{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.222 visninger | Oprettet:

Morten B
Morten B
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 7

Honda CB 500 {{forumTopicSubject}}

Jeg har for nylig erhvervet mig MC-kørekort, og er på jagt efter min første motorcykel. Idealet synes jeg ville være en Royal Enfield Sixty-5, altså én af de indiske nyproduktioner, men eftersom der ikke er nogen importør i DK lige pt, leder jeg efter alternativer.

Har kig på en istandsat Honda CB 500 fra '73 og en Honda CB 750 fra '77. Jeg ved bare ikke om det er hul i hovedet at købe de årgange, og om det hurtigt kommer til at koste mig det blege i vedligeholdelse og reservedele (er de overhovedet til at opdrive herhjemme?).

Jeg håber på at kunne finde noget til til en pris mellem 40-50.000.

Nogen erfaringer eller gode råd?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Honda CB 500
  • #1   7. jan 2009 Sådan en 500 kan du få meget billigt, fin og god cykel. se evt mine.

• #2   7. jan 2009 Du kan få en meget flot og velholdt/renoveret CB 500/750 four for det budget. Og så er det ikke dumt at købe sådan en hvis det er den type man er til. Vedligeholdelse og reservedele er ikke noget problem for dem.

• #3   7. jan 2009 Du må gerne få min CB400F fra 76. Fin cykel der er lidt speciel smiley

• #4   7. jan 2009 Kun 15000kr smiley
    Med nye dæk, fælge, tasker og komplet motorrenoveret

• Morten B
    Morten B Tilmeldt:
    dec 2008

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 7
    #5   7. jan 2009 Det må jeg sige! Hurtigt svar på tiltale. Tak for det smiley

Og Niels: Det er en fed CB400 du har dig dér, og en okay pris taget i betragtning hvor meget arbejde du har lagt i den. Hvorfor vil du dog af med den?

• #6   8. jan 2009 Fordi jeg er vild med teknik og gerne vil prøve forskellige cykler især noget mere terrænorienteret. Jeg har bare ikke råd til at have den holdende (skal studere fra sommerferien) samtidig med jeg har en anden cykel.

Og jeg valgte at få den motorrenoveret dengang fordi det er synd bare at sælge gamle klassikere videre som dele altid.
    Det skal lige siges at den nu har fået afkortet for- og bagskærm og følgende dele er blevet malet matsorte: sideskjolde, nav for og bag og skærmene. Kædeskærmen er fjernet, tanken er slebet til metallet og lakeret med klarlak og så har jeg ledet efter et caferacer sæde men det har jeg ikke fundet. Den kræver lidt forskelligt kosmetisk men teknisk er den i topstand.

• #7   8. jan 2009 Er igang med kontakterne som jeg ville lave om på. Der var dels nogle ledninger knækket ved langt lys og blink, og dels ville jeg lave den i en helt anden stil smiley

Kommentér på:
Honda CB 500

Annonce