{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.154 visninger | Oprettet:

forstår det ik {{forumTopicSubject}}

er lige ved at brække mig over at hvis bare man laver nok balade får man i hoved og røv 140 mio til balademagerne.
(link fjernet)

der forøvrigt forventer
playstation. computer. crosser. og gokarts.

kan næsten ik få luft når jeg tænker på hva min gamle mor der har arbejdet hele livet kan få

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  forstår det ik
  • #1   26. okt 2009 Tja....det hele startede jo med ungdomshuset.

• #2   26. okt 2009 Ah nej. Det her er noget ganske andet end ungdomshuset. Og så da gerne der blev brugt mere en 140 mio kr på det hvis det viser sig at den første pose penge hjælper.
    Der tales om forbyggelse mod krimaniltet, steder hvor de unge kan være frem for på gaden, gadeplansmedarbejdere mv.

• #3   26. okt 2009
    Ja det ku være at man skulle lave lidt ballade, det bliver man belønnet for........

Per

• #4   26. okt 2009 Det var da på tide at man lavede noget mere forebyggende arbejde istedet for at tale om højere straffe og sænkning af den kriminelle lavalder.

Hvis projektet bare har nogenlunde succes så vil ihvertfald halvdelen af pengene komme tilbage i form af skatter og afgifter. Dertil kan man håbe på at de unge kriminelle bliver aktiveret og får et job og et bedre liv. Det vil gavne både dem selv og os andre.

• #5   26. okt 2009 Tja da vi andre var unge og vi lavede unoder så kunne min mor altså godt gi en flad og det har jeg sku ik taget skade af....
    Når de så får deres klubhus med spillemaskiner o.s.v så stjæler de sku det bare, det er set så mange gange før.

• #6   26. okt 2009 ib
    og
    Klaus A ( Thisted )

jeg er helt enig.... hvad satan har de havenisser gang i..

: /

• #7   26. okt 2009 Man kan få meget napalm for 140 mil.

• #8   26. okt 2009 "Den gang vi var børn, fik vi aldrig mad, og ugens seks dage fik vi smæk, og lussinger den syvende - og det var vi glade for!!!"

Kan I ikke høre, hvordan det lyder

Det her handler om de helt unge - det handler om at de kommer til at lave noget andet end at løbe ærinder for dem, der er på gale veje - jeg synes sgu det er en god ide.

• #9   26. okt 2009 skal det koste en formue..... snit en træ figur som i dine unge dage Knud... mere skal det sku ikke koste ... skal de nu lokkes med det bedste tilbud og de fleste penge.... ja det er jo det de her prøver på... mer vil have mer... vendt og se...... og det her taber staten også... det andet er og bliver meget mere spændene og sikkert flere peng i..

mener jeg

: /

• #10   26. okt 2009 K6:

140 mill lyder af mange penge, men sæt dig lige ned og kig på, hvor mange steder, de skal fordeles på. I de budgetter vi taler om her, er det ikke dyrt. Det der virkelig kommer til at koste pengene her er personale.

Og så må jeg jo nok konstatere, at det der var attraktivt da I og jeg var yngre, ikke er voldsomt attraktivt i dag, der skal noget andet til - af flere grunde: eksempelvis er det en skidt ide at snitte træfigurer, man kommer jo bare i brummen for at gå med kniv.

Og

• #11   26. okt 2009 K6: Så lige med den store forskel, at i denne sammenhæng er det ikke de unge der har råbt op og sagt "giv os". Den flok mennesker det drejer sig om, har nogle helt andre samfundsopfattelser end os "danskere". Hovedsagligt skyldes det forkerte rollemodeller, og det er de mønstra man vil bryde.

• #12   26. okt 2009 Øh--- jeg aner ikke hvorfor der står "Og" til sidst....

