{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.378 visninger | Oprettet:

Nikolaj N
Nikolaj N
Tilmeldt:
27. apr 2009
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13

Forstår det bare ikke {{forumTopicSubject}}

Hej mcgalleri, jeg har tidligere skrevet ang min gs550e om jeg kørte en tur og pludselig gik den kun på 3 cylindre, jeg har så nu skiftet tændrør da jeg troede det var problemet.
Men den opfører sig stadig helt mærkeligt, den kan godt startes men den kan ikke stå i tomgang fordi når den får lave omdrejninger så lyder det som om den kun går på 3 men kommer den op over 4-5000omdrejninger så lyder den helt normal ?

Jeg forstår det simpelhen ikke, har haft toppen af den og næsten skilt den helt af og jeg ku ikk se nogle fejl, ventilerne er fine stemplerne og cylinderne er fine, kan det være en utæt pakning ? måske noget indsugning der er utæt ?

Tusind tak på forhånd


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forstår det bare ikke
  • #1   21. aug 2010 Ja kan godt forstå din fustration, det var der jeg havde smidt den nede ved mekanikeren, eller som det gik med min sv650 der havde en meget vanskelig periodisk fejl som ikke endgang mekanikerren kunne finde ud af så den solgte jeg simpelthen.
    Men nogen har jo mere tålmodighed, held og lykke med at finde fejlen.


  • #2   21. aug 2010 prøv og tjek din kabrator til den cylinder, det kan være der sidder noget snask i den

  • #3   21. aug 2010 Tjek din tændrørshætter + kabler + tændspoler.


  • #4   21. aug 2010 evt utæt membran i en karburator, kunne godt lyde som det....

  • #5   21. aug 2010 Min havde samme problem. Jeg skiftede alle tændrør, men det hjalp ikke. Derefter skiftede jeg 2 benzinfiltre og problemet var løst. Prisen for 2 nye filtre, var 38 kr

    Ved selvfølgelig ikke, om der er sat benzinfiltre på din mc, hvis der er, kan det være problemet.



  • Nikolaj N
    Nikolaj N Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
    #6   21. aug 2010 Tusind tak for de gode bud, nu ved jeg hvad jeg skal få min dag til at gå med smiley

  • #7   21. aug 2010 Prøv evt med START spray, hvis den kan tænde med det men ikke benzin er det for svag gnist, tændrør defekt, tændhætte defekt, tændspole defekt (burde så være 2 cyl der gik dårligt).
    Byt rundt på komponenter og se om fejlen flytter sig! Det sidste du bør gøre er at skille motor ad da det jo koster en topbakning hver gang!
    Lad os høre hvad der sker med den fremover!
    Hej


  • #8   21. aug 2010 Min gamle GS'er havde slugt en lille sten som satte sig i den ene karburator. Som Søren siger, prøv at skille den ad.

  • Nikolaj N
    Nikolaj N Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
    #9   21. aug 2010 tja håber bare det er skidt i karbo'en men vil lige finde ud af det idag, er det ikk nogen af de problemer i forslår det ku være så giver jeg sku op, så ryger den til mekaniker

  • #10   21. aug 2010 Hvis du ikke har benzinfiltre på nu, vil jeg råde dig til at montere 2, da de mindsker risikoen for snask i karburatoren. Du kan bl.a. købe dem ved thansen. Det er små og nemme at skjule under tanken.

  • Nikolaj N
    Nikolaj N Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
    #11   21. aug 2010 Der er dog ikke filtre på så jeg vil sku for en sikkerheds skyld købe et par

  • Søren O
    Søren O Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 273
    #12   21. aug 2010 Der er en ting jeg ikke forstår.
    Starter du med at pille motoren ud, skrue toppen af, samler den igen med nye pakninger og diverse bolte uden først at fejlfinde på den?
    Hvad får dig til at tro at fejlen skulle ligge i topstykket?
    Start med at finde ud af om det er tænding eller karburator der laver fejlen.


  • #13   21. aug 2010 man er rimelig konsekvent hvis man bare rykker motoren fra hinanden!

  • Søren O
    Søren O Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 273
    #14   21. aug 2010 ja det må man sige smiley



  • Nikolaj N
    Nikolaj N Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
    #15   22. aug 2010 Grunden til jeg havde toppen af den var fordi jeg troede ventilerne/ventil var gået til for den tikker for sygt derfra..

    Det skal siges jeg også har fejlsøgt ledningsnettet tændspole stator tja alt der har med el at gøre.
    Karbo'erne er renset membranerne er fine.. jeg tror sku svinet ryger til mekaniker, for jeg kan sku ikk se hvad der sku være galt med den


  • #16   23. aug 2010 Hvis du nu udfyldte din profil så man kunne se hvor du bor bor var der måske en herinde fra der kunnne hjælpe dig?

  • #17   23. aug 2010 der er to ting der skal være til stede for at den kan brænde.....brændstofblanding og noget der antænder det....

    Hvis du starter den uden filter og tank på, med en dunk hængende i loftet som benzintank, kan du se om vacumspjældet løfter sig når du gir en smule gas, det skal røre sig som de tre andre.... gør det det, skal du se om du kan komme til at bytte de to tændrørsledninger der sidder i cylindersættet, 1-4 eller 2-3 hvis du på den måde flytter fejlen til den modstående cylinder, ved du at fejlen ligger fra spolen og ud, flytter den sig ikke, er det meget samsynligt at cylinderen ingen brændstof får.....og så er det alle de små boringer der leverer luft og brændstof til tomgang og delgas der kan være mere eller mindre tilstoppede...., byt tændrørene, se om det ændre noget, spray med startgas forsigtigt ind i den karburator, som sidder på den cylinder der ikke virker, kommer den med af det, mangler du brændstof.....

    Alt dette forudsættes af at din kompression på den pågældende cylinder er iorden, og at gummien som karburatoren sidder i, ikke er gammel, hård og piv utæt for falsk luft...

    Hilsen Mikael


  • #18   23. aug 2010 Men den kan godt tænde på spray selvom tændrøret er lidt defekt, for der skal meget lidt til at tænde START spray, det er jo æter!


Kommentér på:
Forstår det bare ikke

Annonce