'77 Honda CB 750 - Motor m.v. {{forumTopicSubject}}
Hej mc-ister.
Min drengedrøm om en fin gammel F2 er netop gået i opfyldelse. Maskinen som sådan er pæn og uden rust, dog er der en raslen i motoren ved tomgang, som jeg mistænker for at være slidte kæder (fra krumtap til gearkasse - og knastkæden). Dette gjorde så at jeg har taget beslutningen om at skille motoren helt ad - dels for at undersøge / skifte kæderne, dels for at undersøge motorens tilstand - og for at blive klogere.
Her håber jeg så at de der er gode til gamle Honda'er kan bidrage med nogle tips!
1: Hvor finder jeg nye dele - dvs.pakningssæt, kæder, koblingskabel, speedometerkabel og forreste bremseslanger?
2: Hvor finder jeg brugte dele - forlygte, venstre sidedæksel, emblemer?
3: Er der andre bud på hvad denne raslen kan skyldes?
Erfaringer, oplevelser og tips til CB750'eren er selvfølgelig velkomne.
Hilsner fra "den nye i flokken".
apr 2006
Følger: 29 Følgere: 98 MC-er: 4 Emner: 224 Svar: 2.696
Louis er altid klar.
apr 2006
apr 2006
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
Cb750 har jeg haft nogen stykker af!
Inden du skiller motoren så afmonter dækslet på højre side af motoren og få stillet krumtappen på mærkerne, så du ved at den er timet rigtigt! Vær også opmærksom på at knasten står rigtigt ellers skal krumtappen lige drejes en omgang mere!
mar 2005
Følger: 4 Følgere: 239 MC-er: 5 Emner: 32 Svar: 1.158
www.davidsilverspares.co.uk det rette sted.Han har meget til de ældre Hondaèr,og er faktisk rimelig med sine priser. Har selv handlet hos ham og altid fået super service.
Og så iøvrigt ; tillykke med den,det er en rigtig klassikker du der har fået fat i. Held og lykke med den.
KIM
jan 2009
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 37
du har jo fået nogle svar , som Claus skriver slipper du ikke helt for raslen men med korrekt justeret knastkæde og ellers korrekt justeret spillerum ved ventiler skulle det været til at leve med.
jeg har selv haft et par stykker af de hondaer og skruet en del i hondamotorer. det er en fin model . vedrørende reservedele kig evt i mc-nøglen feks.komplet forlygte er ikke voldsom dyr det kunne måske bedre betale sig end at lede efter en brugt .
held og lykke med den.
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 3
Tak for svar og links allesammen, nu har jeg noget at gå videre med.
mar 2009
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 3
mar 2009
Der sidder en møtrik såvidt jeg husker, den spænder på en kile der lige skal ha et par små dask for at optage sløret, og så spændes igen. Motoren skal stå et bestemt sted og muligvis drejes under akten, men ved ikke hvor væsentligt det er. Ser lige om jeg kan finde nogen gamle Honda manualer, så der ikke bliver nogen tvivl om det!
okt 2004
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 34 Svar: 446
alle honda cb 750 fra 1969-1978 lyder som en vaskemaskine i tomgang !
Hilsen Kenneth.
'77 Honda CB 750 - Motor m.v.