{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.051 visninger | Oprettet:

Hjælp vand = 1 cylinder. {{forumTopicSubject}}

Jeg skal have/bede om noget hjælp af alle jer kloge mennesker.

Jeg er den lykkelige ejer af en TL1000S som kører som en drøm. Bare ikke i regn vejr.

Når der er vand på vejen sætter den ud på den ene cylinder. Jeg ved at det er et problem mange TL ejere har, men er der nogle der har en løsning på det..

Vil meget gerne vide om der kan købes/laves noget der afhjælper sådan at vandet fra forhjulet ikke bliver spulet direkte ind på tændrørshætten.

Hvis der er nogen der har løsningen mont. på en TL maskine ville jeg gerne se billeder osv..

Jeg er meget desperat, da jeg bruger min motorcykel hver dag..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp vand = 1 cylinder.
  • #1   10. jun 2010 skift tændrørshætten. man kan få nogen med en ordentlig gummisvupper der ryger ned over røret så detr ikke kommer vand der, og så ellers der hvor hætten er skruet på kablet der vikler du en masse vandbestandigt tape fra hætten godt op af kablet og sikrer dig det slutter tæt.

en anden mulighed er at fedte tændrørshætten godt ind i silikonefedt, det bør også holde det værste vand ude..

• #2   10. jun 2010 Du kunne også forlænge forskærmen så der ikke kommer så meget "road-splash" op på hætten!

• #3   10. jun 2010 Ja køb en forskærmsforlænger, det gjorde jeg ved SBfiberdesign

• #4   10. jun 2010 der er noget med at der er et dræn-hul ved det foreste tændrør der har det med at stoppe til. Prøv at rense dette.

• #5   10. jun 2010 Måske er der overgang i det ene tændrørskabel. Giv begge kabler noget fugtfortrænger. Måske er du heldig at der ikke skal mere til

• #6   10. jun 2010 Jeg har prøvet fugtfjerner.. Tændrørshættens krave er lavet med masser af små huller i.. Jeg har prøvet at skærme vandet af med et stykke plastik foran hætten og med at sætte noget tape på forskærmen.

Men intet hjælper.

Jeg har også ligget og kigget på om jeg kunne se gnister eller lign. fra tændrørskablet, men intet..

Jeg ved faktisk ikke hvad jeg snart skal prøve.

• #7   10. jun 2010 Er du sikker på, at det er den forreste cylinder der sætter ud?

Hygge

• #8   11. jun 2010 Jeg bed i det sure æble og kørte ned til Harrys motorservice i Randers for at få noget hjælp.

Det blev til en lang snak med et par af deres mekanikere.

Løsningen blev en ny tændrørshætte også en hjemmelavet stænkklap noget lign. den der er mont. på SV maskinerne.

Så nu skal jeg finde en SV maskine og se hvad der er lavet af gummi klap hen over tændrøret på dem..

Så nu ved jeg hvad weekenden skal bruges til :-)..

• #9   11. jun 2010 Der er ingen gummiklap, men tændrørshætterne slutter helt tæt i topdækslerne

Kommentér på:
Hjælp vand = 1 cylinder.

Annonce