...hvorfor kan man ikke rette i det l... her

• #13   26. okt 2009 høre hvad i siger og ved godt hvad i begge mener.........

mvh

• #14   26. okt 2009 Det er som om, at kedsomhed er en ok undskyldning for de unges hærværk, vold m.m. , men den holder sgu ikke. jeg tror at der skal tages fat i forældrerollerne. det nytter ikke at forældrene ikke forstår, anerkender og respektere vores levevis, og opdrager deres børn på samme måde, i angst for at deres børn skal glemme deres sande rødder.
    Det er ikke mangel på Playstation, gokartbaner m.m. der er skyld i det lort de laver!

• #15   27. okt 2009 Klaus:

Dit indlæg er efter min bedste mening naivt - vi har jo allerede med al ønskelig tydelighed set, hvem de sidste, der skulle klare sig selv i de områder, lærte af. Så kan vi nok så meget leve i en ønskedrøm om, hvad de burde - den går bare ikke i opfyldelse - vi må nødvendigvis prøve noget andet.....

Claus G: isenkrammet er kun en lille del af det, der skal ske - det er personnelressourcer, der kommer til at æde broderparten af de 140 mio.

.... det betyder forresten at det halve kommer tilbage til skattefar igen.

• #16   27. okt 2009 Synes det er fint at vi investerer i de unges fremtid, viser dem andre alternativer og sørger for at de får mulighed for et liv uden kriminalitet ig stoffer. Det øger deres chancer for at få en uddannelse, et job og et godt liv.

Det betaler sig...

• #17   27. okt 2009 For 12-13 år siden var jeg med til at lave et projekt i den lille by jeg kommer fra. Vi var en håndfuld gutter der sagde ja til at tage nogle af rødderne med på diverse ture. Vi var ude og springe faldskærm, paintball, køreteknisk med biler, rapelling og hvad man ellers kan køre dem lidt trætte med.

Udover det fik vi skaffet et lokale som blev indrettet med playstations og lidt pc'er. Det stod der i nøjagtig 1½ uge så var hele skidtet rydtet. Og vi havde kontakt med alle bøllerne, så tak for lort... Herefter trak kommune stikket på det...

Ved sgu ikke hvad der skal til, man skal ihvertfalde ikke negligere problemmet, og man skal ikke undervurdere rødderne, og tro man bare kan spise dem af med noget legetøj. Der skal være nogen de har respekt for, som kan slippe afsted med at fortælle dem at de er nogle fjolser.

Held og lykke

• #18   27. okt 2009 Godt initiativ.
    Har selv været aktiv i DUI - leg og virke i et par år. Det var boldspil mm på den lokale skole.

Det var nogle dejlige år, og drengene overtog så selv da de fyldte 18.

Alle der kom var engagerede, så måske derfor var det en succes.

Man kan ikke pådutte de unge ens egne interesser, man kan kun åbne deres øjne

• #19   27. okt 2009 knud: I know! Arbejder faktisk selv med unge mellem 15 og 18 år, så jeg er enig i at det skal den vej rundt. det er der tydlige beviser for. Dog skal der sættes stort ind for at støtte, sætte grænset og ikke mindst krav til de recurcesvage familier/forældrene. Bliver der talt ned om systemet, lærene, pædagogerne m.m. ved spisebordet der hjemme, er det super svært at omvende den unge ude på gaden!

• #20   27. okt 2009 Klaus A:

Vi er ikke uenige i det det hfaktum, at de skal lære værdien af skole-funktionelle interesser - fritidsjobs og så videre.....

MEN.... det har ingen endnu lært dem værdien af. Det er blandt andet det de 140 mio skal bruges til. I en ideel værden havde det jo ikke været nødvendigt, men vi kan vel godt enes om, at der ER problemer blandt disse unge - de ter sig som de gør, fordi de ikke kan se sig selv funktionelle i dit og mit samfund. Og det kommer de ikke til bare ved at vi stiller os op og råber "Utilpassede aber" efter dem.

• #21   27. okt 2009 knud: Hørt!!!

Kommentér på:
forstår det ik

Annonce