{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
802 visninger | Oprettet:

Jesper  H
Jesper H
Tilmeldt:
10. feb 2007
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 38

K&N Clamp on filtre. Fra Dot-e {{forumTopicSubject}}

Nogle med erfarringer om disse luftindtag der sættes direkte på karb. Har selv en zxr 400 med 4 stk. 33 mm. kelhin karb. Skal der en pa hver? Har det nogen effekt eller bedre lyd? Har carbon sports potte på.
Tak for hjælpen.
Nogle gode mekanikere omkring trekantsområdet? Skal have den tjekket efter om den yder optimalt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  K&N Clamp on filtre. Fra Dot-e
  • #1   16. jul 2010 Clamp On filtre sammen med Vakum-karburatorer er sjældent nogen succes.
    De fleste vacum-karburatorer er fint afstemt med det flow/vacum der dannes i luftfilterkassen, og hvis man fjerne den og erstatter med ClampOn-filtre "ødelægges det.
    Den får temmelig sikkert mere luft og hvis de nbliver dyset ind, kan det også godt være du vinder lidt effekt i toppen, men det bliver temmelig sikkert på bekostning af bund- og mellemområdet.

    Men det lyder fedt, når den "snorker" gennem sådan et par filtre ,det kan man ikke tage fra dem :-)...ka' jeg da huske med den gamle Bol d'Or.


  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #2   16. jul 2010 Dårlig ide, du vil aldrig kunne give den nok benzin, medmindre du monterer et jet kit stage 3. de originale nåle er for tykke, men du kan åbne luft indtaget på den originale kasse lidt, og få den dyset til det,


  • Jesper  H
    Jesper H Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 38
    #3   16. jul 2010 Altså skru kassen lidt løs, men det lyder da som en rigtig krejler løsning. Det jo ingen puch


  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #4   16. jul 2010 ingen har nævnt at skrue kassen løs, hvis ikke du ved bedre, så skal du ikke selv lave den, læs nu rigtigt : luft indtaget, løft forenden af tanken og kig hvor den får luften ind, og nej det er ingen puch, derfor skal du også vide hvad du laver.

  • #5   16. jul 2010 Mr. Jesper H

    Som Anders fra Jylland skriver - så er det en dårlig idé. Mange ved ikke de her ting som sker/ødelægges når man bare sætter noget andet på.

    Luftfilterkassen fjerner sidevinds tryk, hvor disse åbne filtre suger dem råt.

    Dels mener jeg ikke at du kan få den til at gå bedre end det motorfabrikanten har fundet frem til. Hvor fornuftigt det så end lyder, men der er så mange elementer i det her...


  • Jesper  H
    Jesper H Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 38
    #6   16. jul 2010 Derfor jeg er glad for jeg spørger i dette forum. Takker


Kommentér på:
K&N Clamp on filtre. Fra Dot-e

Annonce