Benzin i luftfilterkassen? {{forumTopicSubject}}
Hey MC galleri,
Kunne ikke få dyret til at starte i går, og troede derfor at batteriet var fladt. Har så ladet det op i løbet af natten, men resultatet var det samme.
Da jeg kom ud til den i morges lå der også en sø af benzin neden under den, og det dryppede fra den. Uheldigvis skulle jeg i skole så jeg havde først tid til at kigge på det da jeg kom hjem.
Har så lige haft tanken af osv. og der lå omkring 1L benzin i luftfilterkassen
Da jeg havde renset det ud startede den okay, dog halter den ene cylle lidt en gang imellem, og den prutter lidt ud af luftfilteret xD
Nogen idéer til hvorfor den har pisset så meget benzin baglæns?
jan 2008
Følger: 24 Følgere: 19 MC-er: 13 Emner: 17 Svar: 224
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 18
jul 2004
Følger: 8 Følgere: 27 MC-er: 1 Emner: 66 Svar: 2.816
jul 2004
Følger: 8 Følgere: 27 MC-er: 1 Emner: 66 Svar: 2.816
maj 2009
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 346
Hvis oliestanden er alt for høj, så er der nok bensin i olien.
Har du ikke din bensinhane til at stå på on når du kører, der er noget der tyder på at den har stået på pri. siden der kunne løbe så meget bensin ud.
sep 2008
Følger: 78 Følgere: 608 MC-er: 26 Emner: 381 Svar: 5.540
nov 2007
Følger: 23 Følgere: 24 MC-er: 9 Emner: 131 Svar: 370
apr 2009
Men det kan let være at der er løbet benz i olien. Der lå også en del olie på jorden sammen med benzinen
maj 2009
Men det er sikkert bare en kombination af åben bensinhane,høj svømmerhøjde. sidestøtteben.
apr 2009
Det er som om jeg mister alle kræfter i motoren og til sidst går den (hvis jeg er meget uheldig) helt i stå, og så er det eneste der hjælper at hive koblingen ind og slippe den igen så kører den videre, men så skal jeg også fortsætte med 90-100km/t i noget tid ellers bliver den bare ved.
Det er typisk først når jeg kommer op og kører omkring de 130-140km/t eller i en ok modvind at den gør det.
Var lige ved at blive kørt ned pga. af det, da jeg lavede en overhaling og motoren så gik ud x( gik fra 150-80km/t på 3 sek!
maj 2009
Det med motorvejen kan måske være bensinhanen der er def. eller slangerne der har knæk eller sidder i klemme.
Hvis du ikke er helt sikker på at det hjælper at køre med hanen på pri.
så kan det være vacum i tanken, eller måske karburator is, eller en eller anden form for forstoppelse.
Men undersøg nu først om olien er iorden, ellers står du hurtig med en ødelagt motor.
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.777
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
I dagtimerne burde det stadig være alt for varmt til karburatoris, men lidt sprit kan da aldrig skade. Jeg tror, at vacuumslangen fra dine karbs til benzinhanens vacuumregulering ikke sidder rigtigt eller er dårlig. Det giver to følger. Dels bliver benzintilledning i pos "On" uregelmæssig og dels får knallerten falsk luft - jo højere omdrej ninger, jo større problem. Du skal ikke som udgangspunkt køre rund med cyklen i pos "Pri". Dels vil du drukne maskinen i benzin, hvis en svømmerventil sætter sig og del, vil der fosse benzin ud, hvis du - f.eks. ved et uheld flår slangen fra tanken af.
Kig din oliestand efter - er den forhøjet, så tap af og frisk olie på, skift vacuumslangen fra karbs til hane, og kig efter dårlige samlinger. Giv dine karburatorer et par rigtog gode dask med skaftet af en skruetrækker, og start så op. Hæld derefter fuel system cleaner(fås på enhver tank) i benzinen. Det kan selv en "motormongol" klare, og det vil med 95 % garanti løse dine problemer.
En lidt mere rutineret ville nok åbne karburatorerne, inspicere svømmerventiler og rense alt igennem manuelt.
apr 2009
Det ser ud til at i har ret i det med olien. Det nederste af oliepinden er helt mørkt, mens det øverste (som også overstiger "high" grænsen nu) er helt klart og tyndt. Så der skal i hvert fald nyt olie på dyret.
Knud -> Jeg vil lige prøve at kigge lidt nærmere på det der fuel system cleaner
apr 2009
Så nu får den lige hele turen og så må vi se om det hjælper
apr 2009
Men den får intet benzin når jeg drejer benzinhanen over på ON, så jeg tror den er blevet defekt. Så nu er der også bestilt sådan en hjem.
Den kører fint på RES
Grunden til at jeg ved den ikke får benzin fra ON er at hvis jeg kører med den så går den ud efter noget tid, og vil kun starte hvis den lige står på PRI et lille stykke tid. Kan også høre der løber benzin fra tanken til kabu, når jeg drejer den over på PRI efter at have kørt den "tør" med ON!
Benzin i luftfilterkassen?