{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.601 visninger | Oprettet:

Benzin i luftfilterkassen? {{forumTopicSubject}}

Hey MC galleri,

Kunne ikke få dyret til at starte i går, og troede derfor at batteriet var fladt. Har så ladet det op i løbet af natten, men resultatet var det samme.

Da jeg kom ud til den i morges lå der også en sø af benzin neden under den, og det dryppede fra den. Uheldigvis skulle jeg i skole så jeg havde først tid til at kigge på det da jeg kom hjem.

Har så lige haft tanken af osv. og der lå omkring 1L benzin i luftfilterkassen smiley

Da jeg havde renset det ud startede den okay, dog halter den ene cylle lidt en gang imellem, og den prutter lidt ud af luftfilteret xD

Nogen idéer til hvorfor den har pisset så meget benzin baglæns?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Benzin i luftfilterkassen?
  • #1   8. sep 2010 det er nok en af dine svømmerventiler der hænger, har prøvet det før, samme symptomer

  • #2   8. sep 2010 Øv, kvalificerer mig ikke helt til at begynde at skille min MC så meget ad, så den må vel en tur på værkstedet smiley

  • #3   8. sep 2010 søren.. at rense en karb er nu ikke så slemt.. Måske hvis du skriver hvor du er fra er der en der vil hjælpe for en øl og et par røver historier (har jeg gjord før :-))

  • #4   8. sep 2010 Det er faktisk meget rart at kunne se hvor folk er fra.. smiley så ved folk det med det samme uden at skulle spørge.. smiley

  • rasmus t
    rasmus t Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 346
    #5   8. sep 2010 Prøv lige at tjekke om der er løbet bensin i olien, før du starter den for meget.
    Hvis oliestanden er alt for høj, så er der nok bensin i olien.
    Har du ikke din bensinhane til at stå på on når du kører, der er noget der tyder på at den har stået på pri. siden der kunne løbe så meget bensin ud.


  • #6   8. sep 2010 Har den stået på pri skal du ikke starte den men tømme olien ud, nyt oliefilter og så frisk olie på.

  • #7   8. sep 2010 prøv og bank på svømmerhuset med håndtaget fra en skruetrækker så kan det være den løsnes

  • #8   8. sep 2010 Yea den har stået på PRI da den begyndte at hoste midt ude på motorvejen når den stod på ON, som om at den mistede motorkraft. Gjorde den dog ikke når den stod på PRI (underligt?)

    Men det kan let være at der er løbet benz i olien. Der lå også en del olie på jorden sammen med benzinen smiley


  • rasmus t
    rasmus t Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 346
    #10   8. sep 2010 Det med motorvejen, måske fordi der var for lidt bensin på, men det kan også være membranen i bensinhanen der er gået, det kan jo også være skyld i oversvømmelsen.
    Men det er sikkert bare en kombination af åben bensinhane,høj svømmerhøjde. sidestøtteben.


  • #11   9. sep 2010 Rasmus T -> Det var 40km efter jeg havde fyldt tanken så det var ikke fordi der ikke var benzin nok. Hvad mener du med åben benzinhane? Det er når den står på "On" altså alm. fuel tank.

    Det er som om jeg mister alle kræfter i motoren og til sidst går den (hvis jeg er meget uheldig) helt i stå, og så er det eneste der hjælper at hive koblingen ind og slippe den igen så kører den videre, men så skal jeg også fortsætte med 90-100km/t i noget tid ellers bliver den bare ved.

    Det er typisk først når jeg kommer op og kører omkring de 130-140km/t eller i en ok modvind at den gør det.

    Var lige ved at blive kørt ned pga. af det, da jeg lavede en overhaling og motoren så gik ud x( gik fra 150-80km/t på 3 sek!


  • rasmus t
    rasmus t Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 346
    #12   9. sep 2010 Åben = pri men det var nu det med oversvømmelsen.
    Det med motorvejen kan måske være bensinhanen der er def. eller slangerne der har knæk eller sidder i klemme.
    Hvis du ikke er helt sikker på at det hjælper at køre med hanen på pri.
    så kan det være vacum i tanken, eller måske karburator is, eller en eller anden form for forstoppelse.
    Men undersøg nu først om olien er iorden, ellers står du hurtig med en ødelagt motor.


  • #13   9. sep 2010 Det med problemet på motorvejen kunne godt lyde som karburator is, det er jo ved at blive koldt udenfor når man køre om morgenen/aftenen.

  • #14   9. sep 2010 Umiddelbart lyder dine motorvejsproblemer som noget meget simplere.

    I dagtimerne burde det stadig være alt for varmt til karburatoris, men lidt sprit kan da aldrig skade. Jeg tror, at vacuumslangen fra dine karbs til benzinhanens vacuumregulering ikke sidder rigtigt eller er dårlig. Det giver to følger. Dels bliver benzintilledning i pos "On" uregelmæssig og dels får knallerten falsk luft - jo højere omdrej ninger, jo større problem. Du skal ikke som udgangspunkt køre rund med cyklen i pos "Pri". Dels vil du drukne maskinen i benzin, hvis en svømmerventil sætter sig og del, vil der fosse benzin ud, hvis du - f.eks. ved et uheld flår slangen fra tanken af.

    Kig din oliestand efter - er den forhøjet, så tap af og frisk olie på, skift vacuumslangen fra karbs til hane, og kig efter dårlige samlinger. Giv dine karburatorer et par rigtog gode dask med skaftet af en skruetrækker, og start så op. Hæld derefter fuel system cleaner(fås på enhver tank) i benzinen. Det kan selv en "motormongol" klare, og det vil med 95 % garanti løse dine problemer.

    En lidt mere rutineret ville nok åbne karburatorerne, inspicere svømmerventiler og rense alt igennem manuelt.


  • #15   10. sep 2010 Tak for alle de konstruktive svar.

    Det ser ud til at i har ret i det med olien. Det nederste af oliepinden er helt mørkt, mens det øverste (som også overstiger "high" grænsen nu) er helt klart og tyndt. Så der skal i hvert fald nyt olie på dyret.

    Knud -> Jeg vil lige prøve at kigge lidt nærmere på det der fuel system cleaner smiley


  • #16   11. sep 2010 Så er der bestilt nyt oliefilter og luftfilter hjem, samt 4L Olie.

    Så nu får den lige hele turen og så må vi se om det hjælper smiley


  • #17   27. sep 2010 Lige for at opfølge lidt på det her, så er der nu skiftet olie, oliefilter, luftfilter, og renset kaburator, så nu spiller det hele bare max, og den kører som den skal.

    Men den får intet benzin når jeg drejer benzinhanen over på ON, så jeg tror den er blevet defekt. Så nu er der også bestilt sådan en hjem.

    Den kører fint på RES smiley

    Grunden til at jeg ved den ikke får benzin fra ON er at hvis jeg kører med den så går den ud efter noget tid, og vil kun starte hvis den lige står på PRI et lille stykke tid. Kan også høre der løber benzin fra tanken til kabu, når jeg drejer den over på PRI efter at have kørt den "tør" med ON!


Kommentér på:
Benzin i luftfilterkassen?

Annonce