Forstår det bare ikke {{forumTopicSubject}}
Hej mcgalleri, jeg har tidligere skrevet ang min gs550e om jeg kørte en tur og pludselig gik den kun på 3 cylindre, jeg har så nu skiftet tændrør da jeg troede det var problemet.
Men den opfører sig stadig helt mærkeligt, den kan godt startes men den kan ikke stå i tomgang fordi når den får lave omdrejninger så lyder det som om den kun går på 3 men kommer den op over 4-5000omdrejninger så lyder den helt normal ?
Jeg forstår det simpelhen ikke, har haft toppen af den og næsten skilt den helt af og jeg ku ikk se nogle fejl, ventilerne er fine stemplerne og cylinderne er fine, kan det være en utæt pakning ? måske noget indsugning der er utæt ?
Tusind tak på forhånd
jun 2006
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 294
Men nogen har jo mere tålmodighed, held og lykke med at finde fejlen.
jul 2008
Følgere: 91 MC-er: 6 Emner: 364 Svar: 1.752
jun 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 73 Svar: 1.152
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 1 Emner: 25 Svar: 1.585
maj 2007
Følger: 32 Følgere: 32 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 864
Ved selvfølgelig ikke, om der er sat benzinfiltre på din mc, hvis der er, kan det være problemet.
apr 2009
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
Byt rundt på komponenter og se om fejlen flytter sig! Det sidste du bør gøre er at skille motor ad da det jo koster en topbakning hver gang!
Lad os høre hvad der sker med den fremover!
Hej
nov 2006
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 12
apr 2009
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
maj 2007
Følger: 32 Følgere: 32 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 864
apr 2009
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
maj 2010
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 273
Starter du med at pille motoren ud, skrue toppen af, samler den igen med nye pakninger og diverse bolte uden først at fejlfinde på den?
Hvad får dig til at tro at fejlen skulle ligge i topstykket?
Start med at finde ud af om det er tænding eller karburator der laver fejlen.
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
maj 2010
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 273
apr 2009
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
Det skal siges jeg også har fejlsøgt ledningsnettet tændspole stator tja alt der har med el at gøre.
Karbo'erne er renset membranerne er fine.. jeg tror sku svinet ryger til mekaniker, for jeg kan sku ikk se hvad der sku være galt med den
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
maj 2009
Følger: 18 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 514
Hvis du starter den uden filter og tank på, med en dunk hængende i loftet som benzintank, kan du se om vacumspjældet løfter sig når du gir en smule gas, det skal røre sig som de tre andre.... gør det det, skal du se om du kan komme til at bytte de to tændrørsledninger der sidder i cylindersættet, 1-4 eller 2-3 hvis du på den måde flytter fejlen til den modstående cylinder, ved du at fejlen ligger fra spolen og ud, flytter den sig ikke, er det meget samsynligt at cylinderen ingen brændstof får.....og så er det alle de små boringer der leverer luft og brændstof til tomgang og delgas der kan være mere eller mindre tilstoppede...., byt tændrørene, se om det ændre noget, spray med startgas forsigtigt ind i den karburator, som sidder på den cylinder der ikke virker, kommer den med af det, mangler du brændstof.....
Alt dette forudsættes af at din kompression på den pågældende cylinder er iorden, og at gummien som karburatoren sidder i, ikke er gammel, hård og piv utæt for falsk luft...
Hilsen Mikael
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
Forstår det bare ikke