.
    Prøv dem.... Det vil du ikke fortryde.
    De virker bare og der er bare ingen hylen eller ligende.

Kommentér på:
Hylende bremser

Annonce