993 visninger
|
Oprettet:
Hylende bremser GT 650 S {{forumTopicSubject}}
Min for-og bagbremse hyler begge ved brug - selv ved lav aktivering.
Har ladt mig fortælle at kobberfedt kan gøre tricket. Skal klodserne afmonteres og så smørres på bagsiden ?
Min maskine er en Hyosung GT 650 S årg. 2006.
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.698
Jeg har oplevet det med SBS organiske klodser og Brembo sintermetal. De skal misbruges for stygt før de kan holde sig selv rene - ellers støver de til.
apr 2007
Følger: 32 Følgere: 31 MC-er: 5 Emner: 21 Svar: 1.073
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.504
okt 2004
Følger: 10 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 386
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.777
sagt på en anden måde, der er folk der vælger de forkerte klodser, fx et par hårde racer klodser kan nemt komme til at hyle på en gade maskine, de er ikke lavet til at kører med lav varme.
Men tit så hjælper det at file kanterne skrå på klodserne.
kobber fedt bør ikke bruges på mc'er, specielt ikke bagpå klodserne, det holder bare på varmen, tænk lige over det, hvad er det i vil smøre bagpå klodserne ?, der er ingenting deromme der skal glide, så hold op med det fråds
feb 2008
Følger: 29 Følgere: 30 MC-er: 1 Emner: 112 Svar: 7.302
Vælger som otest SBS sintervtil vejbrug, fungerer perfekt
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.777
Har også selv sbs sinter på min cykel, de virker fint de klodser, gør sinter fra EBC også, de holder bare ikke særlig længe, også spiser de noget mere af skiverne
Den eneste hage ved Dual Carbon klodser, er at man kontaminerer skiverne hvis men bruger andet på dem, og så mister man føling og bid indtil klodserne har afsat noget kulfiber på dem igen - og det kan tage lang tid.
Brembo klodserne var også dem de selv anbefalede til gade, men de rustede fast til skiven og ødelagde dem når cyklen stod ude i regnen. Inden i begynder at bortforklare, kan jeg fortælle at ingen andre klodser jeg har prøvet, gør det samme. Derfor - ja jeg mener de klodser var crap - på lige fod med de fleste som køber Brembo's dyreste kalipre IKKE kører med Brembo's klodser.
På gaden bruger jeg enten Galfer Street Excel eller Tokico Sintermetal HH. De kommer samme sted fra, har godt bid, fantastisk føling og slides ikke ret hurtigt.
Jeg har set masser af mennesker slibe kanterne - det afhjælper problemet ca 3 minutter eller de to første gange du flår i bremsen.
Kobberfedt skal aldrig i nærheden af mine bremser, men det styrer folk selvfølgelig selv. Jeg kan ikke se det er en fordel at lede varmen ind i stemplerne og videre op i bremsevæsken, som er det der sker.
Jeg aner ikke hvilke klodser der sidder på Karstens cykel, men hvis de hyler er det tid til udskiftning til et andet mærke og en anden model - medmindre det bare er rengøring der skal til.
Prøv dig frem - rengøring og lidt afpudsning med en stålbørste er gratis.
nov 2010
Følger: 5 Følgere: 19 MC-er: 4 Emner: 202 Svar: 1.205
Skal jeg afmontere klodserne, rengøring/rense med stålbørste og så monter dem igen ?
nov 2010
Følger: 5 Følgere: 19 MC-er: 4 Emner: 202 Svar: 1.205
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Og så er hylende bremser langt mere hørbare for andre trafikanter end larmepotter-så det er oftest et spørgsmål om det virkelig er et problem eller ej:-)
Hylende bremser GT 650 S